|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Konu dinin kendi önermeleri ve yaşam tarzı degil ki. Konu dinin sömürülerek cahil bir kesim yaratılarak koyun gibi yönlendirilmesinin ülke, halk, vatan, ekonomi, gençler, vs üzerindeki deformasyonun toplum olarak tepki gösterilmesi, dinden soğuması, din siyasetinin insanları korkutmasıdır. Toplumlar olayın kendi ismine veya tarihine bakmaz, yarattığı tahribatın sonuçuna göre tepki verir pozisyon alır. Algıları bu mantıkla çalışır, bundan 20/25 yıl önce böyle bir mantık yoktu mesela. Yada son yıllardaki dinsizleşme, dinden soğuma dinden çıkma yükselişte. Toplumların verdiği tepkiler her zaman doğrudur, ama tepki biçimlerine değil, bu noktaya nasıl gelindiğini neden tepki verildiğini, algılarının neden değiştiğini beyaza niye siyah dediğini sorgularsanız gerçeği bulursunuz. Hayvanları bir kafese kapatın ve her gün onlara siyah elbiseli insanlar yemek versin iyi davransın. Bir de beyaz elbiseli insanlarda her gün gelsin hayvanları, korkutsun dövsün. Sizce hayvanlar hangi rengi iyi bilecektir, hangi renge sıgınır. Meselede bu işte… topluma kim beyazı siyah gösterdiyse toplum bunu nerden ögrendiyse bu noktayı düzeltirsen, toplumlarda dini din gibi görmeye başlar. Din dediğin şey kitapta olduğu gibi bırakılmıyor, adı üstünde İNANÇ olarak bırakılmıyor. Tanrı yerine geçip, namaz kılıyormusun, oruç tutuyormusun gibi kul dışı sorular, karşı tarafında sende bunları yapsana eylemlerine dönüşüyor. Din Siyasetin, yönetmenin, kandırılmanın, yönlendirilmenin, algı yaratmanın hep içinde kullanılıyor. Tarihte hep örnekleri var. Bu yüzden din kitaptaki gibi değil artık. Çıkara göre hizmet ediyor dünyada. O yazdığın şeylerde, bu çıkara, bu siyasete veya buna izin veren insanlara kızgınlığın, sogumanın tepkileridir. Sosyal ortamda dinin kullanılmasının tepkileri. Yani beyaz giyinip, döven adamlara, kötü diyorlar. Beyaz masum bir renktir ama onu giyen adamlar kötüydü, bütün hayvanları dövdüler. Toplumda artık beyazı kötü görmeye başlıyor. Mesele bu..
|
#12
|
|||
|
|||
Bu konu evrensel bence.
Yüz yıl önce de böyleymiş. Mesele din degil sadece. Hemen her konuda kutuplaşma egilimi içindeyiz. Ve herkes bir diğerine müdahale etmekte çok istekli maalesef. |
#13
|
|||
|
|||
Cahil eğitimsiz toplumlarda bu çok bariz zaten ama dinin içindeki tepki çok daha farklı ve çok değişken. Bi bakarsanız 20 yıl sonra din konusunda herkes birlik olabilir. Din kullanıldığı yere göre çok değişken, ama sizin dediğiniz muhalefet, veya karşı çıkma hep var. Ama burda konu toplumun din kurallarını niye kötü görmesi çıkarına göre değiştirmesi, akıl vermesi gibi. Daha piskolojik bir durum.
|
#14
|
|||
|
|||
Yüz yıl önce nasılmış bilemeyiz ama, kim ki toplum mühendisliği yapmaya kalkarsa ters tepmiş.
