Yüce Allah kesinlikle bir aracıyı kabul etmez - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > ibadetler

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 26.09.20, 10:40
Üye
 
Üyelik tarihi: 27.05.18
Mesajlar: 62
Etiketlendiği Mesaj: 2 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Konuyu nereden nereye getirmişsiniz ....

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 26.09.20, 10:53
 
Üyelik tarihi: 06.05.19
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 213
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Anladım çok mantıklı o zaman şeytanı da aradan çıkarın ki rahat yönelin Allah'a.

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 26.09.20, 11:00
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 17.04.16
Bulunduğu yer: Adana
Mesajlar: 726
Etiketlendiği Mesaj: 12 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
fatih1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Anladım çok mantıklı o zaman şeytanı da aradan çıkarın ki rahat yönelin Allah'a.
Kulu aradan çıkarabilirsin. Şeytanı çıkaramazsın. İstersen önce kulun yapabileceklerinden başla

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 26.09.20, 11:00
Üye
 
Üyelik tarihi: 26.09.20
Bulunduğu yer: Denizli
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Aracı derken falancanın hürmetine duamı kabul et demek yanlış mı oluyor?

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 26.09.20, 13:03
Modern Sofi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.08.19
Bulunduğu yer: Fena yurdu
Mesajlar: 1,346
Etiketlendiği Mesaj: 122 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Hayatın her alanında vesile kullanırız ve bu da hayatımızı kolaylaştırmaya yardım eder. Ama bir kişi çıkarda "O konu ayrı, bu konu ayrı kardeşiiiiiiiim" derse de ona bizzat Kurani Kerimin kendi diliyle
cevap vereyim.

1. Maide-35: "Ey iman edenler! Allah’ın azabından sakının. Ve ona doğru bir vesile arayın. (Yani) Allah yolunda savaşın ki kurtulasınız."
ayetde geçen "vesile" kelimesi insan (Peygamberler, İmamlar, Evliyalar, Şehitler, Salihler), yöntem (örnegin dua) ve ya herhangi bir nesne (örnegin Kabe evi) ola bilir.

2. Yusuf-97-98:
Oğulları, “Ey babamız, bizim için Allah´a istiğfar eyle. Biz gerçekten büyük günah işlemiştik."
Yakub, “Rabbimden sizin bağışlanmanızı dileyeceğim. Şüphesiz O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir” dedi.


3. Muhammed-19: "Bil ki, Allah’tan başka tanrı yoktur. Kendi günahın için, erkek kadın müminler için Allah’tan af dile. Ne yapacağınızı ve yerinizin neresi olacağını Allah bilir."

Şimdi yine bazı arkadaşlar sora bilir ki, ama başka ayetlerde örnegin Fatiha-5:"Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz." söyleniyor.
Evet doğru. Her bir müsülmanın bilmesi gerekir ki Kurani Kerimde hiç bir ayet zıt değildir hatta zahirde zıt görünse bile. Zıt görünen ayeti tefsir edince aslında zıt degil uyumlu oldugunu görürüz.

4. Yusuf-93: "Bu gömleğimle gidin de, babamın yüzüne sürün. Gözü (yine) görür hale gelir. Bütün ailenizi de bana getirin."
Burada vasıta bir nesne yani gömlek.
5. Yusuf-96: "Müjdeci gelip de onu (gömleği) onun yüzüne sürdüğü zaman, gözü görür olarak (sağlığına) dönüverdi."
Gömlegin aslında bir kudreti yok, cansız bir nesne ama Hz Yusuftan (a) geldigi için değere bindi, kudret buldu.

Vasıtanın makbul oldugunu tüm İslam alemi kabul eder yeter ki, insanı ve ya nesneni Allahtan müstakil kudret sahibi olmadıgını idrak edelim.

Yusuf-100: "Ana babasını tahtına oturttu, hepsi onun huzurunda yere kapandılar; Yûsuf dedi ki: 'Babacığım! İşte bu, daha önce gördüğüm rüyanın ortaya çıkışıdır; Rabbim onu gerçek*leştirdi. Doğrusu Rabbbim bana lütuflarda bulundu: Beni hapishaneden çı*kardı ve şeytan benimle kardeşlerimin arasını bozmuş iken, daha sonra sizi çölden getirdi. Şüphesiz Rabbim dilediğine çok lütufkârdır. Kuşkusuz O çok iyi bilendir, hikmet sahibidir.'"

Ayetde Yusufun annesi, babası Hz Yakup (a) ve kardeşleri onun önünde secde etdikleri söyleniyor. Hani insana secde etmek küfürdü, şirkti ? Hz Yakup kos koca peygamber ne yapmaya çalışıyor ?
Eeee demek ki, bizim kendi kafamızda kurguladığımız Din ile gerçek Din arasında fark yerden göye. Allahtan emir geldimi yapılacak. Secde etmeleri ALlahın emriydi.

Yazılacak misaller çokta vakit az, ömür kısa. Arif kişi için bu kadarı yeterlidir.



