Biliyoruz ki hangi dil olursa olsun şive farkı çoktur bisal bi çorbaya her bölge farklı isim koyabilir ama kayda geçen farklıdır kuran Arapça fakat Allah'ın bu kuranın bi benzerini getirin getiremezsin derken bundan kasıt harekeler tecvit vede hurufu mukattalardır yazım kısmından bakarsak ama mana yönünden kastedilen nedir bilemeyiz biz görüp kavradığımız hakkında nefsanı yorum yaparız her ne olursa olsun bu fitne olarak düşünülmemeli misal ben bu ayeti okudum bundan kasıt yazım olarak böyle dedim fakat mana yönünden bilemem diyip nokta koydum ama manayı bilmeyip kondurmakar yaparsam tevile yeltenmiş olurum ve imanım tehlikeye girer kuranın her ayeti olduğu gibi alınmalı şu manadır şu gerçek manadır şu kasıttır bu şivedir diyince herkesin kalbine bi şek şüphe girer bu yüzden tevil usulü değil tefsir usulü bakın o ayetin nuzulüne nüzul sebebine. Kuranın çoğu ayeti daha inmeden hz Ömer kokuyor çünkü adaletiyle verdiği hükümler onu doğrulamak adına ayet olarak inmiş bunu hadis okudukça gördüm. Yani kuran her kalpteki ayetlerdir nefsine ağır gelenler yalanlar yalanlayamayanlar tevil eder bu basit t3vilden uzak durun benden söylemesi
__________________
Resulullah sav buyurduki 'herkim kendisine fayda veya zarar giderdigine inanarak muska takarsa Allah onun hayatta hiçbir işini tamamlamasın başka bi rivayette ise 'kim muska veya temime takarsa Allah'a şirk koşmuştur . (Ahmed. 17372 ,Ahmed 16781.Elbani 492.)
|