Siyasal islam ısrarla din, din dedikçe insanlar dinden nefret eder oldu. Siyasal islam ikdidara geldiğinde bu ülkenin % 99 u müslümancı, ki bu sav doğrudur. İbadet etmese bile müslümandı. Şimdi bazı kaynaklar inançlı olanların % 80 ler seviyesine gerilediğini söylüyor. Yine aynı şekilde efendşm suriyeliler, körfez ülkelerinden gelen araplar ve afkanları gösterio toplum araplaşıyor diyor. Bence tam tersi insanlar arap karşıtı oluyor, afkan paki karşıtı oluyor, aslında iyi de oluyor. Size bir örnek önemli bir tatil beldesinde slav olduğu belli bie çift dondurma olmak istedi. Reyondaki elemena " van vanilya ayskrim" deyip dondurmalarını aldılar. Diğer masada iranlı üç dört kadın da aynı seviye ingilzceyle dondurma istedi ama reyon görevlisi ısrarla anlamazdan gelip servis yapmadı. Türk halkı son yirmi senedir islamdam, son dört beş yıldır da orta doğu ve güney asyalılardan bilerek veya bilmeyerek nefret ettirildi. Laikçi ler zamanında pakiler dostumuzdu, afkanlar taa atatürk zamanından müttefik ve dostumuzdu. Artık ülkecek bu halklardan nefret eder olduk. Afkan çoban methiyeleri düzüyor bazı siyasiler ve afkanlara sevgiyi değil nefreti körüklüyor. Sanırım süslemek nefreti artırıyır. Afkanı, pakiyi, kürdü, arabı, islamcıyı, laikçiyi artık kimi süslersen. Ve bu ülkede asyalı ve din karşıtlığı tamamen organik gelişiyor bu yüzden temelleri baya sağlam. |
#15
|
|||
|
|||
Musluman olmayan baskabir dinden olan veya inancsiz, hz muhammeti (sav) kendi peygamberi olarak gormeyen musluman takliti yapan insanlarla islamiyeti tartismak kadar adiyane bir durum olamaz islamda hersey bellidir kim bunlara inkar geliyorsa imansizdir imani olmayanin bu konulari tartismaya acmasida karaktersizce gudulen dusmanliktir
|
#16
|
|||
|
|||
Kişinin namazı Niyazi Kurban kesmeyi hacca gitmeyi tatile gitmeyi beni ilgilendirmiyor.fakat kişinin hal ve hareketleri beni ilgilendirir.çünkü kişi yaşadığı yerde çevresi hal ve hareketlerinden kişinin yobaz veya dindar olduğunu zaten bilirler.günümüzde insanoğlu gösterişte ne yazıkki çok elverişlidir
|
#17
|
|||
|
|||
Milletin ağzı torba degil ki büzesin. Hayatin her aşamasında birileri birilerine nizam verme derdinde. Ama herkes gene bildiğini okumaya devam ediyor. Herkes çok iyi biliyor ki yapılan iyilikte kötülük te kendine geri döner.
|
#18
|
|||
|
|||
Birisini eleştirmeden önce hep aklıma gelen bir söz vardır bu beni hemen firenler..
''Merdi kıpti şecaat arz ederken sirkatin söylermiş''... Hakikatte insan her ne olursa olsun varoluşsal olarak yargılanamaz...🙏 |
#19
|
|||
|
|||
Dini inanışı olmayan biri olarak benden her türlü ahlaksızlığı beklersiniz yaparım veya yapmam bu benim tercihim , ama inandığını söyleyen bir insandan bunu beklemem çünkü bilirim cehennemden korkusu var . Şimdi benden kötülük , simariklik beklerken siz , bunları o kişi inaniyorum deyip yaparsa komik geliyor bana , adam 5 defa hacca gitmiş bir yaralı parmağa faydası dokunmamış zavallı olayı hala anlamamis derim yani . Konu olayın özü yani , sekilcilik ise bugünün gerçeği .
|
#20
|
|||
|
|||
Helal olsun Çok güzel bir örnek vermişsiniz Ben de bunu şöyle destekleyeyim iş yerinde bir arkadaş çocuğunu kreşe vermiş çocuk sürekli orası burası ısırılmış vaziyette eve geliyor arkadaş sorumlu kişiyle konuşmuş demiş ki bir çocuk var kreşte ne kadar arkadaşı varsa hepsini ısırıyor Biz baş edemedik ailesiyle de konuştuk olmuyor Ne olacak o zaman çocuğa yanlışını göstereceksin ama nasıl ve çocuklara demişler ki arkadaşın sizi ısırırsa Siz de onu ısıran arkadaşı ısırın Sonuç ne olmuş biliyor musunuz aylarca herkese ısıran çocuk ısırmanın kötü bir şey olduğunu anlamış ısırmaktan vazgeçmiş yani sosyoloji etki tepki meselesidir açın biraz okuyun Sen benim hayatıma yaşam tarzına karışmayı sonuna kadar kendini hak göreceksin Ben de senin inandığını iddia ettiğin şeyin o şey Her neyse dinde olmak zorunda değil bir kalkan gibi bana karşı kullanıldığını ya da doğrularını yanlışlarını söylemeyeceğim ben de seni eleştirmeyeceğim öyle mi bu aptallık olurdu kaldı ki dinin bir iddiası var ben nasıl Erdemli ahlaklı Evrensel insan hakları vesaire değerlerine Saygılı bir insan olmaya çalışıyorsam ve bunun için dini ya da başka değerleri öyle emrettiği için öleyim demiyorsan Sen de bir zahmet öyle inandığın emrettiğini söylediğin şeylerin gereğini yaparken bunu kullanma ya da bana kendini örnek alma içinden geldiği için yap benim ne söylediğimi önemseme ya da önüme koyma
|
|
|