#21
|
||||
|
||||
Emeviler ve muaviyenin gerçek kimligini hakkında bu konuşmayı çokları dinlememiştir mühtemelen. Ben konuşunca inatçılık etdi bazı arkadaşlar bide bu hocanı dinlesinler bakalım. Gerçi kaynaklar herkese açık görmek isteyene.
1) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 2) [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Allah Yaşar hocanı rahmet etsin.
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler. |
#22
|
|||
|
|||
Kimse kimseyi tağtığı işten dolayı kınamasın isteyen istediği şeye inansın gerçekler mahşerde ortaya çıkacak Allahü Zül Celal gereken hükmü verecek;₺
|
#23
|
||||
|
||||
Alıntı:
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı İmamı Şafi ra. |
#24
|
|||
|
|||
Çok geniş bir kavram.
Bazı Alevi tanıdım Peygamber soyundan gelenleri reddediyordu. Bazısı tanıdım, İçki bize haram değil, ama içmeyi biliyorsan diye inanıyordu... Liste uzar gider... Fikrimi soruyorsan, eğer Ömer’i seviyorsa , Ayşe Annemize iftira atmıyorsa, ben de onu severim. Ama benim hürmet ettiğim Peygamber yakınlarına görüşü sert ise, kusura bakmasın kimse bu saygısızlıktır , yanında durmam, ne hali varsa görebilir özgür Dünya. |
#25
|
|||
|
|||
Alevilerin hemen hemen çogu biz namaz kilmayiz oruc tutmayiz derler neden diye sordum bir gun e çunku biz aleviyiz. Haz. Ali'ye bagliyiz derler. Pekiiii Haz.Ali'ye oruc namaz farz degil miydi ? Farzdi. Aleviler sanki Hz.Ali namaz kilmaz oruc tutmazdi olarak yansitiyorlar. Allah islah etsin boyle diyenleri ve dusunenleri.
|
#26
|
|||
|
|||
Alıntı:
filozof şaçmalığın zirvesindesin yine. neden mi? 1- hiç bir kimse soyu sopu nedeniyle suçlanamaz? bu suçta değildir. 2- Allah a imanla beraber iman cahiliye dönemindeki tüm hataları günahları bertaraf eder. yeni bir sayfa açar. 3-hz muaviye bin ebu süfyan bir sahabedir. sendenden sana bu akılı öğretenlerdende hem dünyada hemde ahirette katkat hayırlıdır. 4-ashaba dil uzatmak haramdır en iyimser haliyle. 5- bir daha esbabı vürüdunu bilmeden buraya hadisi şerif yazma bir daha böyle olur olmaz yorumlar yaparak hadisi şerifleri kendi heyulana alet edersen o delilin aslını getirir burada tüm iftiralarını gün yüzüne çıkarırım. |
#27
|
|||
|
|||
tartismayin güzel insanlar
aleviler icin ne düsünüyorum onu da belirteyim dünya da iki tip insan vardir iyi insanlar kötü insanlar mezhep dil irk ayrimi yapmak bana göre degil yoksa nasil yaratilani sevicez yaratandan ötürü |
#28
|
||||
|
||||
Alıntı:
Yerin göyün laneti muaviye ve yezitin üzerine olsun. Allah onların taraftarlarını da kiyamet günü onlarla meşhur etsin
__________________
Sufiye göre, ölü köpeğin dişleri güzeldir. Bardağın yarısı doludur. Hak şerleri hayr eyler. |
#29
|
||||
|
||||
ashab ile ilgili bazi hadisler
