|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Bu ilmin fazileti, şartları ve yapılışı
BU İLMİN FAZİLETİ, ŞARTLARI VE YAPILIŞI
Bilki! Nefsinin karanlık tabiatının pisliklerinden temiz lenmesinin hikmetini, (Kirli elbiselerin su ve sabunla temizlenmesi gibi) öğrenmelisin. Nefis hikmeti öğrendiği anda yumuşar. Ruhlar alemine iştiyak edip, cismi şehvet lerden vazgeçer. Şehvetlerinin esaretinden kurtulup, ilim ehlinin ipine sarılır. Bokrat derki; Doğru yolu bildiği halde doğru yoldan çıkan filozof değildir. Böyle bir kişi ilmi cehalete döndürür. Kendini kurtarmaya uğraşmayan kişi yaşamıyor demektir. Sokrat derki; Yaşayan kişi yiyip içen, aynı zamanda şehvetlerine mağlup olup, şeytani arzularına uyarak nefsini öldüren değildir. Yaşayan kişi geçmişteki tattığı güzelliklerin geride kaldığını bilen kişidir. Şunu idrak etmelidirki, o anda yapacağı iş, geçmişteki gibi sebatsız ve istikrarsız halde olmamalıdır. Bilki; İlim sahipleri en şerefli ve en güzel ilimleri kendilerinde toplarlar. Çünkü ulvi ve süfli alemlerin sırlarına ermişlerdir. Ruhanilerin ruhlarını görürler, onlarla konuşurlar, onlara karışırlar ve de onlardan birisi gibi olurlar. Gücü yettiğince bütün meselelere ve büyük doktorların dahi aciz kaldığı hastalıklara çare bulurlar. Bunlar felç, cüzzam, kara sevda, delilik ve sersemlik gibi. Ayrıca ayrılmış ve birbirlerine dargın kişileri barıştırır. Veya Allah Teala'nın rizası olduğu şekilde iki kişiyi birbirinden ayırır. Ruhlar aleminden gelen haberleri alır. Onların zararlarından sakınır. Geçmişte kalan ve yeri kaybolmuş bir nesneyi veya defineyi meydana çıkarır. Bunlardan yararlanır ve zalimlerin elinden mazlumları kurtarır. Bunların hepside Allah'ın sırrı olan isimlerinde, Ayetlerinde ve harflerindedir. Bunları yapabilen kişiler Allah Teala'nın ilham verdiği salih kullardır. Allah Teala hazretleri sözünü yerine getirmesi şartıyla bunları salih kullarına ihsan eder. Allah c.c. Kurani kerimde şöyle buyurmuştur: Bismillâhirrahmânirrahiym. Udûnî istecib leküm. ( Bana ibadet ve dua edinki, karşılığını vereyim ). Bu ilimle amel etmenin bazı şartları olup, bu şartlar yerine getirilmediği sürece yapılan bir amel asla gerçekleşmez. Bazı alimler bu şartları 27 şarta kadar çıkarmışlardır. Bu mübarek ilmin şartlarıda şöyledir: 1. Cezm: Kesin karar. Yapacağın bir amelden hiçbir zaman şüphe etmemek. Çünkü şüphe yapılan bir ameli bozar. Peygamberimiz Hazreti Muhammed (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: Üdullâhe ve entüm mûkinûne bil icâbeh. (Allah’a dua ederken kabül olacağına inanarak dua ediniz). Bu hadisi şerife uyarak, imanı kamil ile amele başlamak ve kalben inanarak Allah c.c. a yönelmelidir. 2. Musabara: Yazdığı vefke ve okuduğu isme talip olan kişi devam etmeli, hiçbir zaman ümidini kesmemeli ve yaptığı işten sonuç alamazsa, amelinden çalışanında nasibi vardır. Bu ilme devam eden istekli kişi sonunda istediğine nail olur. 3. Kitman: (Gizlemek) Ameli tenha ve kimsenin görmediği bir mahalde yapmak. Hiç kimseyede şöyle böyle yaptım yahutta şunları bunları yaparım deme! Bir haberde; ''Yapacağınız bir haceti gizli ve istinaden yapın'' denmiştir. 4. Takva: Takvaya giren şartlar, haram yememek, insanlara eziyet etmemek, eziyete dayanmak, yalan ve giybeti terk etmek, sıdka ve nasihata önem vermek, insanlara şevkat ve merhametle bakmaktır. Havas ilminin ülemaları böyle bir karara varmışlardır. Bu ilmin sahibi ne kadar hayra yönelikse, amellerinde daha başarılı olur. Çünkü Allah c.c. kendisinden korkan ve iteat eden kişiye herşeyi teshir eder. 5. Her istenen haceti ruhanilere sormamak. Çünkü onlar şeriata göre hareket ettiklerinden şüpheli olan hiçbir ameli yapmazlar. 