Alıntı:
hilalsu Nickli Üyeden Alıntı
selamlar,
çocukluktan beri annem bizi arada kurşun döktürtmek için dili dualı kişilere götürür.son birkaç seferden birinde ben gitmediğim için kıyafetimi götürmüşler.benimkine dökerken kurşun döken kadın birden fenalaşmış ve burnu kanamaya başlamış,anneme daha önce düşük yaptın mı gibi tuhaf sorular sormuş.ondan yıllar sonra başka birine gittik kadın yine dualarıyla beraber herkese kurşun döktü bana geldiğinde çok garip şekillerin çıktığını ama bunlara anlam yüklemenin günah olduğunu söyledi.ben çıktıktan sonra kadın fenalaşmış ve bir daha yabancı kişilere kurşun dökmeyeceğim demiş.o zamandan beri kurşun döktürmedim ama bir yandan merak ediyorum neden herkese normal kurşun döken kadınlar sıra bana gelince rahatsızlanıyor?bunun bir anlamı var mı?
|
⚜️Nazardan korunmak için mânâsı bilinmeyen bazı muskalar yazıp kullanmak veya*“nazar boncukları”*takmak İslâm inancına uymayan bâtıl âdetlerdir. Bu gibi şeyleri insanın takınması caiz olmadığı gibi, bir hayvana veya bir eşya üzerine takmak da aynı şekilde meşru değildir.*Peygamberimiz (asm)'in haram saydığı bazı şeyler arasında nazarlık takınmak da sayılmaktadır.9
Bu işlere benzeyen ve halk arasında*"mum eritmek", "kurşun dökmek" veya "ot yakıp hastanın başının üzerinde gezdirmek"*gibi hiçbir mânâsı olmayan tatbikatlara tevessül etmemek lâzımdır. Çünkü Cenab-ı Hak her türlü derdi verirken, meşru olarak dermanını da yaratmıştır.
Mü’min ölçü olarak sünneti almalı, o çizgiden çıkmamaya çalışmalıdır. İstikamet ancak bu yolla mümkündür. Bunun için muavizateyn (felak ve nas) okunmalı...
Dipnotlar:
1. Müslim, Selâm: 42; İbni Mâce, Tıb: 3.
2. Keşfü’l-Hafâ, 2: 76 (Ebû Naim’dennaklen).
3. İbni Mâce, Tıb: 32, Müsned, 3: 447.
4. Neyevi, Şerh-u Sahih-i Müslim, 14 % 172-173.
5. İbni Mâce, Tıb: 34.
6. A.g.e., Tıb: 32.
7. A.g.e., Tıb: 34.
8. Tirmizi, Tıb: 24.
9. Neseî, Zînet: 17.