13.11.24, 15:35
|
Acemi
|
|
Üyelik tarihi: 03.11.24
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 26
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı
Evvela bu istihare meselesini izah iktiza eder. ‘’İstihare duası’’ Buhari, Ebu Davud ve Tirmizi nakletmiştir. İki rekât namazı müteakiben bu dua yapılır. Hülasa ‘’Rabbim hayırlı ise olsun, değilse olmasın’’ mealinde bir duadır. İstihareye konu olan şeyler meşru daire içerisinde sadece bireyin kendini ilgilendiren hususlardır. Bir başkasını bağlamaz. Muhakkak rüyaya yatmak şeklinde bir uygulama sünnette yoktur. Ancak rüyada bir işaret alınacağı umulabilir, buna göre hareket edilebilir. Başkasının yerine istihare duası ve ardından rüyaya yatmak da sünnette yoktur. Peki bunlar neden vardır? Önce bunun sünnet olmadığı bilinmelidir. Bu bilindikten sonra belki de müminler başkasından dua istedikleri gibi büyük insanlardan da bu şekilde yardım istemiş olabilirler.
Herhangi bir işle ilgili olarak iki rekât istihâre namazı kılmak, ardından Allah’a dua ederek hayır murad etmek sahih rivayetlerde geçmektedir.[ Buhârî, Deavat (80), bâbu’d-duâ inde’l-istihâre (48), rakam: 6382] Dolayısıyla kul namaz ve dua ile Allah’tan hayır diler. Lakin üç husus hadislerde yer almaz: a) Birinci rekâtta Kâfirûn, ikinci rekâtta İhlâs okumak. Gazali ile Nevevi bunu müstehap görürler. Muhtemelen Hz. Peygamber’in bu sureleri sabah ve akşam namazlarının sünnetlerinde okumasına[Tirmizî, Salât (2), bâbu mâ câe fî tahfîfi rek’ateyi’l-fecr ve’l-kırâeti fîhâ (192), rakam: 417; Nesâî, İftitâh (11), bâbu’l-kırâetu fi’r-rek’ateyni ba’de’l-mağrib (68), rakam: 992] bakarak böyle demişlerdir.[ Gazâlî, İhyâ, I/206; Nevevî, Mecmû’, IV/54; Ezkâr, s. 108; Aynî, Umdetu’l-Kârî, VII/225]
b) Namazı kılıp duayı yaptıktan sonra kıbleye doğru yatmak ve rüyada görülen işarete göre hareket etmek. Bu husus bazı İslâm büyüklerince tavsiye edilmiştir.[ İbn Abidin, Reddü’l-muhtâr, II/26]
c) Başkası adına istihâre yapmak.[ Tüm bunların yanında, istihâreyle ilgisi olmaksızın, Hz. Peygamber’in kendisinin veya başkalarının gördüğü rüyaları yorumladığı (tabir ettiği) rivayetlerde geçmektedir. Müslim, Ru’yâ (42), bâbu fi te’vîli’r-ru’yâ (3), rakam: 2269; bâbu ru’ye’n-Nebî (4), rakam: 2270, 2272.]
|
Allah cc razı olsun. çok güzel açıklamışsınız.
|