6. Ruhanileri hakir işlerde kullanmamak: Ruhanileri hakir ameller için kullanmak istersen, onlara hakaret etmiş ve aşağılamış olursun. Onları şeriata aykırı olan işlerde sakın kullanmaya kalkma! 7. Bu ilme yönelik kişinin nefsi kötülüklere ve şeytani arzulara meyilli olmamalıdır. Sadece yüksek mertebelere ulaşmak için kullanabilir. Bunun dışındaki ameller kişinin kendisine zarar verir. 8. Teşhis etmek: Bir kimseye muhabbet, celb, tefrik, taslit, irsali hatif, davet, hastalandırmak, hastayı iyileştirmek veya buna benzer ameller yapmak istediğin zaman o kişinin rengini, suretini, boyunun uzunluğu ve kısalığını yaşlı veya genç olduğunu teşhis (Tanımak) edersin. Şayet bunları bilmiyorsan, o kişinin annesi ismiyle yazarsın. Annesinin isminide bilmiyorsan Havva olarak kabül eder ve yazarsın. Teşhis isim vermekten daha tesirli olup, dahada tesirlisi teşhis ve isimleri beraber kullanmaktır 9. Bir amel yapmak istediğin zaman zihnindeki bütün düşüncelerden (Aile, mal, sevinç, korku, üzüntü vb.) uzak olmalısın. Ayrıca amelin vaktini bilmeli, unutmamalı ve yanlış yapmamalısın. 10. Azimetleri ezberlemek: Ruhaniyetlere okuyacağın Azimetleride çok iyi ezberlemeli ve okurken hiç kekelememelidir. Azimeti kitaptan veya levha üzerinden okumak yeterli değildir. Çünkü kalbin yazı ile iştiğal olup, gerekli olan huşu’ gider. Buda erkanların en gereklisi olan teveccühü ortadan kaldırır. 11. İcazetli olmak: Bu işi yapan kişinin icazetli (İzinli) olması şarttır. İcazetsiz kişi babasız çocuk gibidir. 12. Yapacağın amelleri yıldızların ve gezegenlerin özelliklerine göre yapmak. a): Kamer gezegenine mensub ameller; Yüksek mertebelerdeki kişilerin kalbini kendine çekmek, geçmişteki Kral'ların definelerini çıkartmak, sanatı ve tarlayı islah etmek, dil bağlamak ve tılsım bozmak gibi ameller yapılır. b): Utarid gezegenine mensub ameller; defineleri çıkarmak, alim bir kişinin kalbini kendine çekmek, bir kişiye nefsani hastalık verdirmek ve dil bağlamak gibi ameller yapılır. c): Zühre gezegenine mensub ameller; Atf (Şevkat, sevgi), heyecanlandırmak, mutluluk, sevinç, nikah ve benzeri olan ameller yapılır. d). Şems gezegenine mensub ameller; Galip gelmek, kahretmek, heybetli görünmek, şan, şeref ve çok altın elde etmek gibi ameller yapılır. e): Merih gezegenine mensub ameller; Taslit, tefrik, adavet, buğuz, memleketi harap etmek, hastalandırmak, heyecanlandırmak ve helak etmek gibi ameller yapılır. f): Müşteri gezegenine mensub ameller; Muhabbet, refaha ulaşmak, insanların gözlerine güzel ve şirin görünmek,tılsım bozmak ve şerli birinin dilini bağlamak gibi ameller yapılır. g): Zühal gezegenine mensub ameller; Tefrik, buğuz, harab etmek, şehvet ve uyku bağlamak amelleri yapılır. İki gezegene mensub olan ameller; İki gezegenin bir araya (Kesiştiği) geldiği zaman amellerinde muhayyer (Serbest) olup yapabilirsin. Bu daha iyidir. Yalnız gezegenlerin birleştiği anı iyi bilmen lazımdır. Alimler günlerin ve gecelerin saatlerini yedi gezegene göre bölüp ayarlamışlardır. Her saat bir gezegene mensubtur. Cumartesi günü birinci saati zühal olarak tespit etmişlerdir. İkinci saati müşterİ, üçüncü saati Merih, dördüncü saati Şems, beşinci saati Zühre, altıncı saati Utarid'tir. Böylece saat onikiye (12) kadar devam eder. Saatler cetveli budur: GÜNDÜZ PAZAR P.TESİ SALI Ç.AMBA P.ŞEMBE CUMA C.TESİ GECE P.