Alıntı:
ideal Nickli Üyeden Alıntı
Evet yıllar önce bende aynısını bende duyduydum.
Vird dersi çekip yeni başlayanlara çok hırsızlık edenler olurmuş diye anlattıklarını biliyorum.
Rabıta hâlinde oldumu, çalamıyorlar imiş.
Rabıta dayken senden çalındığı an, hırsız fenalık geçirir imiş, hali çok kötü olurmuş.
(Bura'da biraz tereddüt teyim, çünkü bazı kulağı kesik sofiler bazen öyle bir yapmacık muhabbetlere giriyolarki...)
Bende anlam veremedim.
Adam senelerce yüksek zikir çeker de, niye hırsızlık yapar!!
Belki (üç sene takibte)Letaif çekince durum değişiktir
Ama yinede, saçma birşey bu hırsızlık.
Vird dersine kendini veren illada manevi seyru suluk için ad eder amelini, diye iyi niyet üzere düşündüğüm için, bu sahtekarlar a aklım ermiyor. Hem maneviyat yasican, hemde çalıntı zikir ilen ¡!
Hatta öyle zikir ehli insanlar gördüm ki, çok güzel kokular yollayabiliyolar, ama seni dolandırıp paranı söküyorlar.
Çoğunluk bunlar heb, eski kulağı kesik diye tarif edilen insanlar.
|
Ama diğer taraftan şöyle düşünüyorum.
Hakiki zikir kalbin Allah demesi, bu zikri işte melekler bile göremiyor cinlerde işitemiyor hiçbir mahlukatın haberi olmuyor. Allah ile kul arasında kalıyor.
Hem hırsızlar zikiri görüp çalıyor lar ise, bu derim henüz Kamile getirelememiş zikirden sebep buluyodur.
Zaten mürşit verdiği dersteki zikire tasarruf ederek o zikrin gereğini/hazmini ediyor o sofide, denildi. Ve talimatı verilmeyen/olmayan, kendi başına çekilen zikire mürşit karışmadığıni. ve tersine cinler hazmetmek için hücum ettiklerini söylediler. vekiller paylaştı bu bilgiyi.
Yani hem insanların arasında hem cinlerin arasında yaygın bir hırsızlık var demek bu.
Belki dersi alan sofi, zikirde noksanlık ede ede maneviyatı seyru suluku duraklamistir, ve bu zikirin ters tesirinden kurtulması gerekiyordur?! Yani bu yandan baktinmi, aslen hırsızlık yapana o noksan edilmiş zikirden gelen, tüm ters tepki nakledilmiş oluyor bence.
Insan olur, gaflet ile zikir eder, kötü ağırlık basar ve hırsız ona iyilik etmiş oluyor.