Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Kur-an'a soru sorup Ayetler ile cevap almak (Tevil)?
Tekil Mesaj gösterimi
  #20  
Alt 02.09.24, 16:21
Cerrah Cerrah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 27.07.24
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 165
Etiketlendiği Mesaj: 1 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Curnel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu söyledir bazen mufessirler zahiri mana ve batini manada birbirleriyle ihtilafa duserler bazi mufessirler ordaki ayeti zahiri olarak yorumlsrken
Bazilarida batini olarak yorumlarlar genellikle manevi yani batini olarak yorumlayan alimler genellikle ehli havas kisilerdir fahrurrazi gibi
Kendisinin metafizik dalinda eserleri vardir


Çok tanrılı inançları sebebiyle babasını ve halkını eleştiren Hz. İbrâhim, putları kırmayı planlıyordu; bunun için 88. âyetteki deyimiyle “Yıldızlara şöyle bir baktı”, ardından kendisinin hasta olduğunu söyledi. Râzî, Hz. İbrâhim’in yıldızlara bakması ve kendisinin hasta olduğunu belirtmesi hususunda şu iki soruyu sormaktadır: 1. Yıldızlara bakmak (onlardan kehanet yollu bilgiler almak) câiz olmadığına göre İbrâhim bunu nasıl yapabilir? 2. O, gerçekten hasta değilse neden asılsız olarak “Ben hastayım” demiştir? Râzî, bu sorulara verilen cevapları da şöyle sıralar: a) Muhtemelen kendisi gerçekten bir nöbetli hastalık geçiriyordu ve hastalık nöbetinin başlama vaktini yıldızların durumundan anlamak üzere göğe baktı ve o vaktin geldiğini anladığı için “Ben hastayım” dedi. b) İbrâhim’in kavmi astrolojiye önem verir, bu yolla tahminlerde bulunur, hüküm çıkarırlardı. Hz. İbrâhim de halkı kadar astroloji konusunda maharetli idi. Şu halde âyette onun yıldızlara bakarak değil, geleneksel astroloji bilgisine müracaat ederek hasta olduğu sonucunu çıkardığı bildirilmektedir. Nitekim hasta olduğunu söyleyince yanındakiler sözüne inandılar (XXVI, 147). İbn Atıyye’nin aktardığı bir yoruma göre “yıldız” anlamına gelen necm kelimesinin, mecazi olarak “bir şeyin insanın içine doğması” anlamına da geldiği dikkate alınarak âyeti, “Kavminin hallerine ve kendisinin onlarla ilgili durumuna dair içine bir fikir doğdu ve o bu fikre baktı, ona itibar etti...” şeklinde anlamak mümkündür.
Arapçada kelimelerin istilah lugat zahiri batini tasavvufi mesleki olarak geldikleri yere cumlede geldikleri kelime oncesi veya kelime sonrasinda gelmesi bazen nesne olan kelimeyi fiil bazen nesne olan bir kelimeyi mecaz veyahutta nesne olan kelimeyi isim yapabilir
Bu konuda aktarılan hadislerin senedi zayifmi kuvvetli mi bilemiyorum ama hadisler varken ne âlimi olursa olsun hadislere itibar edilmesi gerekir.bir sorum olacak Fahreddin razı neden ölürken kocakarılarin itikadı üzere ölüyorum dedi.ayni şekilde imam gazalinin hocası da aynı şeyi söylemiştir
Batın zahir konusuna gelirsek diğer bir konuda hallacı mansurun söylediği bir sözü paylaşmışlar.bu konularda nasıl düşüneceğiz beni aşar ben Hz.ömerin dediği gibi biz zahire göre hukmederiz

Alıntı:
Curnel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Suna bir ornek daha verebilirim imami Azam bir hadisi serifi 4000 meseleye kiyas edebiliyordu arapcaya ve islam ilimlerine cok hakimdi ayetlerde her zahiri mana zahiri degildir muctehid sinifindaki kisiler veyahutga mezhepde muctehid kisiler vehahutta ilimde muctehit kisiler kendi aralsrinda boyle bir ihtilafa devamli dusmuslerdir
Zahiri olman konularda eğer hadislerde açıklaması yoksa tevilden kaçınılmalıdır bence

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147