Alıntı:
osman100 Nickli Üyeden Alıntı
çok boş yapmışsın böyle çırpınacağına en baştan yanlış demişim, zina yapanın amacı teşhir olsun olmasın recm cezası tatbik edilir.(böyle yazmışssın) zina yapana recm cezası tatbik edilmesi için kaide ne idi 4 şahit evet burda hemfikirmiyiz. hemfikirsek devam ediyorum 4şahit yani 4farklı şahit hangi durumlarda bulunabilir ? bak anlayabilmen için tane tane yazıyorum ve sana saman adam felanda demiyorum düzgünce hitap ediyorum egitimin kültürün ilmin neresindesin yüksek okulun varmı masterin varmı demiyorum bak hakaret etmiyorum düzgünce anlatıyorum neyse konuya döneyim bu 4şahitinde oluşabilme durumun sadece umuma açık bi yerde yapılırsa oluşabilecegini düşünüyorum varsa aksini iddaa eden 4farklı şahit bir evdede bulunur diyen eve baskın yaparlar diyen varsa açıklasın bende dinleyeyim
|
Seninle tartışmanın vakit kaybı olduğu hakkında kanaatim kesinleşti, daha "saman adam" lafımı anlamamışsın hakaret zannediyorsun...
Saman adam mantıkta karşı tarafin argümanını anlamayip onun yerine yanlış anladığın fikri çürütüp benim asıl iddiamı çürüttüğünü zannetmen, iddia etmendir, hakaret değildir.
Sen fıkıhta bilmiyorsun usulü fikihta bilmiyorsun, ben zinanin hangi durumda recm cezasına şamil olacağını biliyorum ama sen zinada (teşhir amaçlı teşhir amaçsız) şeklinde bir kaide olmadığını bilmiyorsun...
Teşhir, göstermek açik etmek, herkese duyurmaktır.
Sen mesajında dedin ki
"şeriatın kaidelerinde recm cezası öyle kolay kolay uygulanacak bi ceza degil zinanın umuma açık yerde teşir amacıyla yapılması lazım"
Bak sen diyorsun ki, zinanın umuma açık yerde <<TEŞHİR AMACIYLA YAPILMASI LAZIM>>
Bende diyorum ki zina üzere 4 şahidle yakalananın zinayı teşhir amacıyla veya teşhir amacı olmadan yapmasının bir önemi yok, eğer 2 kişi zina etse 4 kişi buna şahid olsa bu onların zinayı teşhir amaçlı yaptığını göstermez isterse 100 kişi görsün buda onların teşhir amaçlı zina ettigini göstermez, şunu anlamıyorsun <<zinanın teşhir olması onun teşhir amaciyla yapıldiğina delalet etmez>>, veya zinayı gizli yapması onların teşhir amacı olmadığını göstermez, fıkıhta zinayı eden teşhir amacıyla etmemiş teşhir amacıyla etmiş diye birşey yok bunu sen uyduruyorsun, teşhir amaçlı teşhir amaçsız diye birşey yok, 4 şahidi bırak 100 kişi şahid olsun bu zinanın kati suretle teşhir amaçlı olduğunu göstermez kaldı ki farklı cezayı gerektirmez. Cidden saman adam safsatası yapıyorsun gelmişsin bana zinayi recmi anlatıyorsun, asil sen idrak edemiyorsun, zina edende teşhir amaclı mi etmiş, teşhir amacı yok muymuş buna bakılmaz böyle birşey yok bunu sen uydurmuşsun dahada bu konu hakkında birşey demeyecegim