|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
İnsan fıtratı gereği meraklı araştırıyor, öğreniyor.
Benim farkettiğim bir şey var insan yaratıcısının özelliklerini kendisi ile kıyas halinde hep. Çünkü beyni başka türlü algılamakta zorlanıyor. Hatta yanıyor bazen😁 Oysa yaratıcının Ehad kavramını merkezine alsa sorunu büyük çoğunlukta çözecek |
#12
|
|||
|
|||
Yaratıcının bir parçası olduğunu düşünmek şirkten öteye gitmez. Parçalanıp bölünen sonra birleşip tek olacak bir yaratıcı inancı tamamen iftira ve hakarettir
|
#13
|
|||
|
|||
Bu soru herkes tarafından sorulan, ya tatmin edici bir cevap bulamadan üstü örtülen ya da insanı var olan inancını sorgulatabilecek bir soru. Ben de çok düşündüm.
Ben kendi kelimelerimle anlatmaya çalışayım nacizane. Eğer Allahtan ayrı gayrı bir şey yoksa, Allahın bizi yaratması doğal bir süreç olabilir. Tıpkı kendimizi dinlememiz, seyretmemiz, keşfetmemiz gibi. Elbet ihtiyaç sahibi insan üzerinden değerlendirirsek akılda bazı sorular çıkacaktır. Allahın kendi kendini seyri demişti bi hocamız. Var olan şey yaşamaktadır. Amaçsa yaşatmaktır. Hayy sıfatı hayat yaşamak yaşatmak anlamında. Yanlışımı gördüğünüz yerde affetmeyin 😃 düzeltin. Yani varolmak yaşam ı beraberinde getirmektedir. Sizin amacınız da yumurta almak değildi zaten. Karnınızı kağıt bez parçası veya başka nesnelerle de doldurabilirdiniz. Ama olmazdı çünkü onlar yaşatmazdı. Sizin amacınız da yaşamaktı. Çünkü kendinizi biliyorsunuz. Elbette Allahın yumurtaya ihtiyacı yok. Ancak Hayy olan Allahın doğasında yaratmak var. Ağacın doğasında çiçek ve meyvelerinin olması gibi. Sizin doğanızda yaşamak için iç güdülerinizin olması gibi. Biliyor musunuz bana inanan inanmayan aynı şeyleri söylüyor da farkında değiller gibi geliyor bazen |
#14
|
|||
|
|||
bence çok güzel bi bakış açısı ve düşündüren bi yaklaşım oturduğun yerden ha deyince cevaplanabilecek yada bi kaç kelimeyle özetlenebilmesi mümkün bi soru gibi gelmedi bana çok araştırma ve eğitim gerektiriyor.
|
#15
|
|||
|
|||
Binip doru atlara,
doğruya doğru süresim var. Kaldırıp mezarda yatanları, doğru nerede sorasım var. |
#16
|
|||
|
|||
Allah ,sevgiden yaratır ,sevgi ise zorunluluk değildir..Amaç sevgidir ,sonsuz sevgidir..
|
#17
|
|||
|
|||
Argümanın ilk öncülü.
1. Her "Bilinçli eylem bir amaç içerir, her amaç ise bir eksiklik" "Bilinç" kilit noktası. Bilinç olmasa öncül çok rahat çürütülebilir ama buranın anahtarını henüz bulamadım. |
#18
|
|||
|
|||
ihlas suresi bu vahidci düşünceye göre tam olarak bizim şu an ret ettiğimiz durumu anlatıyor.
Yanı bu sinirsizligin sonsuzluğun içinde biz neredeyiz .?. Buda cevaplanması gereken bir soru. |
#19
|
|||
|
|||
önce Allahı bilmeli ve tanimaliyiz, onu bilmeden ve tanımadan, yaratilanlarla ilgili gerçek bir tahlilde bulunamayiz.. Biraz kelam ilmi ve çok ca Tevhid ilmi bilmeli ve okumalıyız.. İmam Gazali gibi büyük mütefekkir ve mutasavuf alimler, Tevhid ilmine en güzel şekilde vakıf olmak için, ilm i. Nucum, ilm i tip, ilm i astronomi,ve matematik gibi ilimlere vukufiyyetin gerekliliğinden bahseder, bunun yanında da ilm i kelam bilmek ve okumak, ,gerekiyor.. Allahın Zati, ve Subuti sıfatları var ve bunların tecellileri var.. Kur an i kerim de de tartıştığınız konularla ilgili ayetler var... Neden Tevhid ilmi dedim O ilim bilinmeden tartıştığınız konuların, içinden çıkamazsınız.. Zaten sizin tartıştığınız konular binlerce yıl, felsefenin tartıştığı ve hikmetin ise hakkında hüküm verdiği konulardır..Zat i ehadiyye ilelebed tecelli den beridir.. Çünkü Allah, herseyden mustagnidir zat i mutlak itibari ile.. Amma hersey in kaynağı o dur, uluhiyyet ve sıfat tecellileri itibari ile.. Örnek madde aslında enerjinin yoğunlaşmış hali dır deil mi Peki enerji nin kaynağı nedir? El bette zat i zulcelaldir.. Herseyin kaynağı Allahdir..bir an tecelli kesilse bütün varlık, yokluğa gider..
|
#20
|
|||
|
|||
Zati sıfatlar Zat i ehadiyye ye aittir.. Subuti, sifatlardan, zatın sifatlardan kaynaklanır ve insanda ve dahi bütün mahlukatta tecelli eder.. Eğer buna itiraz ederseniz derim ki, o zaman sizde ki hayat ilim, işitmek, görmek, koklamak, konuşmak ve benzeri hassalar nereden geliyor.. Bunlar, kendini tanıtmak ve bildirmek, için Allahın kendisinde sonsuz olarak tecelli eden bu sıfatları, kendimiz vasıtası ile o nu bilelim ve tanıyalım diye bize lutfedilmistir vesselam buna kimsenin itirazı olmaz sanırım..
Biz görüyoruz amma o herseyi görür ve hiç bisey buna engel olamaz, biz istiyoruz amma o herseyi ısıtır ve bilir kalpleri ve niyetleri dahi ve aynı anda. Bir şey bir şeye asla mani olamaz..vb.. Biz ve bizdeki hersey kainat ve kainattaki hersey, o nün ayetleri dır, ve delilleridir, öyle buyuruyor kuran da..Fakat bu alem gölgedir, dalgadir.. Her an gelip giden dalgalardir bütün alemler.. Bir deryadir, muhabbet.. Mevcidir cümle alem.. Asl i derya Muhammed, Fevci dır cümle alem.. Zaten ne der Kur an da,.. Eğer bilseydiniz gerçek hayat, ahiret hayatıdır.. Kainat için an i seyyale buyurulduguna göre, ahiret aleminin mükemmelliğini hayal bile edemeyiz.. Allahın Esma ve sıfat tecellileri sonsuzdur vesselam.. Sen kendini küçük sanırsın, en büyük alem, sende gizli, Hz Ali.. |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Diğer Dinlerin Astral Çıkış Hakkındaki Görüşleri | madlen | Astral Seyahat | 2 | 10.01.24 16:43 |
Mal-i Hülya Bu Bir Hastalık Olamaz | Och | Sorularınız | 70 | 10.10.20 00:58 |
Yaratmış olduklarımı bir yana atıp bana sığınırsa.. | Hal | Allah Dostları & Evliyalar | 0 | 23.07.19 10:14 |
Allah diğer dinlerin bozulmasına neden izin verdi? | SiLence | islam & islami Konular | 5 | 16.08.18 21:08 |