Alıntı:
org15 Nickli Üyeden Alıntı
Sevgili dostlar Allah'ın selamı üzerinize olsun.
Sıradan dini vecibelerini çok fazla yerine getirmeyen bir müslüman yaptığı istiharede gelen bilgiyi değerlendirmesi ne derece güvenli olur? Şeytan müdahalesi olabilir mi bu işe?
Bir de merak ettiğim konu şu ki rüyayla amel edilmez diye bir inanış var öte yandan rüyalar işaretler içerdiği bilinir....
Görüşleriniz nedir?
|
Herhangi bir işle ilgili olarak iki rekât istihâre namazı kılmak, ardından Allah’a dua ederek hayır murad etmek sahih rivayetlerde geçmektedir.[ Buhârî, Deavât (80), bâbu’d-duâ inde’l-istihâre (48), rakam: 6382] Dolayısıyla kul namaz ve dua ile Allah’tan hayır diler. Lakin üç husus hadislerde yer almaz:
a) Birinci rekâtta Kâfirûn, ikinci rekâtta İhlâs okumak. Gazâlî ile Nevevî bunu müstehab görürler. Muhtemelen Hz. Peygamber’in bu sureleri sabah ve akşam namazlarının sünnetlerinde okumasına[Tirmizî, Salât (2), bâbu mâ câe fî tahfîfi rek’ateyi’l-fecr ve’l-kırâeti fîhâ (192), rakam: 417; Nesâî, İftitâh (11), bâbu’l-kırâetu fi’r-rek’ateyni ba’de’l-mağrib (68), rakam: 992] bakarak böyle demişlerdir.[ Gazâlî, İhyâ, I/206; Nevevî, Mecmû’, IV/54; Ezkâr, s. 108; Aynî, Umdetu’l-Kârî, VII/225]
b) Namazı kılıp duayı yaptıktan sonra kıbleye doğru yatmak ve rüyada görülen işarete göre hareket etmek. Bu husus bazı İslâm büyüklerince tavsiye edilmiştir.[ İbn Âbidîn, Reddu’l-Muhtâr, II/26]
c) Başkası adına istihâre yapmak.[ Tüm bunların yanında, istihâreyle ilgisi olmaksızın, Hz. Peygamber’in kendisinin veya başkalarının gördüğü rüyaları yorumladığı (tabir ettiği) rivayetlerde geçmektedir. Müslim, Ru’yâ (42), bâbu fi te’vîli’r-ru’yâ (3), rakam: 2269; bâbu ru’ye’n-Nebî (4), rakam: 2270, 2272. Keza bkz. Yûsuf/12, 4-6, 36-41, 43-54, 100; İsrâ/17, 60; Saffât/37, 103-107]