Hayal - Havas Okulu
 

Go Back   Havas Okulu > islam & Tasavvuf > ALLAH (c.c)

Acil işlemleriniz için instagram: @HavasOkulu
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 05.05.18, 16:42
uyurgezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 29.03.18
Bulunduğu yer: Nirvana
Mesajlar: 196
Etiketlendiği Mesaj: 22 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Hayal

Hayal üç temel düzeyde; birincisi alemin kendisi olarak, ikincisi berzahı bir makrokozmik alem olarak, üçüncüsü ise berzahı bir mikrokozmik alem
olarak düşünülebilir. Hangi düzeyde görülürse görülsün hayal, her zaman iki gerçeklik ya da iki alem arasında bulunan ve her ikisine göre tanımlanması gereken bir berzah'tır. Bu yüzden, bir rüya imgesi hem öznel deneyime (subjective experience) hem de
nesnel içeriğe (objective content) göre tanımlanmaya gereksinim duyar. Bu imgenin hem gerçek hem de gerçek olmadığını ispatlarız, çünkü bir anlama göre özel bir şey görülür, başka bir anlama göre de görülen o değildir. Tüm alem düzeyinde hayalin iki anlamlı oluşu Allah'tan gayrı her şeyle ilgilidir, çünkü alem -ya da genellikle "varoluş" (existence) olarak adlandırdığımız şey- mutlak vücud ile mutlak yokluk arasında bulunur. Allah "vardır" dediğimizde, aynı şeyi aynı anlamda alem için söyleyemeyiz; bu nedenle, alem "varolmayan" (ma'dum) olarak görülmelidir. Öte yandan, alemin bir
anlamda varolduğunun farkındayız, öyle olmasaydı burada alem hakkında konuşuyor olamazdık. Sonuç olarak alem, ne varolan ne de varolmayan ya da hem varolan hem de varolmayan bir şeydir. Üstelik, "Allah'tan gayrı" olmasına rağmen alemin Allah
hakkında bizlere bir şeyler söylediğini biliriz, çünkü Allah'ın ayetleri alemde sergilenir. Başka bir ifadeyle alem, bir anlamda, Allah'ın kendini görünür kılması veya tecellisidir. Bu nedenle, Şeyh aleme "hayal" derken, Allah'tan gayrı herşeyin iki anlamlı
durumlarını ve aynadaki görüntünün aynaya bakan bir kimsenin gerçekliğini göstermesi gibi alemin de Allah'ı sergilediği gerçeğini düşünür.
İkinci anlamıyla hayal, ruh ve beden arasındaki berzahı
alemdir. Bu iki alem, aydınlık ve karanlık, görünmeyen ve görünen, iç ve dış, zahir ve batın, yüksek ve alçak, latif ve kesif gibi zıt niteliklere göre karşılaştırılır. Her durumda hayal her iki alemin niteliklerini taşıyan ve bu iki alem arasında bulunan bir
berzahtır. Bu nedenle, makrokozmik "Hayal Alemi" "ne/ne de" veya "hem/hem de" şeklinde tanımlanmayı gerektirir. Ne aydınlık ne de karanlık ya da hem aydınlık hem de karanlıktır. Ne görünmeyen ne de görünen ya da hem görünmeyen hem de görünendir. Bedenlerle ilişkisine göre aydınlık ve görünmeyen, ruhlarla ilişkisine göre karanlık ve görünendir. Hayal Alemi'ni işgal
eden cinler gibi varlıklar, ne melektirler ne de cisimleri vardır; ama hem ruhani hem de cismani, aydınlık ve karanlık niteliklere sahiptirler.
Hayal Alemi'nin iki anlamlılığı ruhani şeylerle cismani şeyler arasında ilişkiler kurmada sağladığı yolla meydana çıkar. Diğer bir ifadeyle hayal, cisimsiz şeylerin, "hem/hem de" kalarak, cisimleşmenin tüm sıfatlarını kazanmasalar bile, belli bir şekilde
bedenleşmesini sağlar. Bu yüzden, rüyalar imgeler olarak bedenleşen uyanıklığın cisimsiz gerçekliğidir. Hayal görünmeyen gerçekliklerin görünür dünyaya ait niteliklere sahip olmasına (örneğin, meleklerin kanatlarının olması gibi) izin verir. Bu tanımlama sadece bir metafor değildir; çünkü görünmeyen şeyler hayali alanlarda gerçekten görünür surete sahip olurlar. Hayal, insan mikrokozmosunda bir gerçeklik olarak düşü*nüldüğünde, birbiriyle yakından ilişkili iki anlamda kullanılır. Birinci anlamıyla hayal nefstir ve mikrokozmostaki Hayal Alemi'ne denk düşer. lnsan nefsi aydınlık ve cisimsiz ilahi ruh ile karanlık ve kesif beden arasında bir berzah olarak davranır. Ruh ve
beden, ışık ve çamurun ortak hiçbir özelliğine sahip değildirler. Ruh bir tek, aydınlık, latif, yüce ve görünmeyen iken, beden birçok, karanlık, kesif, bayağı ve görünürdür. Öte yandan nefs, hem bir tek hem de birçok, aydınlık ve karanlık, latif ve kesif, yüksek ve alçak, görünmeyen ve görünen özelliktedir.
Nefs hem aydınlık hem de karanlık olduğuna göre, insanın görevi ruhani ışığı güçlendirmek, cismani karanlığı zayıflatmaktır. Ruh bir tek hakikat iken, bedenin birçok parçası vardır. Bu yüzden nefsin ruhani boyutunun güçlendirilmesi birlik ve entegrasyona doğru bir yöneliş anlamına gelir. Bunun aksine, nefsin
cismani yönünün artan hakimiyeti, çokluk ve ayrılığa doğru bir yönelişi temsil eder. Hayatın ilerki sahnelerinde, ölüm ile kıyamet arasındaki berzahta insan halinin bütünlüğü ve mutluluğu,
bu dünyadayken ulaşılan birlik derecesine bağlıdır.
İkinci mikrokozmik anlamıyla hayal aklın bir kuvvesi şeklinde adlandırılabilir. Ruhani ve cismani arasındaki köprüleri kuran nefsin özel bir gücünü temsil eder. Bir yandan, duyuların algıladığı cismani şeyleri "ruhanileştirir" ve bunları hafızada toplar. Öte yandan, kalpte bilinen ruhani şeylere şekil ve suret vererek "cismanileştirir." Nefsin "hayal hazinesi" hem dış hem de iç dünyalardan gelen imgelerle doludur. Her imge latif ve kesif, aydınlık ve karanlık, berraklık ve sisliliğin karışımıdır.


