Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
daha öncede soyledim peygamberler hariç herkesin gunah isleme potansiyeli vardir, peygamber harici kisileri günahsızdır demek büyük gaflettir,
tümgeneral olan kimdir?
risalede değistirilen kısimlar elimde mevcuttur,
değismeyen tek kitap kurandir
risale ilhamla yazdirildi deniyor ilham genglde ruyalarda olur ve Kuranin ahkamina gore rüya delil teskil etmez..
dedigim gibi evliya olabilir ama hatasiz günahsız degildir, sonucta o bir beşer...
mesela su sözü bir acikla ne diyor burada...
Risale-i Nur’un “Hizmet Risalesi” bolumunde... “Risale-i Nur’a karsi cikilamaz (itiraz) . yapilacak her itiraz en ulu kisilerden , Kutbu’l Azam’dan da gelse aldirirış edilmemeli
bu ne demek...
|
Faş etmek hatırıma gelmeyen bir sırrı faş etmeye mecbur oldum şöyle ki:
Risale-i Nur un şahsı manevisi ve o şahsı maneviyi temsil eden has sakirtlerinin şahsı manevisi "Ferid" makamına mazhar oldukları icin, değil hususi bir memleketin kutbu, belki -ekseriyeti mutlakayla- Hicazda bulunan kutb-u azamin tasarrufundan haric olduğunu.. ve onun hükmünün altına girmeye mecbur değil. Her zamanda bulunan iki imam gibi, onu tanımaya mecbur olmuyor. Ben, eskide, Risalei Nur'un şahsı manevisini, o imamlardan birisini zannediyordum. Şimdi anlıyorum ki Gavsı Âzam'da, kutbiyet ve gavsiyetle beraber, "Ferdiyet" dahi bulunduğundan, ahir zamanda, şakirtlerinin bağlandığı Risale-i Nur, o "Ferdiyet" makamının mazharidir. Bu gizlenmeye layik olan bu sırr-ı azime binaen Mekke-i Mükerreme de dahi-farz-ı muhal olarak- Risale-i Nur'un aleyhinde bir itiraz kutb-u azamdan dahi gelse, Risalei Nur'un şakirtleri sarsılmayıp, o mübarek kutb-u azamın itirazını iltifat ve selam suretinde telakki edip, teveccühünü de kazanmak icin, medarı itiraz noktalari o büyük ustadlarina karsi izah etmek, ellerini öpmektir.
Tarihce-i Hayat kastamonu hayat-ı