Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Duvardaki geometrik şekiller
Tekil Mesaj gösterimi
  #50  
Alt 26.08.24, 06:24
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆Yusufiyeli Yusufiyeli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,245
Etiketlendiği Mesaj: 247 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam gayb zamanla değişebilir mi ? veya kişiden kişiye farklılık gösterebilir mi ?
misal bundan 500 sene önce biri ankarada yaşasa kardeşi tebrizde olsa, kardeşinin hali onun için gayb oluyor lakin günümüzde telefonla iletişim kurup halini öğrenebiliyor, veya bir adamla yan yana oturduk sohbet ediyoruz, onun dükkanının içinde olup bitenler dükkanın bizden uzak olması sebebiyle bize gayb oluyor ama o dükkana kamera yerleştirmiş orada ne olup bittiğini görüyor. bu bağlamda gayb zaman ve kişiye bağlı olarak görecelidir denebilir mi ?
Kurtubi ve Muhyiddin İbnü’l-Arabi gibi alimler hiçbir emareye dayanmadan gayb hakkında bilgi elde ettiğini iddia eden insanların küfre düşeceğini söylemişlerdir.
Kısaca İslam bilimleri içerisinde önemli bir konu olan gayb alemi bilhassa kelam ilminde bir bilgi ve varlık problemi olarak ele alınmıştır. Kelam alimlerinin genel kanaatine göre eşyanın varlığı (şehadet alemi) sabit, bilgi ise mümkündür. Gayb alemi ile ilgili şehadet alemi üzerinden istidlal yapılabilir. Ancak bu değerlendirme gerçek değil mecazi bir delillendirme yöntemidir. Çünkü gayb aleminin varlık boyutu şehadet aleminin varlık boyutundan farklıdır. Gayb alemine dair bilgilerin gerçek mahiyetini yalnız Allah bilmektedir. Bu anlamda kelam ilmi gayb meselesini vahiy sınırları içerisinde çözmeye gayret eden bir ilim olmuştur. İnsanların gayb alemi hakkıında bilebildikleri yalnızca onlara vahiy ile bildirilen bilgi kadar olmuştur. Peygamberler dışında vahiy bilgisine mazhar olmak mümkün değildir. Vahiy kapısı ise son Peygamber Hz. Muhammed ile artık kapanmıştır. Vahiy dışında subjektif ilim yolları olarak kabul edilen keşf, keramet, rüya , fal ve astroloji gibi yöntemler ise kelam ilmi açısından gayb alemine dair konularda delil teşkil etmemiştir. Sihir, astroloji ve fal gibi yöntemlerle eşya ve gelecek hakkında bilgi almak kelam ilmi açısından tevhid ilkesi ile bağdaştırılmamış ve şiddetle reddedilmiştir.
Duyular aleminde duyu organlarının icra etmiş oldukları rolü gayb aleminde vahiy icra etmiştir. Bilimsel verilerle yola çıkarak inanç esaslarını bütünüyle açıklamak mümkün değildir. Böyle bir iddiada bulunmak gayb alemini şehadet alemine sığdırmak olur. Bu bağlamda kelami bilginin iki kaynağı olan vahiy ve akıldan birini diğerine feda etmek bu hassasiyeti anlamamak olur. Ya da birini diğerine mahkum etmek olur. Böyle bir sonucun alem, varlık insan adına tehlikeli ve korkunç sonuçlar doğuracağı muhakkaktır.
Gayb perdesi şehadet ve gayb alemi arasında imanı oluşturan korunması hereken bir sınır olmuştur.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147