Alıntı:
Mikail23 Nickli Üyeden Alıntı
Verdigin likte hadise ortada degil. Wikipedia yazisi sadece.
Daha öncede musallatli bir yahudiyi nerdeyse evliya ilan edecektin. Hadis seriflerle öyle olmadigi ortaya çikti.
Durugörü meselesinde dikkat çekmek istedigim nokta, fal bakanlar veya medyumlar cinler yardimiyla bakip bir seyler söyler, bunlarda durugörü adi altinda aslinda musallat vardir. Tarotcularda durum farkli.
Yoksa konumuz kalp gözü açik veya ilmi ledüne vakif Allah dostlari degil.
Hindularda da riyazat var. Bununla durugörü sahibi olsalarda evliya olamazlar, medyum olurlar.
Bazilarina da medyumluk aileden gelir...
|
Kim evliya ilan edecekti terbiyesizlik yapma gaybi bir bilgi ancak Allah (c.c.)’nin tasarrufuyla bilgisiyle ve müsaadesiyle olur demek istedim. Bu aktardığım bilgiler hepsi kaynaklarıyla hadis numaralarıyla [İbn Seyyad bir Yahudi çocuğu gaybden haber veriyor ve Hz. Peygamber (s.a.v), Hz. Ömer (r.a)’i de yanına alarak sahabeden başka kişilerle birlikte İbn Seyyad’ın ahvalini incelemek için gidiyorlar. Ona ne gördüğünü sorar. Adı İbn Sayyad olan bu oğlan ‘’!Yalan da , doğru söyleyen de bana geliyor ‘’Der. Hz. Peygamber (s.a.v.) . ‘’Aklımdan geçeni bil bakalım ‘’ deyince İbn Sayyad :’’Duhan/duman’’ der ve akıldan geçeni bilir. (Buhari, ‘’Enbiya’’, 50; Müslim, ‘’Fiten’’, 20 )
Muhammed İkbal bu olayı ‘’İslam tarihindeki ilk fizyolojik gözlem’’ diye tanımlar ve bunu en iyi şekilde İbn Haldun’un yorumladığını belirtir.
İbn Haldun’a göre kâhinlerin gayb aleminden bilgi almaları için cinlere ihtiyaçları yoktur. Göklerden haber almanın engellenmesi “cinler” içindir. Kahinler için böyle bir yasağın olmadığını savunur. Mütehayyile kâhinler için bir ayna görevi görür ve cüzi yata nüfuz eder. Ona göre kâhin daha yüksek gayb mertebelerine çıkmamak için seçili sözler söyleyip durur. (İbn Haldûn, Ebû Zeyd Veliyyüddîn Abdurrahmân b. Muhammed Mukaddime, I-III, çev. Zakir Kadiri Ugan, İstanbul, 1990, C. I, ss. 244-250)]Sen gaybın sadece gelecek ile ilgili olduğunu biliyorsun onu da tashih ettim. Sadece İbn Seyyad kahindir ama Mukaddimede İbn Haldun’un ifade ettiği gibi cinlerden bilgi almamaktadır demek istedim. İbn sayyad’ın musallatlı olduğuna dair bilgin kaynağın varsa aktar. Google ‘den okuyarak bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsun. Buyur kehanetle ilgili Mukaddime’den küçük bir resim. Zaten bugünkü İslam alimlerinin birçoğu Mukaddimeyi de baz alarak Durugörü hadisesinin cinlerle alakalı olmadığını 6. Hissin bir inkişafı olduğunu belirtmekteler.