William Chittick; İbn arabi,Hayal Alemleri kitabı

Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 11.05.18, 02:26
Yafes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
🌿Molla
 
Üyelik tarihi: 30.01.18
Bulunduğu yer: .
Mesajlar: 1,077
Etiketlendiği Mesaj: 438 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Bazı şeyleri tecrübe edenlerin bunların nasıl oluğu hakkında sorularına virgülüne kadar cevap verilmiş bir konudur. Kimisi bu cevapları yukarda İbni arabinin kitabında belirttiği gibi "Nefsin hayal Hazinesinde toplanan imgeleri Kalbin şekil ve suret vererek cisimlerden alır"

Kimilerine ise bu değerli kitaba veya içeriğine ulaşmak nasip olur yine cevabını alır

Allah c.c razı olsun paylaşım için

__________________
Hayat bir uykudur, ölünce uyanır insan.
Sen erken davran ölmeden önce uyan.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 25.05.18, 10:14
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 28.04.15
Bulunduğu yer: Nefes Aldığım Yerde
Mesajlar: 14,906
Etiketlendiği Mesaj: 900 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Sayın @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], Allah-u Zülcelal razı olsun.

.
__________________
Sözün kıymetini '' Lal'' olandan,
Ekmeğini kıymetini ''Aç '' olandan,
Aşkın kıymetini ''Hiç'' olandan öğren..

Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 12.06.18, 11:46
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 03.05.17
Mesajlar: 607
Etiketlendiği Mesaj: 71 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Emeğinize sağlık teşekkür ederim.

Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
hayal


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Astral seyahat (yeni başlayanlar için) Kadim Tecrübe Ettikleriniz 8 11.05.24 00:13
Astral seyahate çıkış yolları madlen Astral Seyahat 7 20.02.24 02:13
Öfkenin Nedenleri Kendimizdedir SiLence Sizden Gelenler 2 03.06.17 11:24
Hayal Gücünü Geliştirme Teknikleri SiLence Parapsikoloji & Spiritüalizm 2 07.04.17 23:22


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
HavasOkulu.Com

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147