Alıntı:
islam Nickli Üyeden Alıntı
işte sen veya ben dinde huccet değiliz ki bu yüzden islamın açıklamak için peygamberler gönderilmiş ki buda yeterli olmamış müştehitler çıkmış onda bile bölünmeler olmuş kimi hanifi kimi şafi vs ben akıl ve nakil dini derken islamı herkes kafasına göre yorumlasın demiyorum ölçü bellidir kuran ve sünnet icmai ümmet kıyası fukuha ama islam yalnızca nakil dini dersek de çok yanlış olur o zaman şu çıkıyor müslümanlar akılsız çıkıyor ben buna karşıyım sende karşısın çünkü kimse kendine akılsızım dedirtmez
|
Ümmetin ihtilafında rahmet vardır hadisi şerifi duymuşsunuzdur belki
4 hak mezhep dışındada ozamanlar büyük alinler çoktu misal Ahmet b. Hanbel 100 kadar alimden ders görmüştür keza imam şafide imam azamın öğrencisidir. Ahmet b hanbelde imam şafinin öğrencisidir bunların fıkıh usülleri birbirinden farklıdır ihtilaflıdır şu pencereden bakmak gerek bu alimler İslam'a hizmet etmişlerdir En güzel ibadet etme şemsiyesi altında adeta birbirileriyle yarışmışlardır bu alimlerin yanıldığı konularda onlara günah yoktur ecirleri birdir fakat eğerki doğru ibadet etmişlerse fıkıhlarıda doğru ise Şefaat edebilirler keza bu 4 mezhebin ileri gelen alimleri vardır hepside mezhep kurmaktan kaçınmış bu 4 mezhebin dewamlılığını istemişlerdir. Mezhep ile görüşleri çakışanda vardır fakat hiçbiri ötekini yermemiştir saygı çerçevesinde ilimlerini icra etmiştir .
Keza bi alimin bütün hadisleri öğrenebilme şansı günümüzdede yoktur kim hangi hadise ulaşırsa onunla amel etmeli mezhepten bağımlı veya bağımsız mezhepler içi muhalefette vardır ufak çaplı ama hiçbiri diğerini yermez teknoloji gelişir fıkıh usulüde gelişmeye muhtaçtır her hadise ulaşma güçlüğü vardır keza günümüzdede bu böyledir . kimse akılsız değildir herkes aklını icra eder günün şartlarında
İlaveten bu din akıl dini değildir Allah gayba inanın diyor gaybı akıl idrak edemez