Alıntı:
osman100 Nickli Üyeden Alıntı
umuma açık yerde zina yapmazsan 4 ayrı şahiti nasıl bir araya getireceksin 4ayrı şahit istenir hadi komşuları bu kadına iftira attı 4üde birbiriyle iş birligi yaptı şahitlerinde ayrı ayrı birbirlerini tanımıyor olması lazım umuuma açık yerde yapılmazsa nasıl 4ayrı farklı şahit bulacaksın ? bak mesela kurandada böyle geçiyor recm yok ? Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.
aslında sorunun cevabı 4şahitte gizli 4farklı şahit yoksa 4kişi bir araya gelip iftira atardık herkeze bunun önüne geçilmesi için alimler 4 ayrı kişi şartını koşmuşlar 4ayrı kişide umuma açık olmadıgı sürece bulunması imkansız gibi durmuyormu sizce?
üsül kaidelerle müstesnadır bir erkegin bir kadınla anlaşarak zina etmesinin cezası tecavüzde zina onunda cezası dahada ileri gidip küçük birine zorla zina bunların hepsi zina sence hepsinin cezası aynı şekilde mi uygulanmalı ? bak yazdıklarımın 3üde zina
|
sen benim sorumu anlamamışsın ki...
sen diyorsun ki zinada recmin tatbik edilmesi için bunun teşhir amaçlı yapılması gerek, bende diyorum ki teşhir illet mi yoksa 4 şahidin getirilmesi durumunda sonuç mu ?
zinada recmin uygulanması, onun teşhir amacıyla yapılmasından mı ? yoksa recmin uygulanmasındaki sebep rasulün emri, tatbiki mi ? eğer zinada amaç teşhir olmasaydı recm cezası fıkhi kaidelere göre 4 şahid olmadığı için uygulanmıyor tamam ama bu recm cezasının teşhir amacı yoksa yapılmasının gerek olmadığını mı gösterir ?
maiz bin malik zinayı teşhir amaçlı mı yapmıştı ? teşhir amaçlıysa neden kimsenin haberi yokken peygambere bunu itiraf edip recmedildi ? hani senin dediğin gibi zinada recmin uygulanması için zinanın teşhir amaçlı yapılıyor olması gerekiyordu ?