ŞEMBE CUMA C.TESİ PAZAR P.TESİ SALI Ç.MBA 1 Güneş Kamer Merih Utarid Müşteri Zühre Zühal 2 Zühre Zühal Güneş Kamer Merih Utarit Müşteri 3 Utarit Müşteri Zühre Zühal Güneş Kamer Merih 4 Kamer Merih Utarit Müşteri Zühre Zühal Güneş 5 Zühal Güneş Kamer Merih Utarit Müşteri Zühre 6 Müşteri Zühre Zühal Güneş Kamer Merih Utarit 7 Merih Utarit Müşteri Zühre Zühal Güneş Kamer 8 Güneş Kamer Merih Utarit Müşteri Zühre Zühal 9 Zühre Zühal Güneş Kamer Merih Utarit Müşteri 1 0 Utarit Müşteri Zühre Zühal Güneş Kamer Merih 1 1 Kamer Merih Utarit Müşteri Zühre Zühal Güneş 1 2 Zühal Güneş Kamer Merih Utarit Müşteri Zühre Cetveli kullanmanın şekli. Gerekli olan günün ve gecenin saatine girmek; Nisbet edeceğin gezegenin saatini bul. Cetveldeki saatle normal hayatımızdaki saat kesinlikle birbirine uyum sağlamaz. Gece gündüz gibi, gündüzde gece gibi uzar ve kısalır. Çünkü gecenin ve gündüzün şekli güneşin doğmasına ve batmasına göre belirlenir. Gündüz güneşin doğması ve batması, gece güneşin batması ve doğmasıdır. Gündüz ve gece oniki (12) eşit parçaya bölünür. Her parça cetvelde görüldüğü gibi bir gezegene göre intisab eder. Anla! 13. Midenin boş veya gereğinden fazla tok olmaması lazımdır. 14. Riyazatlı olmak: Hayvan eti ve hayvanattan çıkan gıdaları yememek gerekir. 15. Pis kokusu (Soğan ve sarımsak) olan yiyecekleri yememek. Bu amelle uğraşan kişi amel günlerinde bu tür yiyeceklerden kaçınmalıdır. 16. Devamlı taharet (Temiz) üzere olmalıdır. Bu temizlik, bedenin, elbisenin ve mekanın temiz olmasıdır. Ayrıca bu hususa giren şeyler; Yazma aleti, mürekkep, ince deri, maden ve diğerleri gibi. 17. Kıbleye yönelmek. Her amelde kıbleye dönmeli ve iki diz üzerine oturmalıdır. 18. Tencim (Yıldız): Buda özel bir şarttır. Yıldızlarına göre mensub olan maden ve taşlara yazmak ve nakşetmek lazımdır. 19. Tebhir (Buhurlamak): Talebe göre yıldızlara ait buhurları yakmak. Çünkü onlar sadece bu işler içindir. Bazı alimler şöyle demiştir; Gezegene mensup olan buhurla tebhir etmek yeterlidir. Her gezegenin celb ve def buhuru vardır. Bazıları tebhiri şöyle açıklar: Hayır ve şer amellerde kullanılan buhur lübani zeker (Beyaz Günlük) ve kizbere (Kişniş) dir. Yalnız kizbere'nin taneleri sahih olmalı, kırık veya kurtlu olmamalıdır. Gezegenlere göre buhurat cetveli budur: GEZEGEN CELB BUHURU DEF BUHURU ZÜHAL Meyatüs saile ve Lübani zeker Hantit, Kibrit ve siyah Kedi kılı. MÜŞTERİ Sandali asfer, Udu kamari ve amber. Sandalı asfer MERİH Sandalı asfer ve Lübani zeker. Afyon ve Salı günü kesilmiş Keçi kanı ŞEMS Ned, Kafur, Misk ve Amber. Kafur, Soğan ve sarımsak kabuğu. ZÜHRE Lübani zeker, Cavi, Ud ve Mastaki. Lübani zeker. UTARİD Muklil ezrak ve Lübani zeker. Lübani zeker ve Meyatüs saile KAMER Laden, Lübani zeker ve Zıfır Lübani zeker 20. Aslına göre yazıları düzenlemek ve yerli yerince yerine koymak. Eğer bu yazılan Ayet veya İsim ise geride kalan bir kelimeyi öne almaz, önde kalan bir harfide geriye almaz. Eğer yazılan vefk adetli veya rakamlı ise normal sırasına göre yazılır. İsmi kelimeyi ve adedi telaffuzuna göre yazmak. 21. Her amele münasip olan Kasemi tafsilatına göre okumak lazımdır. 22. Vefkleri ve rakamları hindi kalemi ile yazmak. Çünkü sır bundadır. 23. Yazdığın yazının çok güzel olması lazımdır. Yazılan vefk ise vefkin hane sırasına göre rakam veya harfleri yerine koymak, rakamları veya harfleri güzel yazmak ve vefkin hanelerini eşit olarak çizmek lazımdır. Bunlar vefke hizmet eden ruhanilerin kabülünü ve işin kolaylaşmasını sağlar. Çünkü yazı güzel olup, vefkte düzgün olursa, bunu yazan kişiyi severler. Bu onların mübarek zevklerindendir. 