|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
#1
|
|||
|
|||
Bizi Allah'tan alıkoyan kaç şeyi hayatımızdan çıkardık?
Bizi Allah'tan alıkoyan kaç şeyi hayatımızdan çıkardık?
Süleyman dedi ki: “Atlara olan sevgim, güneş perdenin arkasına geçip kayboluncaya kadar beni Rabbimi zikretmekten oyaladı." Sonra, "Onları bana geri getirin!” dedi. Süleyman onların ayaklarını ve boyunlarını sıvazlayıp kesmeye başladı. Sâd sûresi 32-33. Bizi Allah'tan alıkoyan kaç şeyi hayatımızdan çıkardık? Kendisiyle meşgulken Allah'ı unuttuğumuz kaç şeyi imha ettik? Bize ahireti unutturan kaç şeyi terk ettik? Kaç diziyi yatsı namazından alıkoyduğu için terk ettik? Kaç filmi sabah namazından alıkoyduğu için izlemeyi terk ettik? Kaç gezimizi namazlarımıza engel olduğu için iptal ettik? Sahi Allah'ı zikretmekten ve hatırlamaktan unutturan şeyleri ne yapıyoruz? Telefonlarımızda saatlerce oyunlara dalarken kaç namazımızı terk ettik? Hz. Süleyman, kendisini Allah'ı zikretmekten alıkoyan asil atları hiç düşünmeden kesti. Biz de bunu yapabiliyor muyuz? İleri seviyelere gelmiş oyunlarımızı telefondan silmeye cesaretimiz var mı? Saatlerce bizi karşısında tahiyyatta tutan dizileri terk etmeye cesaretimiz var mı? Bizi Allah'tan uzaklaştıran işimizden ayrılacak kadar güçlü müyüz? Onu bana getirin; onu sileyim, hayatımdan çıkarayım, onu satayım, onu bırakayım, onu başkasına vereyim... |
#2
|
|||
|
|||
Ne güzeldir Yusuf Aleyhisselam'ın duası; "Rabbim, beni gözünden düşürme..."
|
#3
|
|||
|
|||
Asil Atlarıyla meşgul olmak O'nu ikindi sonrası ibadetinden alıkoyunca onları tutup bacaklarından ve boyunundan okşayarak sevdikten sonra Allah için kurban etti ve etlerini ihtiyaç sahiplerine ikram etti.Allah u A'lem.
. |
#4
|
|||
|
|||
Kesmeye değil sıvazlamaya başladı. Ayette kesme anlamı yoktur. Kesme anlamı yanlışlıkla verilse bile ayaklarını niye kesiyor. Boynunu kesmesi yeterli değil mi. Bu meale göre kedisini ve köpeğini seven biri sırf Allahı anmaktan alıkoyduğu için kesmelimidir?
|
#5
|
|||
|
|||
Elhamdulillah.Tv yi Allah icin hayatimdan kaldirdim. Muzik. Ve eylenceli dugunler. Hayatimizda yok. Allah var Gam yok. istedikten sonra azmettiriyor Rabbim Allahin hosuna gitmeyen ne varsa hayatimizdan silmeyi cumlemize nasip eylesin.amin.
|
#6
|
||||
|
||||
Süleyman, “Gerçekten ben malı, Rabbimi anmamı sağladığından dolayı çok severim” dedi. Nihayet gözden kaybolup gittikleri zaman[463], “Onları bana geri getirin” dedi. (Atlar gelince de) bacaklarını ve boyunlarını okşamaya başladı.
