Alıntı:
KvF-Miraçlee Nickli Üyeden Alıntı
Bismillahirrahmanirrahim
Hicr Suresi 27.Ayet.
Ve Cann’ı (cinn halkını) da, daha önce ’nüfuz edici (madenlerden ve bedenden geçici) kavurucu’ ateşten (elektrik cinsi bir enerjiden) yaratmıştık.
Zehirli bir ateş,Gözeneklerden geçebilen ateş = Radyasyonel gama ışını.
|
imas hoca gereken soruyu sormuş lakin bende birkaç şey eklemek isterim, ilk sayfada verdiğiniz cin suresi 7 ayetin meali ömer çelik'e ait hicr 27 için verdiğiniz meal ise abdullah ahmet akgüle ait neden 2 farklı ayet için 2 farklı kişinin mealini kullandınız ? ayrıca cin suresi 7. ayet diye paylaştığınız ayet 7. ayet değil, 8. ayettir
وَاَنَّا لَمَسْنَا السَّمَٓاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَد۪يدًا وَشُهُبًاۙ
aynı şekilde hicr suresi 27. ayette ise semum ateşi için abdullah ahmet akgül kendi yorumunu katmıştır ve madenlerden bedenlerden geçici kavurucu ateş demiş razi tefsirinde semum şöyle anlatılmış,
-----------------------
Semûm Tabiri
Ayetteki "çok zehirleyici ateşten" deyimindeki "semûm kelimesi Arapça'da, çoğu zaman gündüz, ama bazan da gece olan yakıcı rüzgâr anlamındadır. Buna göre, bu sıcak rüzgârda ateş hararetiyle yüzü yalama ve duman bulunmaktadır. Nitekim, hadiste varid olduğuna göre bu, cehennemin alevleriyle insanı yalamasıdır. Bunun, çok ince ve şeffâf, lâtif olduğu için bedendeki gözeneklere, mesamata girmesi sebebiyle "semûm" diye isimlendirildiği de söylenilmiştir. Mesamat, insanın cildinde bulunan ve kendisinde ter ve karındaki nemin çıkmış olduğu görünmeyen gözeneklerdir. İbn Mesûd: "Bu semûm, Allahü teâlâ'nın, kendisiyle 'cânn"ı yaratmış olduğu semûmun yetmiş cüz'ûnden birisidir" demiş ve bu ayeti okumuştur.
Eğer, "cânn'ın ateşten yaratılmış olması nasıl düşünülebilir?" denilirse, deriz ki: Bu bizim mezhebimize göre, açıktır ve zahirdir. Çünkü bize göre, bir hayatın olabilmesi için bir bünyenin, maddi bir vücudun olması şart değildir. Çünkü Allah "cevher-i ferdde" de, hayat ve ilmi yaratmaya muktedirdir. Aynı şekilde, sıcak bir cisimde hayat ve aklı yaratmaya kadirdir.
Malesef günümüzde bu problemler ortaya çıktı eklemeli çıkarmalı mealler var, ve bu mealleri kullananlar dikkat etmiyor bu meali yazan kim ? güvenilir mi ? doğru mu çevirmiş ?
Bu konu için bu kadar yoruma kaçmak doğru değil meal diyerek resmen tahrif edilmeye çalışılan ayetler var.