#1
|
|||
|
|||
Abdestsiz kalpler..
"ARINMAK..!"
"KİRLİLİK..!" Hepimiz birbirleriyle bağlantılı olan bu kelimelerin bazen soyut bazen de somut durumlar için kullanıldığını biliyoruz. "Bedenin kirden arınması" bunun somut bir örneği iken, "Kalbin kirden arınması" soyut biçimine örnek verilebilir. "Bu zaten bildiğimiz birşey iken, böyle anlamsız bir açıklamanın ne gereği var ki?" demeden önce biraz düşünelim. Düşünelim ama neyi? Geçmişten günümüze birçok kavram ya da eylemin, tembellik yönünde uğradığı değişimi! Örneğin; Kuran okumaya ya da İbadet etmeye yönelik uygunluğun temeli olan; "Abdest"i...! Yani bir tür arınma biçimi... Peki ama hangisi? Soyut bir arınma mı? Yoksa bunun zorluğundan dolayı giderek günümüzdeki anlayışa dönüşen somut arınma mı? Aslında ikna edici bir yanıt bulamadığınızda, bazı sorular imdadınıza koşabilir.. Şimdi o sorulardan birini kullanarak abdestin aslını bulma zamanıdır.... Arınmadan yapılan ibadetlerin fayda saglamayıp, okunan Kuran'ın tesir etmediği; Abdestsiz bedenler midir? yoksa, Abdestsiz kalpler midir? Kalp sizin... Karar kalbinizin.. |
#2
|
|||
|
|||
Aç olan kalplerimizi doyurmadan asla maneviyatın o muhteşem tarif edilemez tadına ulaşılamaz.
|
#3
|
||||
|
||||
Abdest alarak okumak değer verdiğinin bir kanıtıdır. Etkisi o yüzden anlam ve değer dünyasında kişinin daha fazla olur. Eğer anlamak istiyorsanız kaybetmekten korkmayacak ve değer vereceksiniz. Anlamak zahmetli iştir. Anlaşılmıyorsa soru kendinedir ben öğrenmek istiyor muyum diye.
.
__________________
Bu Sin û Lam fakirindir, Eli bağlı esirindir; Yolu bilmez garibindir. Günahımla sana geldim. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
#4
|
|||
|
|||
Suyla abdest almak çok mu zahmetli bir şey ki bu kadar değer ile özdeş olsun.
O zaten yapmamız gereken işin alfabetik kısmı. Uysal arınmış bir kalbe sahip olmak bu kadar kolay mı? Mesele değer vermekse, öyle bir arınma başarısı değer vermenin ağ babasıdır kanaatimce |
#5
|
|||
|
|||
İnsanlar bu konuları hep ibadet çerçevesi içerisinde gördükçe o temizliği elde edemeyecekleri.
Hani demiştikya dost emekleme sürecini daha aşamayan milyonlar var temizlenipte yürümeye başlayanlara selam olsun
__________________
Kaybettiklerim arasında en çok kendimi özledim, oysa ne güzel gülerdim.. |
#6
|
|||
|
|||
"Kalp sizin, karar kalbinizin" bu söze istinaden, kalbimin sesini yazıya dökmeye gayret edeceğim izninizle.
Yıllarca Kur'an-ı Kerim'i, baş ucu kitabı diyerek yatakların başucunda, kılıfının içinde duvarlara astılar. Oysa, başucu kitabı yapın derken; her an okuyun, her soruya yanıt bulun ama illaki anlayarak okuyun dendi. Gelgelelim Arapça bilenlerin dahi(bilerek okuyanları tenzihle) anlayarak okuduğundan emin değiliz. Neden Kur'an-ı Kerim Arapça bırakıldı? Büyük Atatürk; parasını cebinden vererek, Türkçe'ye çevrilmesini istedi. Hayır Arapça kalmalı diyerek muhalefet edildi. Şimdi soruyorum, bu kadar kusursuz olan Yaratıcı, Türkçe'yi anlamaz mı ki, karşı çıkıldı? Aslında amaç; insanların cahil bırakılıp, şarlatanlar vasıtasıyla aldatılmasıydı diye düşünüyorum. Günümüzde bunun örneklerini çok görüyoruz. Meselâ; yanmaz kefen, cennetten arsa, cennete götürecek takunya satanlar vb gibi... Hâlbuki Kur'an-ı Kerim Türkçe olsa, her okuyan anlayacak. Dindar insanları, dinidarlar aldatamayacak. Ayrıca, Türkçe basılmasını yasaklayan zihniyet; Kur'an-ı dünyanın tüm dillerine çevirterek, tanınmasını sağlamıyor mu? Kur'an okumaya gelince, abdestli ya da abdestsiz okunabilmeli. Çünkü; Kur'an diğer kitaplar gibi eğitici ve öğretici bir kitaptır. Yatarken dua okumuyor muyuz? Seyahat ederken, şehir içinde vasıtadayken, bir mezarlık yakınından geçerken dua okumuyor muyuz? "Hayır abdestim yok okuyamam" diyor muyuz? Tabii ki, hayır. Demek ki; kalp temizliği ve okuma isteği çok kıymetlidir. Abdestsiz de okunabilir, okunabilmelidir. Ha, abdest alacak ortamı varsa ve abdestli okumak isteyene de, neden abdestli okuyorsun diyen olmaz. |
#7
|
||||
|
||||
La yemessuhu illel mutahharun...! ''O'na temizlenmiş ve arınmış olandan başkası ''dokunamaz''...
|
#8
|
|||
|
|||
Hersey içeriden başlar, disarida açığa cikar .tohumun içeriden çatlayıp disarida filizlenmesi gibi..abdesti once kalbin alması gerek ki disarida alınan abdest içeriden OLandan dolayı olsun,gösteriş olan hersey boştur yani samimi olmayan her eylem birer niyetsiz eylemdir buda yine niyetinde halis olmayanın hal ve davranışlaridır.. ici dışı ike bir olanın durumu ask ile dir..ici ayri dışı ayri olan ise iki yüzlüdur..Yani ikilikte kimlikte kalmıştır
|
#9
|
|||
|
|||
Zihin abdestsiz olduktan sonra, beden abdestli olmuş ne fayda..
|
#10
|
|||
|
|||
Ben abdestli yada abdestsiz kuran okurum ve Türkçe olarak ..
|
|
|