Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı
Seninle tartışmanın vakit kaybı olduğu hakkında kanaatim kesinleşti, daha "saman adam" lafımı anlamamışsın hakaret zannediyorsun...
Saman adam mantıkta karşı tarafin argümanını anlamayip onun yerine yanlış anladığın fikri çürütüp benim asıl iddiamı çürüttüğünü zannetmen, iddia etmendir, hakaret değildir.
Sen fıkıhta bilmiyorsun usulü fikihta bilmiyorsun, ben zinanin hangi durumda recm cezasına şamil olacağını biliyorum ama sen zinada (teşhir amaçlı teşhir amaçsız) şeklinde bir kaide olmadığını bilmiyorsun...
Teşhir, göstermek açik etmek, herkese duyurmaktır.
Sen mesajında dedin ki
"şeriatın kaidelerinde recm cezası öyle kolay kolay uygulanacak bi ceza degil zinanın umuma açık yerde teşir amacıyla yapılması lazım"
Bak sen diyorsun ki, zinanın umuma açık yerde <<TEŞHİR AMACIYLA YAPILMASI LAZIM>>
Bende diyorum ki zina üzere 4 şahidle yakalananın zinayı teşhir amacıyla veya teşhir amacı olmadan yapmasının bir önemi yok, eğer 2 kişi zina etse 4 kişi buna şahid olsa bu onların zinayı teşhir amaçlı yaptığını göstermez isterse 100 kişi görsün buda onların teşhir amaçlı zina ettigini göstermez, şunu anlamıyorsun <<zinanın teşhir olması onun teşhir amaciyla yapıldiğina delalet etmez>>, veya zinayı gizli yapması onların teşhir amacı olmadığını göstermez, fıkıhta zinayı eden teşhir amacıyla etmemiş teşhir amacıyla etmiş diye birşey yok bunu sen uyduruyorsun, teşhir amaçlı teşhir amaçsız diye birşey yok, 4 şahidi bırak 100 kişi şahid olsun bu zinanın kati suretle teşhir amaçlı olduğunu göstermez kaldı ki farklı cezayı gerektirmez. Cidden saman adam safsatası yapıyorsun gelmişsin bana zinayi recmi anlatıyorsun, asil sen idrak edemiyorsun, zina edende teşhir amaclı mi etmiş, teşhir amacı yok muymuş buna bakılmaz böyle birşey yok bunu sen uydurmuşsun dahada bu konu hakkında birşey demeyecegim
|
1- bak senin tartışma üslübün halen aynı şekilde devam ediyor sürekli karşındakini bilgisizlikle suçluyorsun bu bir hakarettir karşındakinin bilgi seviyesindeki ölçütün nedir
2-Madem fıkıhtan bahsediyoruz demişsinki 4şahitli bir zinada recm edilir bakalım hadisi şerif nediyor zina eden evli ve bakar olması neyi farkettiriyor hadisi şerife bakalım «Ölçüyü benden alınız, benden alınız! Allah onlara bir yol gösterdi. Zina edenler bekâr ise yüz sopa ve bir sene sürgün cezası tatbik ediniz. Evliler ise yüz sopa ve recim tatbik ediniz.» hatta alimler vurulacak sopanın büyüklügünü kalınlıgını bile belirtmiştir
3-Gelelim benim zinanın teşhir amacı güdmesi sözüne önce hz Ali ra döneminde yaşanmış bir olaydan bahsedeyim gözleriyle kadınla erkegin zina ettigini gören 3kişi hz Ali r.a başvuruyor 4.kişi nerde deniyor 4.kişi geliyor hz Ali r.a o kişiye soruyor gördünmü diye kişde üstlerinde yorgan vardı ama yatak sallanıyordu diyor hz Ali r.a bu 4kişiyede iftiradan sopa vurduruyor. 4-Zinanın tatbiki cezası uygulanması bu kadar zor iken bende bu tatbikin ancak teşhir ile olması durumunda 4şahitin net bi şekilde görebilcegi yorumunu getirdim ama mantıgı aklı kullanırsak evinde zina eden 2kişini 4kişi evinde ne gezsin insanların evlerini mi gözetliyecekler e buda ayrı bi suç ve tarihte recm cezası 1elin parmagını geçmez keza kol kesmede öyledir şartları her hırsızlık yapanın kolu kesilmez ölçütleri kaideleri vardır nisap miktarı vardır 5-Son olarak konuyu şöyle bitirmek istiyorum Zina evdede yapılsada dışardada yapılsa haramdır 4şahit olmazsa Allah teala görüyor ondan hiç bi şekilde saklanamazsın Recm cezası kanıtlanması çok güçtür ancak ulu orta bi yerde teşir ile yapıldıgı zaman net olarak kanıtlanır Peygamberimiz döneminde olan recm cezasıda itiraftan dolayı uygulanmıştır yoksa kanıtlanması gerçekten çok zor yoksa herkez birbirine iftira eder sölzerimi şöyle bitirmek istiyorum eger 4 şahit oluşuyorsa teşhiren bir ortamda yapılmasa bile kişiler evli oldugu halde zinaya bulaşıyorsa recm uyglanır ben şu argumanı savunuyorum 4şahit sadece dışarı bir ortamda bir araya gelir onun dışında çok zor varsa aksini idda eden 4şahit şu ortamdada buluruz diyen dinlemek isterim 6-ulubatlıhasan burda amacım seni yermek veya ilim yarışına girmek degil sen beni tanımzasın ben seni tanımam ama insanlarla münazara ederken saygı ölçütün olsun onu bunu bilgisizlik suçlumak ancak kişinin kendi bilgisizligine işaret eder bak hakaret etmeden sana ne güzel cevaplar yazdım aynı saygı sendende beklerim selametle