Cenâb-ı Hak, ashâb-ı kiramın hepsinden razı olduğunu bildiriyor. Ashâb-ı kiram birbirlerini çok severlerdi. İstisnasız ashabın hepsini sevmek Ehl-i sünnetin şartıdır. Muaviye radiyallahu anh de ashâb-ı kirâmdan hatta büyüklerindendir. Ayrıca Resulullah Efendimizin (sallahu aleyhi vesellem) kayınbiraderidir. Muaviye ve sahabe radiyallahu anhum hakkindaki hadisler: “Ashabıma ta’zim ediniz, zira onlar, sizin en hayırlılarınızdır.” (Abdurrezzak, el-Musannef, 20710), Tebrîzî, Mişkât’ul-Mesabîh, 6003) “Ashabıma sövmeyiniz (dil uzatmayınız). Sizden biriniz velev ki Uhad dağı kadar altın infak etse, onların bir müddüne de yarısını da erişemez.” (Buharî, Müslîm, Ebu Dâvud, Tirmizî, İmam Ahmed, Ebu Sa’îd el-Hudrî’den) “Ashabım hakkında Allah’dan korkun (iki defa tekrarladı),benden sonra onları hedef tutmayın. Artık kim onları severse beni sevmiş olması sebebiyle sever, kim de onlara buğz ederse bana buğzu sebebiyle buğz etmiş olur.” (Tirmizi, Abdullah b. Mugaffel’den) Diğer bir rivayette de şu ziyâde vardır; “Kim onlara ezâ verirse bana eza vermiş olur, kim de bana ezâ verirse Allah (c.c.)’a ezâ vermiş olur (gazabını celbetmiş olur) Kim Allah’a ezâ verirse, onu (dünyada veya ahirette) tutması ( azab vermesi) yakındır.” Özellikle Hz. Muaviye (r.a.)’nin fazileti hakkında da hadis-i şerifler varid olmuştur: “Allah (c.c.), kıyamet günü Muavîye’yi, üzerinde îman nuru olan bir rida olduğu halde ba’s edecektir.” (İbn Asâkîr, İbn Ömer’den) “Allah’ım! Muavîyeye kitâbı ve hesabı öğret ve onu azaptan koru.” (İmam Ahmed, Ebu Ya’la, Ebu Nuaym, İrbad b. Sariye’den) “Allah’ım ona (Muaviye’ye) ilmi öğret, onu hâdî (insanlar için hayra delâlet edici), mehdî (kendisini de hayır üzere) kıl ve onun sebebiyle insanlara hidayet et.” (Tirmizî, Abdurrahman b. Ebî Umeyra’dan) “Allah’ım Muaviye’ye kitabı, hesabı öğret, onu beldelere hâkim kıl ve azaptan koru.”(Taberânî, Mesleme b. Mahled’den) Ömer b. Hattab (r.a) şöyle dedi: “Muavîye’yi ancak hayırla anın. Çünkü ben, Rasulullah (s.a.v.)’ın şöyle söylediğini işittim: “Allah’ım, onunla insanlara hidayet kıl.” (Tirmizi, Ebu İdrîs el-Havlânî’den)
__________________
'Muhammedün Seyyidü’l-Kevneyni; / Ve’l-Ferikayni min Arabi’n ve min Acemi' (Muhammed (s.a.v) _______________________________________________ Haramın en zoru başıdır,sonra kolaylaşır, sonra sıradanlaşır, sonra alişılir, sonra tatlanır, sonra kalbe yerleşir ve sonra da kalp başka bir haramı İmamı Şafi ra. |
#30
|
|||
|
|||
Alıntı:
