Alıntı:
Mikail23 Nickli Üyeden Alıntı
Hz Peygamberin aklindan geçeni bildi yazmissin halbuki bilemedi. Nedenini anlattim. Daha sonra onu azarladi.. Kahinler gaybdan haber alabilmeleri için cinlere ihtiyaci yoktur diyorsun. Ve bu konularda uzman olmadigini tahmin ettigim birinden kaynak veriyorsun. Kahinler adi üstünde kahindir ve (kafir) cinlerle çalisirlar, kimisi cinlerin varligini anlamaz ve kendi sezgilerini kendilerinden zannederler halbuki öyle degildir. Kimiside cinlerin varligi bilir ve anlar.
Kâhinlerin yardımcıları şeytanlardır. Şeytanlar, gökyüzündeki meleklerin konuşmalarına kulak misafiri olur, aldıkları bilgileri kahinlere ulaştırırlardı. Kâhinler de bu bilgileri değişik kılık ve kalıplara sokarak insanlara aktarırlardı.
“Bu söz cinlerindir. Cin bilgiyi kapar da dostunun (kahinin) kulağına tavuğun gıdaklaması gibi gıdaklar. Bu şekilde ona yüz yalandan daha fazlasını karıştırır.” (Müslim, Selam 123)
“Kim bir Arrafa (bir nevi falcı, kâhin, gaybı bildiğini iddia eden kimseye) gidip (gerçekten ona inanarak / sözlerinin doğru olabileceklerine ihtimal vererek) bir şey sorsa kırk gece namazı kabul olmaz.” (Müslim, Selam, 125)
“Kim bir kâhine gidip söylediklerini (tamamen) tasdik etse, Muhammed (asm)’e indirilen (vahiy)den beri / uzak olmuş olur.” (Ebu Davud, Tıb, 21)
Dolayisiyla sezgi veya durugörü adi altinda seytanin varligi vardir. Ne kalp gözleri açiktir ne evliyadir nede ilmi ledün sahibidir.
|
Ebû’l-Abbas es-Seyyârî şöyle demiştir:Allah’ın kullarına bahşettiği nimetler iki türlüdür: Birisi kerâmet (ikram), diğeri de istidraçtır. O’nun sana bahşettiği ve geri almadığı nimetler ikram ve lütuftur. Geri aldığı ve sona erdirdiği nimetler ise, sen o nimetleri kendinden bildiğin için geri alınan ve aksi takdirde seni cehenneme sürükleyecek olan nimetlerdir. Bu yüzden, imanından bahsederken “inşallah ben mü’minim” de.Bu sözü söylemiş olan Ebû’l-Abbas es-Seyyârî, zamanının büyük zâtlarından biri idi
(Kaynak: (Kaynak Kuşeyri Risalesi Yazar: Abdülkerim Kuşeyri Yayınevi: İlk Harf Yayınları )