|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#31
|
|||
|
|||
hocam, itiraz edenler sarf nahiv okuyanlar zaten
|
#32
|
||||
|
||||
Onlar da büyük bir dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler hocam.
__________________
SAL DUALARINI ARŞA, OL DEYİNCE OLDURANA..DUR ..DEYINCE DURDURUNA..!!! |
#33
|
|||
|
|||
Buradan da anlaşılıyor ki imam hatip okullarının müfredatına bazı konular bu şekilde pratik ve örneklemelerle eklenmeli, aynı zamanda musiki vs.
|
#34
|
||||
|
||||
امرأة- زوجة
Bu iki kelime aynı anlama geldikleri halde aralarında bir-çok manevi farklar var. ١-امرأة لوط ٢-انت و زوجك 1- Lutun hanımı 2- (Adem as için) sen ve hanımın deniliyor Neden birisi imre' diğeri zevc? Birincisinde iman birliği olmadığı için sadece hanımıdır eşi değil. Ikincisinde ise iman birliği var, hem hanımıdır hem eşidir. Burdan anlıyoruz ki her eş hanımdır ama Her hanım eş değildir. Kuran burda da mu'cizedir. Saddakna
__________________
Aslında sıkılmıştı yaprak ağaçtan, Bahaneydi sonbahar. Sen, benden sıkılmıştın, Mesafeler bahaneydi... |
#35
|
|||
|
|||
Benimde dikkatimi çeken على harfi cer'idir. Kur'anı Kerimin tamamında böyle yazılmış. Yanlızca kasas suresi 4. Ayetinde علا olarak yazılmış hemen ardından في harfi ceri kullanılmış. Buradaki علا harfi cer midir? Değilse fiil midir veya durumu nedir? Bilginiz var mı hocam?
|
#36
|
||||
|
||||
tam ilmi bir soru kıymettar hocam...biz de cevabını merak ettik ,hocamızdan bekliyoruz)
|
#37
|
|||
|
|||
Buradaki علا fiildir.
|
#38
|
||||
|
||||
Sayın Hal hocam,
Evvela; Bu paylaşımınızı beğenmediğimi, paylaşımlarınızın usulüne de uymadığını söylemek isterim. Bu şekilde bir paylaşıma da gerek yoktu!. Çünkü Kuranda yazılım hatalarının olmadığını, Kurana iman eden herkes bilir. Önce şüpheleri ortaya atıp, sonra çürütmeye de gerek yok!. Sonra; - Aynı kelimelerin farklı yazılışlarını Kuran'da yazılım hatası olarak görenler, Kuran'da şüphesi olanlardır. - Bu şüpheyi ortaya atmak yerine, yine bu şüpheleri giderecek, şüphe edilmeden ortadan kaldıracak Kuranın müthiş belağatı, kuranda aklı baştan alan sırlar, yazılımındaki muhteşem incelikler vs başlıklar altında serdetseydin daha uygun olurdu!. - Birilerinin yanlış yazılmış, veya hattatlar unutmuşlar deyip onların söylediklerini yazmak, öncelikle bu konuda ümmi olan takipçilerin açısından doğru bir usül değildir!. - Her ne kadar böyle bir şeyin olmadığını ispat etmek için olsa da ve bunu ispat ediyor olsan da, burada %99.99 bu yanlış bilgilerden ve şüphelerden uzak kişilerdir. Bunlarada bu yanlış şüpheleri ulaştırmış oluyoruz!. - Akli delillerle çürüttüğün bu yanlışları, aslında ilmi delillerle çürütmeni beklerdim. Zira bahsettiğin düzenlemeler ve yazılımlardaki farklılık sebepleri, hani belki bir hikmeti de budur deriz ya, o kabilden olabilir. Ama doğrusu, bu konuda yazmış Ulumu'l Kuran alimlerinin görüşlerine dönüp yazmış olsaydın, daha doğru olurdu!. Yazdıkların yanlış değil, ama Kuran ilimlerindeki temel doğrular değildir!. Madem bu konuyu yazma gereği duydun, Kuran İlimleri alimlerinin görüşleriyle yazsaydın daha iyi olurdu!. Burada sadece bir örneğe cevap vereyim, diğerlerini ise siz tamamlayın lütfen. Türkçesi "kadın" olan امرأة ve امرأت Kelimelerinin farklı yazılışlarındaki muhteşem Kuran mucizesi ve aynı kelimenin ayrı ayrı yazılış sebebi ve hikmeti şudur: Normal şartlarda "kadın امرأة" yuvarlak (kapalı) "TE ة" harfiyle yazılır. Ama Kuran'da iki şekilde yazılır. Kuran'ın bazı ayetlerinde kapalı (Tai merbute) "TE ة", bazılarında ise açık (tai meftuha) "TE ت" ) ile yazılır. Bunun sebebi şudur: 1- Kim olduğu bilinen her kadın Kuran'da açık TE ile yazılır. 