sözde kaynaklarınızın polit broda üretim fabrikası mantığıyla üretildiğini sözylememe lüzum yoktur. arkanızda asıl güç siyonizimdir.sizler siyonizmin maşasısınız. ashabı kiramı, ehli beyti,müminlerin annelerini sevmek onlara hürmet etmek her müslümanın görevidir. [B] mam Gazali, İhya-ı Ulumuddin isimli eserinde, Şia’nın sahabelere dil uzattığına işaret etmiş ve “Masum İmam Teorisi”nin yanlış olduğunu hükme bağlamıştır. Ayrıca, El-Mustazhirî / fedil’ulbatıniyye isimli eserinde Şia’nın sapkın düşüncelerini reddetmiştir: “Şiiler, Ehl-i Sünnet’i küfürle itham etmeleri ve sahih hadisleri reddetmeleri sebebiyle her iki yönden de küfre düşmüşlerdir.” İmam-ı Azam’ın görüşü Hak mezheplerden Hanefi mezhebinin kurucusu Ebu Hanife Hazretleri, Şia hakkında şu fetvayı vermektedir: “Şia akidesinin aslı (amacı) sahabeleri sapık olarak göstermektir.” “Hz. Hatice’den sonra âlemlerin en faziletli kadını Hz. Aişe’dir Kendisi tertemizdir ve (Peygamber eşine zina yakıştırması yapan) Şiilerin yaptığı iftiralardan beridir.” İmam Malik’in görüşü Hak mezheplerden Maliki mezhebinin kurucusu İmam-ı Malik Hazretleri, “Muhammed, Allah’ın elçisidir ve onunla birlikte olanlar da kâfirlere karşı zorlu, kendi aralarında ise merhametlidirler…” mealindeki Fetih Suresi’nin 29. ayetinden, “sahabeye düşmanlık eden kişilerin kâfir olacağı” hükmünü çıkarmıştır. İmam Malik, “Çünkü sahabeler kâfirlere nefret verirler. Kim sahabeye düşmanlık ederse bu ayete binaen kâfir olur.” demektedir. İmam Malik’e Şia hakkında sorulduğunda şöyle cevap vermiştir: “Ne onlarla konuş, ne de onlardan (hadis) naklet; şüphesiz onlar yalancıdırlar.” İmam Hanbel’in görüşü Hak mezheplerden Hanbeli mezhebinin kurucusu Ahmed bin Hanbel Hazretleri, Şia hakkındaki fetvaları doğrular nitelikte şunları ifade etmiştir: “Müslümanları kendi yollarına davet eden Şiilere selam verilmez ve cenaze namazları kılınmaz.” Ahmed bin Hanbel, Malik bin Enes’ten “Nebi’nin (sav) ashabına sövenin İslam’dan hiçbir payı ve nasibi yoktur” rivayetinde bulunmuştur İmam Şafii’nin görüşü Hak mezheplerden Şafi mezhebinin kurucusu İmam Şafii, Şiiler hakkında “Saptırıcıların en şerlileri” tanımlaması yapmıştır: “Eğer Şiilerin adamlarını köle olarak almak ya da evimi tamamen altınla doldurmalarını isteseydim, onlar için Ali (r.a) adına yalanlar uydururdum. Fakat ben Allah adına yemin ederim ki, O’nun adına hiç yalan uydurmadım. Sizi nefislerine uymuş saptırıcılardan sakındırırım. Onların en şerlileri de Şiilerdir.” İmam Şafii’nin Şia hakkında şunları demiştir: “Ben Rafızîlerden (Şiilerden) daha çok yalancı şahitlik edeni görmedim.” “Şia dışında herkesten ilim (alıp) nakledebilirsin; çünkü onlar hadis uydurup bunu dinlerinden kabul ederler.” Abdülkadir-i Geylani’nin görüşü Tasavvuf büyüğü Gavs-ı Azam Seyyid Abdülkadir-i Geylani Hazretleri, Şia’nın İslam inancına aykırılığı ve imamet teorisinin asılsızlığı hususunda şu noktalara dikkat çekmiştir: “Muhammed (sav) ümmeti, başka peygamberlerin ümmetlerinden daha üstündür. Bu ümmetin üstünü, O’na iman ederek mübarek yüzünü görmekle şereflenen Sahabe-i Kiramdır. Sahabelerin en üstünü Hudeybiye’de Resulullah’a biat eden 1.400 