Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Hz yunusun duasi
Tekil Mesaj gösterimi
  #6  
Alt 24.06.24, 16:11
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆Yusufiyeli Yusufiyeli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,245
Etiketlendiği Mesaj: 247 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Asmir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selamin Aleyküm

Adetliyken La ilahe illa ente subhaneke inni kuntu minezzalimin okunur mu? Ezberden 41 kere okumayi düşünüyorum da ayet diye şüpheye düşüyorum dua niyetiyle okumak istiyorum.
Burada konuyla alakalı müstakil bir çalışma yapan ve şahsen benimde katıldığım Muhammed Tu’ma el-Kudat'ın vardığı sonuçları kaydetmek münasip olacaktır.
Cumhur, hayız olanın Kur'an okumasını haram kabul etmiştir. Bazı alimler bilahare değinileceği üzere unutma korkusu (veya eğitim) sebebiyle buna cevaz vermiştir. İbn Hazm’a göre cünüp ve hayızın Kur’an okuması mutlak olarak hayır işi olduğu için caizdir.
Hayız olanın Kur’an okumasını haram kabul edenlerin delilleri caiz görenlerin delillerinden daha kuvvetlidir. ‘’Cünüplü ve hayız gören kadın Kur’an’dan herhangi bir şey okuyamaz’’ hadisi hakkında Tirmizi şahitleriyle birlikte Hasen hükmünü vermiştir. Ahmed Şakir ve Şuayb el-Arnavud’a göre hadis sahihtir. Hadis sahih olduğunda nas varken içtihada gerek yoktur.
Hayız, kadının namaz, oruç, tavaf gibi farz, hatta erkandan olan pek çok ibadeti yerine getirmesine manidir. Nafile olan Kur’an okumaya ise hayli mani olur (evla kıyası)
‘’Hz. Peygamber her zaman Allah’ı zikrederdi.’’ Hadisiyle istidlal etmek doğru değildir. Burada zikir Kur’an olmayan zikirlerdir. Hadis ise Kur’an’a tahsis edilmiştir.
Malikilerde aslolan hayızlı nın Kur’an okumasının haram olmasıdır. Ancak kadının Kur’an’ı unutma endişesinden yola çıkarak cevaz veriyorlar. Oysa yasak bir işi mübah kılmak için unutma korkusu itibar edilecek bir delil değildir. Ayrıca ortada unutma korkusu veya başka bir ihtiyaçtan dolayı cevaz söz konusuysa bunları izale edecek başka yollar bulunabilir. Bugün bilgisayar var. Kadın ondan takip edebilir. Başka teknolojik imkanlar da vardır. Hatta okumadan kalbinden geçirmek suretiyle de bu endişeler giderilebilir. İlginçtir, malikiler hayız kanı kesildikten sonra gusletmeden önce kadının Kur’an okumasını haram kabul ederler. Oysa bununla diğeri arasında bir fark yoktur.
Hayız olan kadının Kur’an okuması mümkündür. Ertelenmesi mümkün olmayan (eğitimin aksamasına yol açacak) imtihan gibi olaylarda ‘’zaruretler haramları mübah kılar kaidesi işletilir.’’
(‘’Hükmü kıraati’l-haiz li’l-Kur’ani’l-Kerim’’. Mecelletu’l-Camiati’i-İslamiyye 2005 13.cilt sayfa 17-18)
Hayız olan Kur’an’dan az bir şey okuyabilir mi? Cumhur cünübün Kur’an okumaktan nehyinde ittifak etseler de az bir şey okuma konusunda ihtilaf etmişlerdir. Kasani bir ayet veya daha azını bile okuyamaz der. Tahavi, bir ayetten az olanı okuyabilir, görüşündedir. Şafiiler de Kasani gibi düşünür. Çünkü bu durum Kur’an’a gösterilmesi gereken hürmeti ihlal eder. Malikiler ise az bir şey okunabileceğini kabul ederler. Bu az şeyden kasıt şudur. Ayete’l-kürsi, ihlas ve muavvizeteyn gibi sığınma amaçlı veya göz değmesi hastalık gibi nedenlerle okunabilecek rukye maksatlı bu sureler. Hanbelilere göre cünüp abdestsiz Kur’an okuyamaz. Teyemmüm de bir abdesttir. Şayet cünüplü teyemmüm eder, Kur’an okursa caizdir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147