Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı
İlimde derinleşmenin kapsamı nedir? Nerden beni ilimde derinleşmediğimi çılarabilirsiniz?
Benim için ilimde derinleşmek, Kuran di'li Arapçayı iyi bilmek, Kuranın baştan sona kadar olan ayetlerini anlayarak okumak ve hüküm çıkartmak için tüm ayetleri bir araya getirmek demek
Bunun yanında, Tevratı da İncil'e de hakim olmak demektir.
Teknolojik çağdayız, eskiden alimler bizim kadar ulaşabildiğimiz kaynaklara ulaşamıyordu.
Alim deyince hep eskiler anlaşılıyorsa bu yanlıştır.
Kuranı hatta bırak Kuranı, Bakara süresini bile baştan sona kadar bile okumamış kimse, gelipte yorum yapmasın lütfen.
Ha okumuşlarsa gelsinler tartışalım, olur mu?
|
Kuranı kerimi baştan sona defalarca meal,tefsir olarak okudum .işte ayetlerin hepsini anlayamazsın kuranı kerimi baştan sona okuduysan bunu da bilmen lazım .yani bilemiyorum hiçbir konuda tartışmayı sevmem ülkemizde siyasetçiden, imamdan ,doktordan geçilmiyor konu bunlara geldiği zaman.
Aşağıya atacağım yazıyı oku hepsini atmadım uzundu .tevrata ve incile de hakim olmak için indiği dilleri bilmek lazım .Allah dinimizi tamamladığını söylüyor .veda hutbesindede peygamberimiz kuran ve sünneti birakmazsak yolumuzu sasirmayacağimizi söylüyor.
Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı
İlimde derinleşmenin kapsamı nedir? Nerden beni ilimde derinleşmediğimi çılarabilirsiniz?
Benim için ilimde derinleşmek, Kuran di'li Arapçayı iyi bilmek, Kuranın baştan sona kadar olan ayetlerini anlayarak okumak ve hüküm çıkartmak için tüm ayetleri bir araya getirmek demek
Bunun yanında, Tevratı da İncil'e de hakim olmak demektir.
Teknolojik çağdayız, eskiden alimler bizim kadar ulaşabildiğimiz kaynaklara ulaşamıyordu.
Alim deyince hep eskiler anlaşılıyorsa bu yanlıştır.
Kuranı hatta bırak Kuranı, Bakara süresini bile baştan sona kadar bile okumamış kimse, gelipte yorum yapmasın lütfen.
Ha okumuşlarsa gelsinler tartışalım, olur mu?
|
Derin Bilgi Sahipleri
İbn Abbâs şöyle diyor : Yorum (tefsir) dörttür.
1 — Kimsenin anlamakta zorluk çekmediği tefsir,
2 — Arapların dillerinden dolayı bilebildikleri tefsir,
3 — İlimde derinleşenlerin bilebileceği tefsir,
4 — Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceği tefsir
Bu söz Hz. Âişe'den, Urve'den, Ebu'ş-Şa'şa'dan, Ebu Nehîk'ten ve başkalarından da rivayet edilmiştir.
Hafız Ebu'l-Kâsım, el-Mü'cem'ül-Kebîr'inde diyor: Bize Hâşim İbn Mezîd'in... Ebu Mâlik el-Eş'arî'den rivayetine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdular : «Ümmetim için şu üç halden korkarım :
1 — Malları çoğalır da birbirlerini çekemezler ve vuruşurlar.
2 — Kitab (Kur'an) onlara açılır da mü'min onu alır ve te'vîl etmek ister. «Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir. İlim*de derinleşmiş olanlar : Biz ona inandık... derler.»
3 — İlimleri çoğalır da sonra onu kaybederler ve ona aldırmaz*lar.»
Bu hadîs cidden garîbtir.
Hafız Ebu Bekr İbn Merdûyeh diyor: Bize Muhammed îbn Ah-med'in... İbn'ül-Âs'dan, onun da Rasûlullah (s.a.) dan rivayetine göre o, şöyle buyurmuştur: «Kur'an, bir kısmı diğer bir bölümünü yalanlamak için indirilmemiştir. Ondan anladığınızla amel edin, müteşâ-bih olanlarına da îmân edin.»[8]
Abdürrezzâk der ki: Bize Ma'mer, İbn Tâvûs'tan, o da babasından rivayet etti ki İbn Abbâs bu âyeti şöyle okurdu :
«Halbuki onun gerçek yorumunu ancak Allah bilir, derinleşmiş olanları «Ona îmân ettik» derler.»
İbn Cerîr Ömer İbn Abdülaziz ve Mâlik İbn Enes'ten rivayet eder ki: Onlar ona îmân ederler ve te'vîlini bilmezler, demiştir.
Yine İbn Cerîr'in naklettiğine göre, Abdullah İbn Mes'ûd ve Übeyy İbn Ka'b'ın mushaflannda bu âyet şöyledir :
«Onun tevîli (yorumu) ancak Allah katandadır. İlimde derinleşmiş olanlar : «Biz ona inandık» derler.»
İbn Cerîr de bu kavli tercih etmiştir.
Bazıları da âyette «İlimde derinleşmiş olanlar ( kısmında dururlar ki, müfessir ve usûlcülerin bir çoğu bu görüşe uya*rak : «Anlaşılmıyan bir şeyle (Kur'an'da) hitapta bulunulması uzak*tır.» demişlerdir