24. Salavati şerife getirmek: Her amelden önce ve sonra Hazreti Muhammed (s.a.v.) e Salavati şerife getirmek. Peygamber efendimiz Hazreti Muhammed (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmuştur: Edduâ beynes salâteyni aleyye lâ yüraddü. (İki salavat arasında yapılan dua geri çevrilmez). Şu mübarek Salavati şerife çok faziletlidir: ---------------------------------------------------------------------- Allâhümme salli alâ seyyidinâ ve Mevlânâ Muhammed in nebiyyi ve alâ âlihi ve sahbihi ve sellim. Adede halkıke ve ridâe nefsike vezinete arşike ve midâde kelimâtik. 25. İstihare: Her amelden önce İstihare yaparsan, yapacağın işte basiretli olursun. İstiharenin yapılışı şöyledir: İki rekat namaz kılarsın. Birinci rekatta Fatiha ile Kafurun suresini, ikinci rekatta Fatiha ile İhlas suresini okuyup, selam verdikten sonra, şu İstihare duasını 3, 5, veya 7 defa okursun. Okunacak İstihare duası budur: ---------------------------------------------------------------------- Allâhümme innî estehîrüke bi ilmike ve estakdirüke bi kudretike ve eselüke min fadlikel azîm. En tübeyyene lî âkibeti emrî (fişşey-i el fülani ve yezküru haceti) Parantez içindeki yazılı ibarede hacet her ne ise içinden geçirirsin. Fein kâne hayran fe eşrahlehü sadrî ve veffiknî li amelihi ve in kâne şerran fasrifhü annî vasrifnî anhü inneke alâ külli şeyin kadîr. --------------------------------------------------------------------------------- Kalbinde ferahlık ve huzur bulursan yapacağın ameli başaracağına vede muradına ereceğine inanarak yaparsın. Şayet ruhun daralırsa bırakırsın. İsrar edersen senin zararına olur. İstihare tam uyanık bir şekilde ve kalpten Allah Teala nın kudretine inanarak olmalıdır. Çünkü gerçekleri ve akibeti bilen yalnız O’dur. 26. Amel günü menkut (Noktalanmış) gün olmamalıdır. Her Arabi ayın, 3. 5. 13. 16. 21 . 24. ve 25. günleri menkut günlerdir. Hayırlı amellerini bu menkut olan günlerde yapma! Bazıları zabtını şu beyit ile belirtmiştir: Muhibbüke year hevâke fehel Teûdü leyâlî bi dıddil emel Femâ kâne menkûtan bedâ nahsühü Ve mâ kâne hemlen fesa'dü hasel. (Seni seven senin sevgini gözetler Arzunun zıddına geceler dönermi Menkut olanın kötülüğü görülür İyi olandada mutluluk belirir). 27. Hayırlı ameller Kamerin nurunun ziyade olduğu günlerde, şer ameller ise Kamerin muhaka olduğu (Her Arabi ayın son üç gecesi) günlerde yapılır. Yirmiyedi (27) şart bunlardan ibarettir. Bu şartlara gore amel işleyen kişinin ameli sahih olur. Bu şartlardan sonra Birinci maksat olan ''Harflerin sırlarından bir nebze'' ile Allah Teala'nın izniyle hüsnü kabül diyerek maksadımıza yöneliyorum. Allah Teala hazretleri muvaffak edicidir. Dönüşümüz ve sonumuz yalnız onadır. |
#2
|
|||
|
|||
Bu ilimde icazet önemlidir.sitemizde icazet veren hocamız varmıdır.kendi çabalarimla yaptigım bazi vefkler tutuyor bazilari tutmuyor.icazetten kaynakli sanirim.
|
#3
|
|||
|
|||
Bu ilmi baştan sona ögretip yol gösterecek biri varmı acaba
. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Havas ilminin şartları ve yapılışı | bitter | Havas Kursu & Havas Dersleri | 27 | 17.10.24 13:39 |
Aklın ve ilmin artması için | Sin | Galibiyet ve Başarı Uygulamaları | 6 | 06.12.21 23:32 |
Ledünni ilmin Hakikati ve Lüzumu | Torlak | Tasavvuf Sohbetleri | 2 | 28.08.21 23:30 |
(ilm-ül havas) bu ilmin fazileti, şartları ve yapılışı | Sin | Havas Dersleri | 13 | 26.05.21 20:03 |
Ilmin kaldırılması | Sin | Tasavvuf & Tarikatler | 11 | 22.02.19 19:24 |