Alıntı:
provenzano Nickli Üyeden Alıntı
Peki çözümü ne hocam? Ben bunun Allah tarafından bildirilen sonucunu ogrenmezsem kendi kendimi yer bitirir dururum. İşime gücüme odaklanamam. Ne yapacağım?
|
Herhangi bir işle ilgili olarak iki rekât istihâre namazı kılmak, ardından Allah’a dua ederek hayır murad etmek sahih rivayetlerde geçmektedir.[ Buhârî, Deavât (80), bâbu’d-duâ inde’l-istihâre (48), rakam: 6382] Dolayısıyla kul namaz ve dua ile Allah’tan hayır diler. Lakin üç husus hadislerde yer almaz:
a) Birinci rekâtta Kâfirûn, ikinci rekâtta İhlâs okumak. Gazâlî ile Nevevî bunu müstehab görürler. Muhtemelen Hz. Peygamber’in bu sureleri sabah ve akşam namazlarının sünnetlerinde okumasına[Tirmizî, Salât (2), bâbu mâ câe fî tahfîfi rek’ateyi’l-fecr ve’l-kırâeti fîhâ (192), rakam: 417; Nesâî, İftitâh (11), bâbu’l-kırâetu fi’r-rek’ateyni ba’de’l-mağrib (68), rakam: 992] bakarak böyle demişlerdir.[ Gazâlî, İhyâ, I/206; Nevevî, Mecmû’, IV/54; Ezkâr, s. 108; Aynî, Umdetu’l-Kârî, VII/225]
b) Namazı kılıp duayı yaptıktan sonra kıbleye doğru yatmak ve rüyada görülen işarete göre hareket etmek. Bu husus bazı İslâm büyüklerince tavsiye edilmiştir.[ İbn Âbidîn, Reddu’l-Muhtâr, II/26]
c) Başkası adına istihâre yapmak.[ Tüm bunların yanında, istihâreyle ilgisi olmaksızın, Hz. Peygamber’in kendisinin veya başkalarının gördüğü rüyaları yorumladığı (tabir ettiği) rivayetlerde geçmektedir. Müslim, Ru’yâ (42), bâbu fi te’vîli’r-ru’yâ (3), rakam: 2269; bâbu ru’ye’n-Nebî (4), rakam: 2270, 2272. Keza bkz. Yûsuf/12, 4-6, 36-41, 43-54, 100; İsrâ/17, 60; Saffât/37, 103-107]
Anlatmak istediğim rüya görmekte iktiza etmez. Kıldığın istihare namazını müteakiben dua edip kalbine doğan ile amel edebilirsin. hiss-i kable'l-vukû denir buna kalbe ilk doğan genelde doğrudur. Hatta Buhari’de Cabir’den nakledilmesine rağmen Ahmed b. Hanbel İstihare duası hakkında ‘’münker bir hadistir’’ demiştir. Onun bu sözü üzerine İslam alimleri hadisi bu sözün zayıf kılıp kılmadığını tartışmışlardır. İstihare namazı sadece Cabir b. Abdullah’dan nakledilmiştir. Diğer rivayetlerde istihare duası geçmektedir. El-Heytemi şunları kaydeder : Ahmed b. Hanbel’in terminolojisinde bu ifade (ravileri sika olsa bile) ferd-i mutlak olan hadisler için kullanılır. Mesela ‘Ameller niyetlere göredir’ hadisi sonu itibariyle mütevâtir olsa bile evveli itibariyle ferd-i mutlaktır. Ahmed b. Hanbel bu hadis hakkında münker bir hadistir demiştir. Oysa ravisi Muhammed b. İbrahim’in sika olduğunu beyan etmiştir.