2- Kim olduğu bilinmeyen her kadın Kuran'da kapalı TE ile yazılır. Bunu ayetlerle açıklarsak; - Bilinen kadın, direk kocasına ismiyle veya muttasıl zamir ile izafe (isnad) edilen kadındır. Bu durumda açık TE harfi ile yazılır. Örnek: Ali İmran / 35 "إذْ قَالَتِ ( امْرَأَتُ عِمْرَانَ ) رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنتَ السّمِيعُ الْعَلِيمُ " "İmran'ın kadını..." Yusuf/ 30 "وَقَالَ نِسْوَةٌ فِي الْمَدِينَةِ (امْرَأَتُ الْعَزِيزِ) تُرَاوِدُ فَتَاهَا عَن نَفْسِهِ قَدْ شَغَفَهَا حُبًّا إِنَّا لَنَرَاهَا فِي ضَلاَلٍ مُّبِينٍ " "...Kralın kadını..." Kasas / 9 "وَقَالَتِ ( امْرَأَتُ فِرْعَوْنَ ) قُرَّتُ عَيْنٍ لِّي وَلَكَ ۖ لَا تَقْتُلُوهُ عَسَىٰ أَن يَنفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ " "Firavun'un kadını..." Tahrim / 10 "ضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا لِّلَذِينَ كَفَرُوا ( اِمْرَأَتَ نُوحٍ وَاِمْرَأَتَ لُوطٍ ) كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ " "...Nuh'un kadını ve Lut'un kadını..." Tahrim / 11 "وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَذِينَ آمَنُوا ( اِمْرَأَتَ فِرْعَوْنَ) إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ" "...Firavun'un kadını..." - Kim olduğu bilinmeyen her kadın ise, Açık TE ile yazılır. Örnek; Bakara / 128 "وَإِنِ ( امْرَأَةٌ ) خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَن يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَيْرٌ ... " "Bir kadın..." Neml / 23 "إِنِّي وَجَدتُّ امْرَأَةً تَمْلِكُهُمْ وَأُوتِيَتْ مِن كُلِّ شَيْءٍ وَلَهَا عَرْشٌ عَظِيمٌ" "...Bir kadın..." Azab / 50 "... (وَامْرَأَةً ) مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ .. " "Mümine bir kadın..." Şüphesiz doğrular Allah ve Resulünden, yanlışlar ise kendi nefsimizdendir. Allah ilminizi arttırsın, islama ve müslümanlara faydalı kılsın. Rabbim sizlerden razı olsun... |
#39
|
||||
|
||||
سؤال يطرحه البعض
لماذا حذفت الألف الفارقة بعد واو الجماعة في الرسم القرآني العثماني في قوله تعالى: {وَجَآءُوٓ أَبَاهُمْ عِشَآءً يَبْكُونَ} ▪️يرى بعض المفسرين أن الألف الفارقة حذفت ، لأنها عادة ترافق واو الجماعة دليلًًا عليها ، فكان حذفها إشعارًا بنقص الجماعة ، حين عادوا بدون أخيهم‼️ ▪️ويرى بعض المفسرين للرسم القرآني أن غيابها فيما وردت فيه من آيات الذكر الحكيم ، كان مرافقًا دائمًا لخلل ما في المعنى ، كالكذب أو التزوير‼️ ومثل ذلك: *قوله تعالى: {وجاءو بسحرٍ عظيم} *وقوله تعالى: {وجاءو ظلمًا وزورًا} *وقوله تعالى: {وجاءو أباهم عشاء يبكون} *وقوله تعالى: {وجاءو على قميصه بدم كذب} كل هذه الأفعال حذفت منها الألف بعد واو الجماعة في كلمة "جاءوا" للإشارة إلى أن مجيئهم على وجه غير صحيح ويغلب عليه الكذب والتزوير ومن ذلك أيضًا حذف الألف من *قوله تعالى: {وعتو عتوا كبيرا} حيث حذفت الألف الفارقة في قوله تعالى: "عتو" وذلك للدلالة على أن فعلهم باطل شكرًا لمن طرح السؤال ، فأتاح لي ولغيري فرصة التدبر والتفكر في ألفاظ القران الكريم .. تحياتي لكم جميعا٠
__________________
Be like the sun for grace and mercy. Be like the night to cover others' faults. Be like running water for generosity. Be like death for rage and anger. Be like the Earth for modesty. Appear as you are. Be as you appear. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
#40
|
||||
|
||||
Teşekkür ediyorum hocam Allah razı olsun
Yazan elleriniz dert görmesin.
__________________
Ne senle yaşanıyor Ne de sensiz oluyor Şu garip bomboş dünyada.. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Yasin-i şerifin vefki yazım kuralları | Mumin68 | Sorularınız | 1 | 28.10.21 08:05 |
Arkadaşlar Bu attığım uzun yazı da hataları düzeltirmisiniz | hakancem42 | Sorularınız | 3 | 04.08.20 13:29 |
Kur'an'da Yazım Hataları Var mı? | Torlak | Kuran-ı Kerim | 1 | 27.07.20 02:31 |
icazet ve tılsım yazmak | Kagedah | Sorularınız | 1 | 07.09.17 01:40 |