25.05.24, 18:35
|
Acemi
|
|
Üyelik tarihi: 27.03.16
Mesajlar: 8
Etiketlendiği Mesaj: 0 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı
Sünni gelenekte muteber kabul edilen hadis kitapları Fatiha, Bakara , Al-i İmran, İhlas gibi bazı süreler ile Ayetü’l-Kürsi (Bakara suresi 255. Ayet) Amenerrasülü (Bakara suresi 285-286)
Haşr suresinin son üç ayeti gibi çeşitli ayetlerin faziletlerine dair birçok sahih hadis ve haber içerir. Mamafih genel olarak Kur’an’ın ve Kur’an’daki sürelerin faziletleriyle alakalı rivayetlerin çoğunlukla zayıf hatta uydurma olduğu kabul edilir. (İbnü’l-Cevzi, Kitabü’l-Mevzuat birinci cilt sayfa 173-175)
‘’Kur’an sürelerinin faziletleri hakkında insanların hadis diye uydurdukları yalan ve asılsız haberlere iltifat etmemek gerekir diyen Kurtubi’nin konuyla alakalı değerlendirmesine göre birçok kişi çeşitli niyet ve maksatlarla gerek Kur’an sürelerinin gerekse birtakım amellerin çok faziletli olduklarına dair hadis uydurmak gibi (büyük) bir günah işlemiştir. Mesela Hanefi fakihi Ebu İsme Nuh b. Ebi Meryem ne için böyle bir iş yaptığı sorulunca, ‘’İnsanların Kur’an’ı bir kenara bırakarak Ebu Hanife’nin fıkhı ve İbn İshak’ın meğazisiyle meşgul olduklarını gördüğümden, onları salih amellere teşvik etmek gayesiyle hadis uydurdum’’ diye karşılık vermiştir. Meşhur sahabi Übey b. Ka’b’a nispet edilen ve Kur’an’da’ ki her bir sürenin faziletine dair farklı açıklamalar içeren uzun rivayetin de asılsız olduğu şüphesizdir. (Kurtubi, el-Cami, birinci cilt sayfa 122-124; Suyuti, el-İtkan, ikinci cilt sayfa 1129- 1130)
|
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim.
|