kişidir. Bunların en üstünü Bedir Muharebesi’nde bulunan 313 kahramandır. Bunların üstünü, ilk Müslüman olan 40 kişidir ki, 40.sı Hazret-i Ömer’dir. Bunların üstünü Aşere-i Mübeşşere, yani hayatta iken cennetle ismen müjdelenen 10 kişidir. Bunların üstünü Hulefa-i Raşidin yani 4 halife olup, bunların da üstünü sırasıyla Hz. Ebu Bekir, sonra Hz. Ömer, sonra Hz. Osman, sonra da Hz. Ali’dir. Sahabe Resulullah’ın “Ashabıma imam ol” diye ferman ederek (kendisinden sonra namazları kıldırması için) tayin ettiği Ebu Bekir’i azletmekten Allah’a sığınmıştır. Buna rağmen Hz. Ebu Bekir, ayağa kalkıp üç defa “Beni halife kabul etmekten vazgeçeniniz var mı?” diye sormuş, Hz. Ali ayağa kalkıp “Resulullah seni hepimizin önüne geçirdi. Kim seni geriye çekebilir?” şeklinde cevap vermiştir. Abdülkadir-i Geylani Hazretleri “Gunyet’üt-Talibin” isimli şaheserinde, Şiilerin lanet ettiği sahabelerin üstünlüklerini ifade eden hadisleri uzun uzadıya işlemiş, Şia akidesinin temelsizliğini ortaya koymuş ve Şiilerin iddialarına kesinlikle katılmadığını beyan etmiştir. İmam-ı Rabbani’nin görüşü İslam tasavvufunun kilometre taşı İmam-ı Rabbani Hazretleri, Türkçe’ye “Hak Sözün Vesikaları” olarak tercüme edilen “Redd-i Revafıd” isimli eserinde, Şia hakkında şunları kaydetmektedir: “Hz. Ali, Hz. Ebu Bekir’in halifeliğini seve seve kabul etmişti. Bunu herkes iyi bildiği için, Şiiler “İstemeyerek kabul etti” demekten başka söz bulamadılar. Hz. Ebu Bekir, halifeliğe layık olmasaydı, Hz. Ali onu istemez, “Benim hakkımdır” derdi. Nitekim Hz. Muaviye’nin halife olmasını kabul etmedi; kendisi halife olmak için uğraştı.” İslam Tasavvufunun en önemli eserlerinden Mektubat-ı Rabbani isimli eserinde İmam-ı Rabbani, Şia hakkında şu hususları kaydetmektedir: “Resulullah Efendimiz, beyan buyurduğu fırka-i naciyeyi “Onlar, ben ve ashabımın üzerinde bulunduğumuz hal üzerinde olanlardır” diye tarif etmiştir. Resulullah Efendimiz böylece “Benim yolum ashabımın gittiği yoldur. Kurtuluş yolu, onların yoluna tabi olmaya bağlıdır” demektedir. Resulullah Efendimize tabi olmak iddiası, ashabının yoluna tabi olmaksızın boş bir iddiadır. Hiç şüphe yoktur ki, Peygamber Efendimizin ashabının yoluna devamlı gidenler, Ehl-i Sünnet ve’l Cemaattir. Allah bunların sayini meşkûr eylesin. İşte, fırka-i naciye bunlardır. Şia ve Hariciler gibi, Resulullah Efendimizin ashabına lanet edenler, onların yoluna tabi olmaktan elbette mahrumdur. Abdülkadir El-Bağdadi’nin görüşü Mezhepler Tarihi alanında günümüze kadar otoritesini koruyan ve “El-Fark Beyn’el Fırak (Mezhepler Arasındaki Farklar)” kitabının yazarı Abdülkadir El-Bağdadi, Şia hakkında çarpıcı bir tespitte bulunmaktadır: “Küfrün herhangi bir çeşidini duymayalım veya görmeyelim ki, illa o küfrün bir çeşidi Rafızî (Şia) mezhebinde bulunmasın… (Bu