|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Namazlardan sonra camilerde müsafaha yapmak ve
Namazlardan sonra camilerde müsafaha yapmak ve
"Allah kabul etsin" demek bid'attır. (S. Ebediyye 316- İ. Abidin C.3 S.487- İ. Sok. Bid. ve Hurafeler 376 - G. Meselelerine Fetvalar C.l S.161) Günümüzde uygulanan bir diğer uygulamada namazdan çıkan cemaatin kapı önünde bekleyip birbirlerini tebrik etmeleri ve hatta daha camiden çıkmadan saftakilerin sağ ve sollarındakilerin "Allah kabul etsin" diyerek ellerini sıkıp tebrik etmeleridir. Musafaha sünnet ve çok sevap olan, müs1ümanların birbirini sevmesine ve kaynaşmasına sebep olan bir davranış ve güzel haslettir. Ancak her şeyin yerini iyi tesbit etmek gerekir. Camilerde böyle bir uygu180 lama sonraları çıkmıştır. Peygamberimiz (s.a.v) ve sahabeler döneminde böyle bir uygulama yoktur. "Camide her namazdan sonra birbiri ile müsafaha etmek bid'attır. Rafızıların adetidir." (S.Ebediyye 316) "İki müslüman bir araya gelip karşılaştıklarında ister namazdan evvelister namazdan sonra olsun müsafaha etmeleri sünnettir. Ama birlikte olup aynı yerde namaz kıldıkları halde namaz veya sohbet etmek münasebetiyle müsafaha etmeleri sünnet değildir. İbni Abdisselam, ”namazdan sonra yapılan ve adet haline getirilen müsafaha bid'attır” diyor." (G. M. Fetvalar C.l. S.161) "Rasulu1lah (s.a.v) ın işlediği şeklini bırakıp kendilerinin ihdas ve icad ettikleri bid'atlardan birisi de beş vakit namazlardan sonra cami içinde sıralanıp birbiri ile müsafahalaşmaktır. Gerçi bazı bilginler bid’atı hasene kabul ederek cevaz vermişlerdir. Fakat gerçek ve hakiki olan mek ruh ve bid’attır. • • Fakat namazlardan sonra müsafahaya hususi olarak devam edilirse bilhassa buralarda bu müsafahanın sünnet olduğu cahillerce bir hükme varılabilir denilir. Böyle olunca da diğer vakitlerde karşılaşınca yapılması gereken sünnete ziyade olarak bir sünnetin var olduğu anlaşılabilir. Halbuki buralarda namazlardan sonra musafalaşmak seleften hiç bir kimse işlemediği kelamlarından açıkça anlaşılmaktadır. • • Her halükarda namazın edasından sonra musafalaşmak kerahattır. Zira Sahabei Kiram (r.a) dan hiç birisi namazın edasından sonra müsafalaşmamışlardır. Ve namazdan sonra musafalaşmak Rafizilerin sünnetlerindendir. 181 Sonra Şafilerden İbni Hacer’den beyan edildiğine göre namazın edasından sonra musafalaşmak, şer'i şerifde aslı olmayan bir mekruh ve bid’attır. O bid'atı işleyen evvela uyarılır, ikinci sefer tazir edilir. • • Yerinden başka yerde yapılırsa o müsafaha yasaklanır ve namazlardan sonra müsafahayı işleyenler sünnete muhalif olarak işlediklerinden men edilir. (İslama Sokulan Bid'at ve Hurafeler C.3 S.378) “Ülamamızdan bazıları ile daha başkaları namazlardan sonra adet olan musafahanın da mekruh olduğunu söylemişlerdir. Halbuki musafaha sünnettir. Burada mekruh olmasıburaya mahsus olarak rivayet edilmediği içindir. Namazlardan sonra müsafahaya devam, avam takımının sünnet zannetmesinden ileri gelmektedir." (İbni Abidin C.3 S.487) |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Kahriye yapmak | Skoda | Sure ve Ayet Havasları | 6 | 10.11.24 01:01 |
Camilerde huşu kirliliğine neden olan şeyler | Torlak | Namaz | 4 | 16.09.21 06:41 |
Camilerde Nikah tazelemek gerekir mi ? | Ayhanhoca | Fıkıh Soru ve Cevaplar | 0 | 04.03.21 17:22 |
Camilerde Cav Bella | Torlak | Haber & Siyaset | 3 | 21.05.20 11:02 |
Vefk yapmak resim yapmak değildir | RvP | Vefk & Tılsım | 1 | 06.05.20 00:32 |