Dinlerin varsaydığı nitelikte bir Tanrı, insanı yaratmış olamaz... - Sayfa 2 - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > Serbest Bölüm > Derin Konular & Beyin Fırtınası

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #11  
Alt 12.05.19, 23:05
Acemi
 
Üyelik tarihi: 16.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 5
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

İnsan fıtratı gereği meraklı araştırıyor, öğreniyor.

Benim farkettiğim bir şey var insan yaratıcısının özelliklerini kendisi ile kıyas halinde hep. Çünkü beyni başka türlü algılamakta zorlanıyor. Hatta yanıyor bazen😁

Oysa yaratıcının Ehad kavramını merkezine alsa sorunu büyük çoğunlukta çözecek

Alıntı ile Cevapla
  #12  
Alt 12.05.19, 23:08
Acemi
 
Üyelik tarihi: 17.09.16
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 3
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Yaratıcının bir parçası olduğunu düşünmek şirkten öteye gitmez. Parçalanıp bölünen sonra birleşip tek olacak bir yaratıcı inancı tamamen iftira ve hakarettir

Alıntı ile Cevapla
  #13  
Alt 12.05.19, 23:09
Acemi
 
Üyelik tarihi: 17.09.16
Bulunduğu yer: hatay
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bu soru herkes tarafından sorulan, ya tatmin edici bir cevap bulamadan üstü örtülen ya da insanı var olan inancını sorgulatabilecek bir soru. Ben de çok düşündüm.

Ben kendi kelimelerimle anlatmaya çalışayım nacizane.

Eğer Allahtan ayrı gayrı bir şey yoksa, Allahın bizi yaratması doğal bir süreç olabilir. Tıpkı kendimizi dinlememiz, seyretmemiz, keşfetmemiz gibi. Elbet ihtiyaç sahibi insan üzerinden değerlendirirsek akılda bazı sorular çıkacaktır.
Allahın kendi kendini seyri demişti bi hocamız.

Var olan şey yaşamaktadır. Amaçsa yaşatmaktır. Hayy sıfatı hayat yaşamak yaşatmak anlamında. Yanlışımı gördüğünüz yerde affetmeyin 😃 düzeltin.

Yani varolmak yaşam ı beraberinde getirmektedir. Sizin amacınız da yumurta almak değildi zaten. Karnınızı kağıt bez parçası veya başka nesnelerle de doldurabilirdiniz. Ama olmazdı çünkü onlar yaşatmazdı. Sizin amacınız da yaşamaktı. Çünkü kendinizi biliyorsunuz.

Elbette Allahın yumurtaya ihtiyacı yok. Ancak Hayy olan Allahın doğasında yaratmak var. Ağacın doğasında çiçek ve meyvelerinin olması gibi. Sizin doğanızda yaşamak için iç güdülerinizin olması gibi.

Biliyor musunuz bana inanan inanmayan aynı şeyleri söylüyor da farkında değiller gibi geliyor bazen

Alıntı ile Cevapla
  #14  
Alt 12.05.19, 23:17
Acemi
 
Üyelik tarihi: 17.09.16
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

bence çok güzel bi bakış açısı ve düşündüren bi yaklaşım oturduğun yerden ha deyince cevaplanabilecek yada bi kaç kelimeyle özetlenebilmesi mümkün bi soru gibi gelmedi bana çok araştırma ve eğitim gerektiriyor.

Alıntı ile Cevapla
  #15  
Alt 12.05.19, 23:22
Acemi
 
Üyelik tarihi: 17.09.16
Bulunduğu yer: ankara
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Binip doru atlara,
doğruya doğru süresim var.
Kaldırıp mezarda yatanları,
doğru nerede sorasım var.

Alıntı ile Cevapla
  #16  
Alt 12.05.19, 23:30
Acemi
 
Üyelik tarihi: 17.09.16
Bulunduğu yer: Gaziantep
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Allah ,sevgiden yaratır ,sevgi ise zorunluluk değildir..Amaç sevgidir ,sonsuz sevgidir..

Alıntı ile Cevapla
  #17  
Alt 12.05.19, 23:33
Acemi
 
Üyelik tarihi: 19.09.16
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 2
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Argümanın ilk öncülü.
1. Her "Bilinçli eylem bir amaç içerir, her amaç ise bir eksiklik"

"Bilinç" kilit noktası. Bilinç olmasa öncül çok rahat çürütülebilir ama buranın anahtarını henüz bulamadım.

Alıntı ile Cevapla
  #18  
Alt 12.05.19, 23:53
Üye
 
Üyelik tarihi: 20.09.16
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 38
Etiketlendiği Mesaj: 3 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

ihlas suresi bu vahidci düşünceye göre tam olarak bizim şu an ret ettiğimiz durumu anlatıyor.

