Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Kuran istiharesi yaptım ve çıkan sonuç
Tekil Mesaj gösterimi
  #7  
Alt 01.11.24, 16:03
provenzano provenzano isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 30.07.23
Bulunduğu yer: Istanbul
Mesajlar: 104
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Herhangi bir işle ilgili olarak iki rekât istihâre namazı kılmak, ardından Allah’a dua ederek hayır murad etmek sahih rivayetlerde geçmektedir.[ Buhârî, Deavât (80), bâbu’d-duâ inde’l-istihâre (48), rakam: 6382] Dolayısıyla kul namaz ve dua ile Allah’tan hayır diler. Lakin üç husus hadislerde yer almaz:
a) Birinci rekâtta Kâfirûn, ikinci rekâtta İhlâs okumak. Gazâlî ile Nevevî bunu müstehab görürler. Muhtemelen Hz. Peygamber’in bu sureleri sabah ve akşam namazlarının sünnetlerinde okumasına[Tirmizî, Salât (2), bâbu mâ câe fî tahfîfi rek’ateyi’l-fecr ve’l-kırâeti fîhâ (192), rakam: 417; Nesâî, İftitâh (11), bâbu’l-kırâetu fi’r-rek’ateyni ba’de’l-mağrib (68), rakam: 992] bakarak böyle demişlerdir.[ Gazâlî, İhyâ, I/206; Nevevî, Mecmû’, IV/54; Ezkâr, s. 108; Aynî, Umdetu’l-Kârî, VII/225]
b) Namazı kılıp duayı yaptıktan sonra kıbleye doğru yatmak ve rüyada görülen işarete göre hareket etmek. Bu husus bazı İslâm büyüklerince tavsiye edilmiştir.[ İbn Âbidîn, Reddu’l-Muhtâr, II/26]
c) Başkası adına istihâre yapmak.[ Tüm bunların yanında, istihâreyle ilgisi olmaksızın, Hz. Peygamber’in kendisinin veya başkalarının gördüğü rüyaları yorumladığı (tabir ettiği) rivayetlerde geçmektedir. Müslim, Ru’yâ (42), bâbu fi te’vîli’r-ru’yâ (3), rakam: 2269; bâbu ru’ye’n-Nebî (4), rakam: 2270, 2272. Keza bkz. Yûsuf/12, 4-6, 36-41, 43-54, 100; İsrâ/17, 60; Saffât/37, 103-107]
Anlatmak istediğim rüya görmekte iktiza etmez. Kıldığın istihare namazını müteakiben dua edip kalbine doğan ile amel edebilirsin. hiss-i kable'l-vukû denir buna kalbe ilk doğan genelde doğrudur. Hatta Buhari’de Cabir’den nakledilmesine rağmen Ahmed b. Hanbel İstihare duası hakkında ‘’münker bir hadistir’’ demiştir. Onun bu sözü üzerine İslam alimleri hadisi bu sözün zayıf kılıp kılmadığını tartışmışlardır. İstihare namazı sadece Cabir b. Abdullah’dan nakledilmiştir. Diğer rivayetlerde istihare duası geçmektedir. El-Heytemi şunları kaydeder : Ahmed b. Hanbel’in terminolojisinde bu ifade (ravileri sika olsa bile) ferd-i mutlak olan hadisler için kullanılır. Mesela ‘Ameller niyetlere göredir’ hadisi sonu itibariyle mütevâtir olsa bile evveli itibariyle ferd-i mutlaktır. Ahmed b. Hanbel bu hadis hakkında münker bir hadistir demiştir. Oysa ravisi Muhammed b. İbrahim’in sika olduğunu beyan etmiştir.
İyi de hocam 1.5 haftadır deniyorum. Rüya göremiyorum. 3 kere tesbih istiharesi yaptım, niyetim olumlu çıktı. 1 kere kuran istiharesi bir kere de uyanık namazla istihare yaptım. Namazda yine olumlu çıktı. Kuran istiharesi denilen şeyde ise bu ayetler çıktı. Bu istihare yöntemlerini rüya göremediğim için yaptım. Ancak sizin gibi hocalarımız uygun olmadığını söyledikleri için şüphe duyuyorum sonuçlarından.

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147