nedenle) Şiileri tekfir etmek (küfre girdiklerine hükmetmek) vaciptir.” Bağdadi burada Şiiliğin karma bir din olduğunu açık olarak ifade etmiştir. Ahmed Ziyaeddin Gümüşhanevi’nin görüşü Sayıları milyonu aşan talebeleri arasında Sultan II. Abdülhamid’in de bulunduğu tasavvuf yolunun büyüklerinden Ahmed Ziyaeddin Gümüşhanevi, Şia’yı sapkın mezhepler arasında saymıştır. Gümüşhanevi Hazretleri, “Ehl-i Sünnet İtikadı” isimli eserinde “Şiilerin tekfiri vaciptir’’ (Şiilerin kafir olarak tanımlanmaları zorunludur) demektedir. Gümüşhanevi Hazretleri söz konusu kitabında, “Hz. Ömer ve Hz. Ebu Bekir’e küfredip lanetlemeleri, ölülerin tekrar dünyaya döneceğine inanmaları, Cebrail vahyi Hz. Ali’ye getireceğine yanlışlıkla Hz. Muhammed’e getirmiştir demeleri ve 12 imam inancı” nedeniyle Şiiliği sapkın olarak saydığı mezhepler arasına almıştır. Diğer bazı alimlerinin görüşleri Endülüs’te vezirlik yapan, hadis ve fıkıh otoritelerinden İbn-i Hazm, Şia hakkında şöyle demiştir: “Hıristiyanlar gibi ‘Kur’an değiştirilmiştir’ diyen Şiiler aslen Müslüman değildir. Küfür ve yalan konusunda Yahudi ve Hıristiyanları takip ederler.” Muhammed Ali Eş-Şevkani: “Şiilerin ve davetlerinin aslı, dindar insanları aldatmak ve Müslümanların şeriatına muhalefet etmektir. Bu kişiler, bu temiz şeriatı reddetmek ve ona muhalefet etmek isteyince, onu taşıyanların şahsiyetlerine dil uzattılar. Çünkü şeriata ulaştıracak yol ancak onlardan geçer. Şeytani vesilelerle ve lanetlik bahanelerle aklı zayıf olanları yanılttılar. Onlar hayırlı halifelere küfredip lanet ederler.” Muhammed bin Yusuf, Şia hakkında “Şiileri ancak dinsiz kimseler olarak görüyorum.” demiştir. İmam Beyhaki de Hz. Ali’den şu rivayeti nakletmiştir: Allah Resulü’nün “Ümmetimden bazı kimseler meydana çıkacak, ashabımı kötüleyeceklerdir. Bunlar, Müslümanlıktan ayrılacaklardır” buyurduğunu işittim. Hicri yetmişli yıllardan günümüze kadar fıkıh âlimleri, Şia’nın İslam’ın dışı olduğu ve müşrike Şii kadınlarıyla evlenmenin haram olduğu hususunda ittifak etmişlerdir. Şiilerle ilgili, “İlim ve İman Ehlinin İcmasına Göre Şia Mecus Dinidir” (İlim ve irfan ehlinin genel kanaatine göre, Şiilik Mecusiliğin devamıdır) gibi müstakil kitaplar bulunmaktadır. işte buda cevabımdır. islam alimlerinin şia hakkında görüşleri |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Celcelutiye hakkında neler biliyoruz? | Ehl Dost | Sorularınız | 51 | 01.08.23 23:36 |
Hera hakkında neler biliyorsunuz davet edicem ? | Sjan | Sorularınız | 56 | 25.04.23 00:30 |
Reenkarnasyon hakkında ne düşünüyorsunuz ? | beker97 | Sorularınız | 12 | 26.04.22 21:09 |
Hint dizileri hakkında ne düşünüyorsunuz? | sevingül | Sorularınız | 9 | 22.08.21 22:32 |
Aziz Nikolas ve bir Noel Azizi ? | Och | Sorularınız | 16 | 29.12.20 12:18 |