29.07.24, 14:21
|
|
Manevi
|
|
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,387
Etiketlendiği Mesaj: 269 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Master55 Nickli Üyeden Alıntı
Hâla bana rivayetlerden örnek veriyorsun, iyi de Kuran'da neden Allah bahsetmiyor bunu?
Hadisler rivayetlere dalmışsın, bana ne bunlardan? Kuran bize haydi gidin rivayetler var onlara da dinde hüküm kabul edin mi diyor?
Bak Tevrat'ta açıkça recm vardır ve bu Yahudilere yazılmıştır, Kuran ise hayırlısıyla önceki hükümleri yumuşatır ve 100 celde cezasını ön görür
Bu arada sen zina ile fuhşu karıştırıyorsun, Zina evli çiftin birbirlerini cinsel ilişki yolla aldatması demek iken, fuhuş hem bu hem de bekarların yasa dışı yaptığu cinsel ilişkiye demektir.
Bunun da cezası 100 celde değil, kadınlar için tövbe edene kadar ev hapsi, erkekler için de tövbe edinceye kadar gerek sözle gerek maddi bir şekilde ezâ verilmesi (Nisa 15-16) Buna eşcinsel ilişki yapanlar da giriyor.
Yani zina eden biri elini aldatmıştır ve 100 celde sopası yer, bekarların ve eşcinsellerin yaptığı ilişki ise Nisa 15-16'ya göre ev hapsi, erkekler içinse eziyet.
Allahın kştabı o kadar açık iken ne diye Allahın kitabında yazmayan şeylere inanıyorsunuz.
Üstelik ma memleket eymen dediğimiz kişiler evli iken fuhuş yaparsa, normal kadınlara uygulanan cezanın yarısı uygulanıyor
Söyle bana recmin yarısı mı var yoksa 100 celde cezasının mı?
Ayrıca ma meleket eyman kelimesi köle cariye demek değil. Bu kişiler, insanların kendi bakımına aldığı yetim öksüz, savaşta kaçan düşman taraftarların küçük çocuklarıdır.
Öyle kafanıza göre hüküm veremezsiniz.
Recm olsaydı Allah böyle bir cezayı yazardı.
Ayrıca, insanların Ömer kitabına ekleme yaptı demelrinden korkmasaydım, kitaba recmi eklerdim, diyor. Siz Hz Ömerin gerçekten insanlardan çekindiğini mı sanıyordunuz?
|
Ha senin hadislerle alakalı problemin varsa onu bilemem o zaman boşuna yazışmış oluruz. Ayrıca ayetlerin izahını yapmak için de ilim sahibi olmak gerekir. Mesela bahsettiğin Nisa suresi 25. Ayeti Başta ilk halifeler müçtehidlerimiz salih amel sahibi alimlerimiz ve mesela merhum müfessirimiz Elmalı hamdi Yazır yanlış mı tefsir etti ya da anlayamadı mı da İslamda recm vardır deniliyor. Ezcümle cumhur ittifak ediyor. Şöyle devam edeyim Musa Carullah’ın Kur’an-Sünnet ilişkisiyle ilgili görüşleri çok önemlidir. Carullah’a göre İslam’da bilgi ve amel kaynağı olarak Sünnet Kur’an’a takaddüm eder. Haliyle şer’i deliller hiyerarşisinde de Sünnet’in Kur’an’dan önce gelmesi gerekir. Çünkü İslam’da her hüküm ilkin Sünnet’le tespit edilmiş, Kur’an vahyi daha sonra Hz. Peygamber’in söz fiil ve takrirlerini teyid edip sabitleştirmiştir. Örnek vermek gerekirse namazın tüm rükünleri şartları ve vakitleri önce Sünnetle açıklanmış müteakiben bunlar Kur’an ayetleri ile teyit ve tespit olunmuştur. Mesela abdest namazın en önemli şartı iken bu konuyla alakalı ayet (Maide suresi 6. Ayet) hicretin altıncı senesinde nazil olmuştur.Böyle misalleri artırabilirim.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|