---------- Post added 26.09.20 at 14:05 ----------

Alıntı:
Roxes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aracı derken falancanın hürmetine duamı kabul et demek yanlış mı oluyor?
hayır tabii ki. bir yorum aşağıda gereken izahı verdim, kopyala yapıştır değil

__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler.
Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 26.09.20, 13:48
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 26.07.17
Bulunduğu yer: İsviçre
Mesajlar: 570
Etiketlendiği Mesaj: 31 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Belki de konuyu bir kez daha anlayarak okumalısınız

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 26.09.20, 20:20
Üye
 
Üyelik tarihi: 26.09.20
Bulunduğu yer: Denizli
Mesajlar: 82
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Aracıdan kast edilen ne içerikten çok da açıklayıcı anlayamadım

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 29.09.20, 07:50
 
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,655
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Tarikinaksibend Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu aracılık degil vesiledir.

Ey iman edenler, Allah'tan korkup-sakının ve (sizi) O'na (yaklaştıracak) vesile arayın; O'nun yolunda cihad edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz
Kur'an'ın nüzulundan 500 yıl sonra oluşmuş, vahiy ile uzaktan yakından ilgisi olmayan tasavvufi bir bakış açısını Mushaf'a hakim kılmak ne büyük bir gaflettir. Ayete bakıp hiç mi düşünmezsiniz 3 cümle ayetin 2 cümlesinde de bir insana işaret etmez de amellere işaret eder.
Sahabenin tamamı tefsirlerinde "vesile" kavramını ibadet ve güzel ahlak ile Allah'a yakınlaşmak olarak tefsir etmiştir.
Kur'an da bir tane örneği yoktur bu kulların başkalarını Allah'a yakınlaştıracağına dair bir ayet.

Kendini ehli sünnetin kalesi olarak tanımla ama tüm amel pratiklerin şiiliğe, batıniliğe tıpatıp benzesin. Siz İslamı şiilerden öğrendiğiniz için Maide35'i duyduğunuz da Gavsı emrediyor zannediyorsunuz.


Müşrikler ve ehli kitap durduk yere hiç bir delilleri olmadan mı bu duruma düştüler sence.
Hepsi efendimize Kur'an dan (kendilerince) deliler gösterdiler. Hepsinin bir tane ortak noktası vardı. Ayetleri tevil etmek...


Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 29.09.20, 08:17
Üye
 
Üyelik tarihi: 28.05.18
Bulunduğu yer: Bursa
Mesajlar: 81
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Tamamen vahhabi zihniyeti

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 29.09.20, 09:29
 
Üyelik tarihi: 05.04.20
Bulunduğu yer: İZMİR
Mesajlar: 313
Etiketlendiği Mesaj: 5 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Rabbine bir ‘vesile’ ile duâ edenleri, tevhid inancından uzaklaşmadıkça, yani vesileyi hâşâ Allah yerine koymadıkça şirkle suçlayamayız. Tevhid dairesindedir; fakat Allah dostlarını vesile ve şefaatçi kılmak istiyordur. Bu bir tercihtir. Bu davranışı, valiye ulaşmak isteyen, ama bu işini valinin çok sevdiği birisi aracılığıyla yapmaya çalışan birisinin davranışına benzetebiliriz.Bir kıtlık senesinde Hazret-i Ömer (ra), Nebiyy-i Muhterem Efendimizin (asm) amcası Hazret-i Abbas (ra) yanında bulunduğu bir esnada şöyle duâ etmiştir: “Allah’ım! Bizler Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm’ı vesile kılarak Senden niyazda bulunurduk da bize yağmur ihsan ederdin! Şimdi Peygamberimizin (asm) muhterem amcasının vesilesiyle Senden niyaz ediyoruz. Bize yağmur ihsan et!” Hazret-i Enes b. Malik (ra) bu duâdan sonra yağmurun geldiğini kaydeder.6

Ancak, bir şeyi veya bir dileği, doğrudan Allah’tan değil de-–hâşâ—, meselâ türbedeki yatırdan istemek asla doğru değildir. Şirke kapı açar. Buna dikkat etmek lâzım.

Binaenaleyh, duâda vesile arayanları düpedüz şirk içine atmayı doğru bulmadığımız gibi, vesile olmadan duânın olmayacağı zannına kapılmayı da yanlış buluruz. Biz orta yolu tavsiye ederiz ve ister vesile ile ister vesilesiz; “mutlaka duâ etmeli” diyoruz.

Dipnotlar:
1- R. Sâlihîn, 441.
2- Furkan Sûresi, 25/77.
3- Mü’min Sûresi, 40/60.
4- Sözler, s. 45.
5- Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/391.
6- Buhârî, 3/537.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Allah Neden Taş Etmez? Yazbahar islam & islami Konular 6 10.08.24 19:00
Yüce Allah, kötülüğü emretmez MrBerkHD ALLAH (c.c) 3 26.01.21 11:59
Hayır yolunda harcasa kadere inanmadıkça, Allah onun hayrını kabul etmez! Swordsfish Allah Dostları & Evliyalar 0 21.04.20 11:32
Yüce Allah-a Boyun Eğmekle İlgili Dua Havasokulu Dualar & Dua Kardeşliği 1 17.07.18 19:20
Şaban Ayı Münacaatı (Allah kabul etsin) mikolife Dualar & Dua Kardeşliği 0 11.05.16 13:34


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147