|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#11
|
|||
|
|||
Allah razı olsun
|
#12
|
||||
|
||||
GÜZEL BİR KISSA.
Tarihte Hülagü hanın bir hikayesi anlatılır. Hülagü han, Cengizhan’ın torunudur. Kadın, yaşlı, çocuk, hamile demeden bazı kaynaklara göre 200 bin, bazı kaynaklara göre de 400 bin ki- şiyi katletmiştir. Cami, hastane, saray ne varsa hepsini yok eder. Kütüphaneleri ve tarihi eserleri yakar, yıkar. Milyonlarca dini ve ilmi eserin büyük bir kısmını Dicle Nehri’ne attırır. Hülagü’nün zalimliğini anlatmak için Dicle’nin günlerce kan ve mürekkep aktığı söylenir. Hülagü bir gün, şehrin dışına kurduğu karargâhında, o beldenin en büyük âlimi ile görüşmek istediğini bildirir. Bu haber, âlimler arasında korku ve endişeye sebep olur. Kimse Hülagü tarafından öldürülmek korkusuyla bu davete icabet etmek istemez. Bu haber, zamanın genç âlimlerinden Kadıhan’a da ulaşır. Kadıhan, ufak tefek tıfıl bir gençtir. Daha sakalı bile çıkmamıştır. Böylesine bir daveti kabul ettiğini söyleyerek Hülagü ile görüşmeye gidebileceğini bunun için kendisine bir deve, bir keçi, bir de bir horoz verilmesini ister. Böyle bir fedainin ortaya çıkması ulema sınıfını rahatlatır. Çünkü bir kurban bulunmuştur. Hülagü’nün şerrinden korkan ulema sınıfı bu isteği hemen karşılar. Kadıhan, hayvanlarla birlikte çadıra varır. Hayvanları çadırın dışında bırakarak içeriye girer ve kendini tanıtır. Kendisiyle görüşmek üzere geldiğini söyler. Hülagü, genci tepeden tırnağa süzer ve beklediği tipte biri olmadığını görerek, ‘‘Bana göndermek için bula bula seni mi buldular. Gönderecek başka birini bulamadılar mı?’’ diye sorar. Kadıhan gayet sakin bir şekilde ‘‘Görüşmek için iri yarı, boylu boslu birini istiyorsan, bir deve getirdim. Sakallı yaşlı birisi ile görüşmek istiyorsan, bir keçi getirdim. Eğer gür sesli birisiyle görüşmek istiyorsan horoz getirdim. Üçünü de çadırın önüne bı- raktım. Onlarla görüşebilirsin’’ der. Hülagü, karşısındakinin sıradan biri olmadığını anlar ve ‘‘Şöyle otur bakalım’’ diyerek kendisine yer gösterir ve ilk sorusunu sorar. ‘‘Söyle bakalım, beni buraya getiren sebep nedir.’’ Kadıhan gayet sakin bir şekilde; ‘Seni buraya bizim amellerimiz getirdi. Allah’ın bize verdiği nimetlerin kıymetini bilemedik. Esas gayemizi unutup makam, mevki, mal mülk peşine düştük. Zevk ve sefaya daldık. Cenab-ı Hak da bize verdiği nimetleri almak üzere seni gönderdi’ der. Hülagü, ikinci sorusunu sorar. ‘‘Peki, beni buradan kim gönderebilir?’’ Cevap çok manidardır. ‘‘O da bize bağlı. Kendimize dönüp ne kadar kısa zamanda toparlanıp, bize verilen nimetin kıymetini bilir, zevk ve sefadan, israftan, zulümden, birbirimizle uğraşmaktan vazgeçersek işte o zaman sen buralarda duramazsın.’’
__________________
Hiç kimse vazgeçilmez değildir. Ve kimse kendini vazgeçilmez sanan biri kadar aptal değildir. |
#13
|
||||
|
||||
Belki o zamanda yaşasaydık taş atanlar içinde bizde bulunacaktık. Allah hepimizi affetsin.
|
#14
|
|||
|
|||
Rabbim makamlarını alî eylesin
|
#15
|
|||
|
|||
tarihsel olaylar dığru tahlil edilmelidir. işi ehline havale etmelidir. hallacı mansur tasavvufun tehlikeli sularında yol almış niceleride aynı yoldan geçtiği halde onlar aynı şeylerle muhatap olmamışlar.ruhu şad olsun. benim acizane kanaatim hallaç yüksek mertebende bir Allah dostudur.Allah şefaatine nail eylesin. ibni arabi hakeza yine öyledir. yaşadıkları isitğrak halindeki hadisler bu husuta yorum yapmak haddime değildir.Allah cümlesinden razı olsun.
|
#16
|
||||
|
||||
ebu ubeyde bin cerrah
hani ibni arabi hz leri sana göre güvenilir bi kaynak deildi . ?
