#1
|
||||
|
||||
Evliliğin Kader ile ilgisi
Evlilikle İlgili Yanlış Anlaşılan Konulardan Biri de, Anne ve Babaların, Evlenme Yaşına Gelen Çocukları İçin “Allah Kime Yazdıysa O Olur” Gibi Kanaatin Hâkim Olmasıdır. Allah’ın Hangi Kadının Hangi Erkekle Evleneceğini Önceden Yazmış Olması Elbette Doğrudur Ama Burada Eksik Kalan, Yanlış Anlaşılan Bir Şey Vardır. Böyle Olunca da Tatbikatta Büyük Hatâlara Düşülmektedir.
Çünkü Evlilik Meselesi Büyük Ölçüde İhtiyarîdir. Kimin Kiminle Evleneceği Her Ne Kadar Yazılmışsa da, Bu Yazı “Falân Erkek Filân Kadınla Evlensin” Şeklinde Değil “Falân Erkek Filân Kadınla Evlenecek” Şeklindedir. Böyle Bir Yazının ise Kullarının İrâdelerini Zorlamayacağı Açıktır. Evet, Erkeğin Evleneceği Kadını, Kadının da Evleneceği Erkeği Seçme Hakkı Vardır. Bunun İçindir ki Rasülullah Sallallâhû Aleyhi ve Sellem Efendimiz Birçok Hadîs-i Şeriflerinde, Eş Seçiminde Dikkatli Davranmayı, İyice Araştırmayı Tavsiye Buyurmuştur. Meselâ Bu Hadîslerden Birkaçının Meâli Şöyledir: Nutfeleriniz İçin Araştırma Yapınız. Onu Nereye Koyduğunuza Dikkat Ediniz. [Keşfu’l-Hafâ, I, 302.] Kadınlarla Dört Haslet İçin Evlenilir. Malı, Asâleti, Güzelliği ve Dini İçin. Sen Dindar Olanını Tercih Et ki, Mesud Olasın. [İbn Mâce, Nikâh, 6.] Kadınların En Hayırlıları ile Evlenmeye Bakın. [İbn Mâce, Nikâh, 48.] Eğer Evlilik Meselesi İhtiyarî Olmasaydı ve Kaderde Yazılı Olduğu İçin İster İstemez Evlenilecek Olsaydı Eş Seçiminde Dikkate Dâvet Eden Bu Hadîsler Manâsız Olurdu. Herkes Kaderinde Yazılı Olan Kimse ile İrâdesini Hiç Kullanmadan Onunla Evlenirdi. Oysa Evlenen Her Kişi Bilir ki, Eşini Kendi Seçmiştir. Ailenin Zorlaması, Bahsimizin Dışındadır. Kişinin Eşini Serbest İrâdesiyle Seçmesi Demek, Mutlak Manâda “Herkes İstediğiyle Evlenebilir” Demek Değildir. Evliliğin Olmasını Allah’ın da İrâde Etmesi, Dilemesi Gerekir. Tarafların, Birbirlerini Sevmesine ve Arzulamasına Rağmen Evliliğin Gerçekleşmesini Allah Dilemedikçe Bütün Dünyâ Bir Araya da Gelse, Evlilik Gerçekleşmez. Genelde Erkek Hanımını, Hanımı da Beyini Kaderin Zorlaması Olmadan Kendisi Seçmekle Birlikte, Bu Hükmün İstisnâsı da Yok Değildir. Cenâb-ı Allah, Bâzen de Sevdiği ve Râzı Olduğu Kullarını Birbirleriyle Evlenmesini İstediğinde, Bir Sebeple Onları Bir Araya Getirmekte ve Evlenmelerini Temin Etmektedir. Allah Bir Şeyin Olmasını Diledi mi, Artık O Şeyin Olması Mukadderdir. Diğer Bir Husus, İnsan İmtihân İçin Yaratılmıştır. Bu Sebeple Cenâb-ı Hakk, Sâlih Bir Kulunu Geçimsiz Bir Kadınla, Bâzen de Sâliha Bir Kadını Geçimsiz Bir Erkekle İmtihân Edebilir. Bunun İçin Geçimsiz Bir Kadınla Evli Olan Dindar Bir Erkek veyâ Geçimsiz Bir Erkekle Evli Olan Sâliha Bir Kadın, Bunda Kaderin Hissesini Düşünmeli ve Kısmetine Râzı Olmalıdır. [Evlilik ve Aile, İsmail Mutlu, Mutlu Yay. Sahife: 75, 77.] [Evlilik ve Aile Hayatı, 35 ve 36.]
__________________
Ne senle yaşanıyor Ne de sensiz oluyor Şu garip bomboş dünyada.. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Evliliğin kimle olacağı bilinir mi? | Mervee33 | Sorularınız | 16 | 22.03.24 23:49 |
Bir evliliğin hayırlı olup olmadığını öğrenmek | yesim35 | Sorularınız | 8 | 07.06.22 23:04 |
Külli kader ve cüzi kader nedir? | Hal | Kadim Bilgelik | 7 | 08.07.21 23:50 |
Büyü İle Olan Evliliğin Akıbeti | SiLence | Nazar ve Büyü Uygulamaları | 10 | 01.05.18 19:57 |
Evliliğin kurtarılması için | desperado | Dualar & Dua Kardeşliği | 8 | 03.04.18 00:25 |