Bu âyetin bu kısmı, “Nihayet güneş perde arkasına çekilince (batınca)” şeklinde de tercüme edilebilir. Diyanetin meali. Hocam atların kesilme anlamı Allahu Alem kısır bir anlam olsa gerek. |
#7
|
|||
|
|||
merak edenler için tüm rivayetler bunlar.﴿فَطَفِقَ مَسۡحَۢا بِٱلسُّوقِ وَٱلۡأَعۡنَاقِ ٣٣﴾ - تفسير
٦٦٦٩٧- عن أُبَيّ بن كعب، عن النبي ﷺ، في قوله: ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ والأَعْناقِ﴾، قال: «قطع أعناقها وسوقها بالسيف»(٦). (١٢/٥٧٠) ٦٦٦٩٨- عن عبد الله بن عباس -من طريق ابن جريج- ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا﴾، قال: عَقْرًا بالسيف(٧). (١٢/٥٦٨) ٦٦٦٩٩- عن عبد الله بن عباس -من طريق علي- في قوله: ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا﴾، يقول: جعل يمسح أعرافَ الخيل وعراقيبَها؛ حُبًّا لها(٨). (١٢/٥٧٠) ٦٦٧٠٠- قال محمد بن شهاب الزهري: ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا﴾ كان يمسح سوقها وأعناقَها بيده، يكشف الغبار عنها؛ حُبًّا لها(٩). (ز) ٦٦٧٠١- عن الحسن البصري -من طريق عوف- قال: أمَر بها، فعُقِرَت(١٠). (ز) ٦٦٧٠٢- قال الحسن البصري: ﴿رُدُّوها عَلَيَّ فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ والأَعْناقِ﴾ قطع أسواقها وأعناقها، فعوّضه الله مكانها خيرًا منها، وسخر له الريح(١١). (ز) ٦٦٧٠٣- عن الحسن البصري -من طريق قتادة- في قوله: ﴿فطفق مسحا بالسوق والأعناق﴾، قال: فقطع سوقَها وأعناقها بالسيف أسَفًا على ما فاته مِن ذكر الله، يعني: مِن فوت صلاة العصر لوقتها(١٢). (ز) ٦٦٧٠٤- عن الحسن البصري= (ز) ٦٦٧٠٥- وقتادة بن دعامة -من طريق سعيد-: قال: لا، واللهِ، لا تُشْغِلِيني عن عبادة الله آخرَ ما عليكِ. فكشف عراقيبها، وضرب أعناقها(١٣). (١٢/٥٦٨) ٦٦٧٠٦- عن وهب بن مُنَبِّه -من طريق عبد الرحيم بن عبيد الله- ﴿ردوها علي﴾، قال: فرُدَّت عليه، فمسح سوقها وأعناقها بالسيف(١٤). (ز) ٦٦٧٠٧- عن إسماعيل السُّدِّيّ -من طريق أسباط- ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ والأَعْناقِ﴾: فضرب سوقها وأعناقها(١٥). (ز) ٦٦٧٠٨- عن زيد بن أسلم -من طريق ابنه عبد الرحمن- قال: في قول الله: ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ والأَعْناقِ﴾، قال: كان يضرِبُ أعناقها وسوقها بالسيف، فقال رسول الله ﷺ: «لو بقي منها واحدٌ لَكان نسلُه إلى اليوم»(١٦). (ز) ٦٦٧٠٩- قال مقاتل بن سليمان: ﴿فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ والأَعْناقِ﴾، يقول: فجعل يمسح بالسيف سوقها وأعناقها، فقطعها، |
#8
|
|||
|
|||
Açık bir ayet için rivayete gitmeye ne gerek var. Kuran öncelikle kendi bütünlüğü içinde anlaşılır. Kuran ve rivayetin söyledikleri örtüşmüyorsa rivayete/söylentiye gitmek ne derece doğru olur. Selametle
|
#9
|
|||
|
|||
Kaleminize kelamınıza saglik. Neyi çok severseniz onunla imtihana tabi olursunuz, sevdiklerimizden feragat etmek gerekiyor. Rızası bariyer ulaşmak istiyorsak. Teşekkürler hocam.
|
#10
|
|||
|
|||
Güzel bir noktaya değinmis hocam. Kuranı kerim de yüce Allah bize ders veriyor uyarıyor. Bu dünya hayatı mesgalelerinden Allah'a ibadete u dönüşü yapmamız gerektiğini bildiriyor. Geç olmadan.
|
|
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevap | Son Mesaj |
Mobile site sorunu | 1XBHIX | Öneri ve Şikayet Bölümü | 9 | 30.09.20 22:20 |
Site için öneri | mgunes27 | Öneri ve Şikayet Bölümü | 0 | 17.05.20 20:22 |
Site etiket ve Logoları | HeartLess | Havasokulu.com Hakkında | 0 | 10.07.18 11:21 |
Site Güvenliği | Priv0x | Web & internet | 4 | 05.11.17 17:44 |
Site arayüzü hakkında | Beyefendi | Öneri ve Şikayet Bölümü | 1 | 07.05.17 21:04 |