Yanı bu sinirsizligin sonsuzluğun içinde biz neredeyiz .?.
Buda cevaplanması gereken bir soru.

Alıntı ile Cevapla
  #19  
Alt 13.05.19, 00:13
Acemi
 
Üyelik tarihi: 20.09.16
Bulunduğu yer: Keşan
Mesajlar: 4
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

önce Allahı bilmeli ve tanimaliyiz, onu bilmeden ve tanımadan, yaratilanlarla ilgili gerçek bir tahlilde bulunamayiz.. Biraz kelam ilmi ve çok ca Tevhid ilmi bilmeli ve okumalıyız.. İmam Gazali gibi büyük mütefekkir ve mutasavuf alimler, Tevhid ilmine en güzel şekilde vakıf olmak için, ilm i. Nucum, ilm i tip, ilm i astronomi,ve matematik gibi ilimlere vukufiyyetin gerekliliğinden bahseder, bunun yanında da ilm i kelam bilmek ve okumak, ,gerekiyor.. Allahın Zati, ve Subuti sıfatları var ve bunların tecellileri var.. Kur an i kerim de de tartıştığınız konularla ilgili ayetler var... Neden Tevhid ilmi dedim O ilim bilinmeden tartıştığınız konuların, içinden çıkamazsınız.. Zaten sizin tartıştığınız konular binlerce yıl, felsefenin tartıştığı ve hikmetin ise hakkında hüküm verdiği konulardır..Zat i ehadiyye ilelebed tecelli den beridir.. Çünkü Allah, herseyden mustagnidir zat i mutlak itibari ile.. Amma hersey in kaynağı o dur, uluhiyyet ve sıfat tecellileri itibari ile.. Örnek madde aslında enerjinin yoğunlaşmış hali dır deil mi Peki enerji nin kaynağı nedir? El bette zat i zulcelaldir.. Herseyin kaynağı Allahdir..bir an tecelli kesilse bütün varlık, yokluğa gider..

Alıntı ile Cevapla
  #20  
Alt 22.09.19, 19:10
Gayretli üye
 
Üyelik tarihi: 29.03.19
Bulunduğu yer: Switch lanes
Mesajlar: 159
Etiketlendiği Mesaj: 22 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Zati sıfatlar Zat i ehadiyye ye aittir.. Subuti, sifatlardan, zatın sifatlardan kaynaklanır ve insanda ve dahi bütün mahlukatta tecelli eder.. Eğer buna itiraz ederseniz derim ki, o zaman sizde ki hayat ilim, işitmek, görmek, koklamak, konuşmak ve benzeri hassalar nereden geliyor.. Bunlar, kendini tanıtmak ve bildirmek, için Allahın kendisinde sonsuz olarak tecelli eden bu sıfatları, kendimiz vasıtası ile o nu bilelim ve tanıyalım diye bize lutfedilmistir vesselam buna kimsenin itirazı olmaz sanırım..
Biz görüyoruz amma o herseyi görür ve hiç bisey buna engel olamaz, biz istiyoruz amma o herseyi ısıtır ve bilir kalpleri ve niyetleri dahi ve aynı anda. Bir şey bir şeye asla mani olamaz..vb.. Biz ve bizdeki hersey kainat ve kainattaki hersey, o nün ayetleri dır, ve delilleridir, öyle buyuruyor kuran da..Fakat bu alem gölgedir, dalgadir.. Her an gelip giden dalgalardir bütün alemler.. Bir deryadir, muhabbet.. Mevcidir cümle alem.. Asl i derya Muhammed, Fevci dır cümle alem.. Zaten ne der Kur an da,.. Eğer bilseydiniz gerçek hayat, ahiret hayatıdır.. Kainat için an i seyyale buyurulduguna göre, ahiret aleminin mükemmelliğini hayal bile edemeyiz.. Allahın Esma ve sıfat tecellileri sonsuzdur vesselam.. Sen kendini küçük sanırsın, en büyük alem, sende gizli, Hz Ali..

Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Diğer Dinlerin Astral Çıkış Hakkındaki Görüşleri madlen Astral Seyahat 2 10.01.24 16:43
Mal-i Hülya Bu Bir Hastalık Olamaz Och Sorularınız 70 10.10.20 00:58
Yaratmış olduklarımı bir yana atıp bana sığınırsa.. Hal Allah Dostları & Evliyalar 0 23.07.19 10:14
Allah diğer dinlerin bozulmasına neden izin verdi? SiLence islam & islami Konular 5 16.08.18 21:08


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147