__________________
Bilmek başka, bulmak başka, olmak daha başka. |
#17
|
|||
|
|||
lil kaynak meselesi farklı bir şeydir.şahsın güvenirliği başka bir şeydir. sonuç itibariyle ibni arabi eserleri avamın anlayacağı bir uslupta değildir.bu sebeplede ibni arabi eserlerinden istifade nerede ise imkanszıdır. işte yanıldığnız temel noktalardan bir tanesi budur. bununda ana sebebi islami terminolojiye karşı yabancı olmaktır.
|
#18
|
|||
|
|||
zahmet edip 24 dk bu videoyu dinleyenler ne dmek istediğimi bir nebze olsun anlama fırsatı bulurlar.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
#19
|
|||
|
|||
Hallac-ı Mansur “Ene’l-Hak!.. Ene’l-Hak!.. Ene’l-Hak!..” (Ben Hakkım!) diye diye inlerdi.
Halk ikiye bölündü. Bir kısmı zâhire göre hükmetti, Hallac-ı Mansur’u inkâr etti ve sözüyle dinden çıktığını ileri sürdü. Bir kısmı da Hallac-ı Mansur’un bu sözüyle benliğini reddettiğini ve Hakkı dilediğini savundu. Hallac-ı Mansur mahkemeye çıkarıldı, hapse atıldı, kendisine işkence edildi. “Ene’l-Hak deme! Hüve’l-Hak (Hak Odur) de!” dediler. Hallac, “Bizim için de Hak Odur!” dedi. İbn-i Atâ haber gönderdi: “Özür dile ki zindandan çıkarsınlar!” Hallac, “Ben ne dedim ki özür dileyeyim? Ben Halık’ı bırakıp halka yalvarmam!” dedi. Bir yandan da “Ene’l-Hak! Ene’l-Hak!” diye feryat ediyordu. Bağdat uleması Hallac’ın katledilmesi için fetva verdi. Nihayet fetva gereğince Hallac idam edildi. Şiblî, Hallac-ı Mansur’u rüyasında gördü ve sordu: “Sana azap eden ve seni asan halka Cenab-ı Hak nasıl muamele eyledi?” Hallac: “Benim hakkımda halk ikiye bölünmüştü. Bir kısmı benim hâlimi bilirdi. Bana şefkat ederdi. Bir kısmı da benim hâlimi bilmezdi. Şeriatı muhafaza ve Cenab-ı Hakk'ın emrini yerine getirmek için bana azap ederdi. Cenâb-ı Hak her iki bölüğe de rahmet eyledi. Çünkü her ikisi de masumdu!” Bir derviş rüyada gördü ki, şeytan Hallac-ı Mansur’u görünce şaşırdı ve şöyle dedi: “Sen ‘Ene’l-Hak’ (Ben Hakkım!) dedin. Ben ‘Ene’l-Hayr’ (Ben hayırlıyım!) dedim. Sana rahmet olundu, bana lânet edildi. Bunun hikmeti nedir?” Hallac-ı Mansur şu cevabı verdi: “Sen enaniyetine güvendin ve benlik eyledin. Ben ise enaniyetimi inkâr ettim, benliği kendimden uzak eyledim. Benliğimi Hak'ta gördüm!” |
#20
|
||||
|
||||
Enel- hak meğer olmuş enel-aşk
Bilinmez bir hazine idim bilinmeyi sevdim |
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
PEYGAMBERLER Tarihi 2 | Cazgircinx | Peygamberler | 10 | 13.02.24 21:25 |
Şeyh Şerafeddin Dağıstani (k.s.) | harappa | Allah Dostları & Evliyalar | 0 | 22.01.21 15:42 |
Şeyh Ahmet El Haznevi | Musab02 | Tasavvuf & Tarikatler | 3 | 10.04.19 01:39 |
Aslana Binen Şeyh | Sin | Tasavvuf & Tarikatler | 2 | 31.05.18 17:10 |
Ebu Hasen Harakani (ks) Hz. | Havasokulu | Tasavvuf & Tarikatler | 1 | 16.05.17 22:25 |