Alıntı:
ulubatlihasan Nickli Üyeden Alıntı
sen benim sorumu anlamamışsın ki...
sen diyorsun ki zinada recmin tatbik edilmesi için bunun teşhir amaçlı yapılması gerek, bende diyorum ki teşhir illet mi yoksa 4 şahidin getirilmesi durumunda sonuç mu ?
zinada recmin uygulanması, onun teşhir amacıyla yapılmasından mı ? yoksa recmin uygulanmasındaki sebep rasulün emri, tatbiki mi ? eğer zinada amaç teşhir olmasaydı recm cezası fıkhi kaidelere göre 4 şahid olmadığı için uygulanmıyor tamam ama bu recm cezasının teşhir amacı yoksa yapılmasının gerek olmadığını mı gösterir ?
maiz bin malik zinayı teşhir amaçlı mı yapmıştı ? teşhir amaçlıysa neden kimsenin haberi yokken peygambere bunu itiraf edip recmedildi ? hani senin dediğin gibi zinada recmin uygulanması için zinanın teşhir amaçlı yapılıyor olması gerekiyordu ?
|
iftira”ların kapısını kapatmayı önemli görmüş ve bu sebeple dört şahidi şart koşmuştur şimdi kendisi itiraf ettigi için şahit neden aransın ki kendinle çelişiyorsun ? tekrar söylyüorum usülü tatbik etmen için 4ayrı şahit bulman lazım birbirini tanımayan 4 şahiti yine tekrar söylyüorum umuma açık olmadıgı sürece bulamazsın 4şahit te birbirinden habersiz olacak bu yüzden mantıklı düşündügümüzde yine umuma açık yer olması gerekir ki 4şahit bulasın yoksa evinde gizlice zina eden birini tespit nasıl ediceksin ki millet birbirinin evinmi gözlüyor ? yoldan geçen 4ayrı kişi dur şu evin içine mi bakayım diyor noluyor diyor mesela geçen istanbulda sahil de insanlarnı ortasında zina eden 2kişi vardı bak mesela bu şeriata göre direk recm gerektirir çünkü direk toplumu yozlaştırıyorsun bu kişisellikten bile çıkmış cezası ona göre agır olur orda peygamberimize gelip kendisi itiraf ediyor itiraf edip direk kendisi recm cezasını sitiyor peygamberimiz kabul etmedigi halde ısrarcı oluyor ama bak asıl nokta kendi istiyip gidiyor sende burda 4şahit nerde diyorsun suçunu itaraf eden bir kişiye şahit ne hacet “dört şahit” şartından ötürü şayet bazı suçlular ceza görmezse bile, iftiraya uğrayan masumların hak ve hukuklarının korunmuş olması, o yan etkinin zararlarını telafi edecek mahiyettedir.