Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
Yıldızname 2 çeşittir bir tanesi ile gelecekten tahminler yapılır ama hiç bir zaman kesin konuşulmaz, digerninde adı yıldıznamedir kişinin bireysel yada 2 kişinin bilgileri alınır bazı hesaplama yöntemi ilehesaplar yapılır o hesap uzerine kişiye bazı bilgiler verilir bu bilgiler kişinin yada kişilerin durumları uyumları ile ilgilidir hiç bir zaman kesin sonuç değildir gelecekle ilgili tahminlerde şu şekilde benzetler yapılabilir
Bu gün doktora giden hastaya doktorun içikiyi bırak yoksa yakun gelecektw karaciğer yetmezliği başlayacak yada sigara içme kanser olma riskin var veya yemeği az ye ya obezite başlayacak yada diyabet hastası olacaksın
gibi o anlık duruma göre yapılan tahminlerdir
ve sonunda şu denir bunlar tahmindir gaybı Allah bilir en idoğrusunu Allah bilir denir...
|
Bahsi geçen hadis ten kasıtla
Bu hadisin ifadesinde yer alan eleştiri, yıldızların farklı hareketlerinden, birbirine yaklaşmaları veya uzaklaşmalarından hareketle geleceğe ait “fırtınaların zamanını, yağmurun, kar yağmasının vaktini, sıcaklık ve soğukluğun zamanını, ekonomik alanda piyasanın gelecek durumu gibi” bazı gaybi olaylarla ilgili bilgiler çıkarmaya yöneliktir. (bk. Avnu’l-Mabud, 10/285)
Yoksa, Güneş'in, Ay'ın tutulması ve açılması gibi matematik hesaplara dayanan hususlarla ilgili değildir.
“Karaların ve denizlerin karanlıklarında yolunuzu bulmanız adına yıldızları sizin için (birer alamet, rehber olarak) yaratan odur...” (Enam, 6/97),
“...Onlar yıldızların rehberliğinde yolunu bulurlar.” (Nahl, 16/16)
mealindeki ayetlerde, yıldızların kılavuzluğundan istifade etmeye teşvik söz konusudur. (bk. Avnu’l-Mabud, a.y.)
Rahman suresinde de “Güneş ve Ay'ın belli bir hesaba göre konumlandırıldığı” ifade edilmiştir. (bk. Rahman, 55/5)
Bu da gösteriyor ki, hadiste ilmî karinelerden çok, boş tahminlere dayanan ve özellikle yıldızlara hakiki tesir atfeden yorumlar yerilmiştir. Yoksa, belli sebeplere bağlı olarak yapılan hesapların sonucundan bahsetmek bu yasağa dahil değildir.
Ayrıca
“Müneccim kahindir; kahin sihirbazdır, sihirbaz da kâfirdir”
şeklinde bir hadis rivayetinide araştırmak gerekir