Alıntı:
Enko Nickli Üyeden Alıntı
Dostlarım bir kaç hocaya gittik baya yaşlı başlı hocalar bana dedikleri su sana ufakken gelmiş seni seçmiş seni seviyor bu Müslüm dir daveti daha o bana vermişti sana bu işi ogrecetecek hatta Seylerden bu cin esmai halume mi haluma mi ne öyle birşey demişti 5 kisimis bunlar birisi bana gelmiş
|
‘’Ey Ademoğulları! Şeytan, anne babanızı, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi sizi de aldatmasın! Çünkü o ve yandaşları, sizin onları görmeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık.’’ (Araf suresi 27. Ayet)
Nitekim imam eş-Şafinin bu ayeti delil göstererek cinlerin görülemeyeceği kanaatinde olduğu anlaşılmaktadır. Rebi’ b. Süleyman’ın naklettiğine göre Şafii’nin bu konuda şöyle dediği kaydedilmektedir:
‘’Adalet sahibi kimselerden olduğu halde kim cinleri gördüğünü ileri sürerse şahitliği reddolunur. Allahu Teala’nın ‘O ve kabilesi sizin onları göremediğiniz yerden sizi görürler’ ayetine muhalefet etmesinden dolayı da azarlanır. Cinleri gördüğünü söyleyen bir peygamber olursa o başkadır.’’
Yine aynı şekilde Zemahşeri mezkûr ayeti delil göstererek cinlerin insanlara görünemeyeceğini kendilerini izhar etmeye güç yetiremeyeceklerini ve onları yahut onlardan birini gördüğünü iddia eden kimselerin sözünün yalan ve hurafe olduğunu söylemiştir. (Zemahşeri, el-Keşşaf cilt 2 sayfa 98)
Kurtubi gibi bazı alimlerde Peygamber’in bile melek ve cinleri basiret gözüyle görebileceğini ima etmektedir. Ayrıca ilaveten Velilerden cinleri gördüklerine dair dinlenen şeylerde basiret gözüyle olsa gerektir denmektedir. Ama hemen altında ‘’Peygamber ve bazı büyük velilerin melek cin ve şeytan gibi ruhani varlıkları asli suretiyle görülebileceklerini ‘’ söylemek ve delillendirmek İmam Şafii’nin benimsenen görüşüyle uyuşmamaktadır. Eğer cinler asli suretiyle görülebiliyorsa İmam Şafii’nin görüşü tenkit edilmeliydi. Bununla birlikte sonuç cümlelerine gelince her şey netleşmektedir. Peygamber büyük insanlar ve veliler melek, cin ve şeytanları asli suretiyle görebilir. Sıradan insanlar ise göremez. Şu kadarını söyleyeyim ki İmam Şafii’nin sözlerinde veli ve sıradan insan ayırımı yoktur. Hatta Şafii şahitliği reddedilen böyle insanları ‘’adalet sahibi olduğu halde’’ diyerek tavsif etmektedir. Öyle anlaşılıyor ki insanların cinleri görmesi zor bir meseledir. Hele asli suretiyle görmelerini kabul etmek oldukça güçtür. Mümkün değildir. İstismara açıktır. Tabii evliyaya dair anlatılan şeyler de işin içine girince zorluk bir kat daha artmaktadır.