Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı
Allah semadador demek kafirlik mi ? bu hususta zayıfta olsa hadisler var .
ilaveten yine hadislerde bildirilen bi husus şu ki Allah cc Tehecud vaktinde dünya semasına iner bana dua eden yok mu duasını kabul edeyim . devamı pek hatırımda değil yani şirk kapsamlıdır resulümüz üzülünce semaya bakar sevinince aşşagı bakarmış burdaki hadise nasıl yorumlanmalı ?
|
Sizde kusura bakmayın sizin cevabınızı da yeni görüyorum. Öncelikle sema dediğimiz şey Kürsi'nin (Ayet'el kürsi de geçen kürsi) yanında okyanus'a bırakılmış bilye kadar küçüktür. Allah Celle CELALÜHÜ hâşâ semada ise kürsi Allah Celle Celalühü ndan büyük manası çıkar.
Siz Subhanallah zikrini çok çektiniz değilmi onun manası Allah bütün noksanlıktan münezzehtir demek e hâl böyle iken Allah'a celle CELALÜHÜ mekan isnad etmek tabikide küfürdür. Bu yüzden vahabilerin kafir olma tehlikesi bundandır. Eğer Ehl-i sünnet, vah abilere kafir demiyorsa bir hadis-i şerif sebebiyledir. İsterseniz inşeAllah hadis-i size yazarım. 3. Sebep semayı bizzat Allah Zülcelal yarattı değil mi? Peki Allah Zülcelal semaya yaratmadan önce neredeydi?
4. Sebep inşeAllah. Dünya nı şekli oval dir bildiğiniz gibi. Allah Celle CELALÜHÜ hâşa semada ise dünyanın alt tarafında olan insanlar için Allah celle CELALÜHÜ onların yukarısında değil ayaklarının altında olur. E hâşâ bu yazdığım durumlar hepsi noksanlıktır ve bildiğiniz gibi Rabbimiz noksanlıktan münezzehtir. vahabiler sapıtmış 72 fırkadan biridir onların sapık sözleriyle kafanızı karıştıtmasından Allah'a celle CELALÜHÜ sığının. Gelelim Allah Celle CELALÜHÜ nun semaya inmesi mecazidir. O anda tevbeler kabul olunur dualara cevap verilir Allahın Celle CELALÜHÜ rızası kazanılır manasındadır. Yani Rabbimiz Subhane ve Teâlâ o zamandan memnundur, hoşnuttur Anlamındadır. Peygamberimiz Sallallâhu aleyhi vesellem gök yüzüne bakması Allahın celle CELALÜHÜ hâşa gökte olduğu anlamına gelmez. Rabbimiz celle CELALÜHÜ bir mekana muhtaç değildir. Mekanı yaratandır. Bu sitede "Allah'ın celle celalühu gavsına mektubu" Gibi bir başlık var tam hatırlamıyorum onu bile okuduğunuzda Rabbimiz celle CELALÜHÜ " Biz mekanın mekanıyız" Diyor tabi bu söz böyle düz manlanamaz ama bu bile hâşâ Allah semada dir saçmalığını çürütüyor. Gök yüzünde sayısını yanlız Allah'ın celle CELALÜHÜ bildiği melekler var gök yüzü tabiki de ferahlık verir. Ha bu arada o hadisler direkt okunup mana verilmez Ehl-i Sünnet ulemasınım ne mana verdiğine bakın. Ve hadisler Rabbimiz göktedir veya semadadır diye Rabbimize celle CELALÜHÜ mekan isnad etmez mana olarak. İnşeAllah anlatabilmişimdir. Sağlıcakla kalın. (Yazım yanlışı olabilir kusura bakmayın)