Alıntı:
BenBenMiyimm Nickli Üyeden Alıntı
قُلِ ادْعُوا اللّٰهَ اَوِ ادْعُوا الرَّحْمٰنَۜ اَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْاَسْمَٓاءُ الْحُسْنٰىۚ وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذٰلِكَ سَب۪يلًاTürkçe Okunuşu *Kuli-d’û(A)llâhe evi-d’û-rrahmân(e)(s) eyyen mâ ted’û felehu-l-esmâu-lhusnâ(c) velâ techer bisalâtike velâ tuḣâfit bihâ vebteġi beyne żâlike sebîlâ(n)1.Ömer Çelik MealiDe ki: “İster Allah diyerek, isterse Rahmân diyerek yalvarın. Hangisiyle yalvarırsanız olur; çünkü en güzel isimler O’nundur.” Sen de namazında, niyâzında sesini fazla yükseltme, büsbütün de kısma, ikisi arasında orta bir yol tut.
|
Değerli kardeşim bir katkıda bulunmam gerekirse bu ayetteki [İsra suresi 110. Ayet] ‘’sesi yükseltmeme’’ emri, müşriklerden gelebilecek tepkilerin önünü almaya ‘’sesin tamamen kısılmaması’’ emri ise Hz. Peygamber’le birlikte namaz kılan sahabelerin okunan Kur’an’ı duymalarını sağlamaya yöneliktir. (Mukatil, Tefsir ikinci cilt sayfa 556) Ayetin bu tarihi nüzul vasatı dikkate alındığında, namazdaki kıraatin keyfiyetiyle ilgili fıkhi hükümlerin en azından kısmen tuhaf istidlallere dayandığı söylenebilir.