Alıntı:
Rad Nickli Üyeden Alıntı
Okumuş olduğum bir kaynakta Hz.Fatıma'nın Makam Mahmud ile müjdelendiği hadisi Biharul Envar kitabında geçiyor deniyordu. Lakin Şii imamlarının derlediği hadisler diye çok itibar edilmez ama bu doğrudur bu yanlıştır demek hadise bize düşmez sadece okuduğumu söyledim yanlış ise eğer kitabı derleyen imamı bağlar
Ambar’dan nakledilen bir hadiste şöyle geçmektedir: “Bir gün Hz. Fatıma Hz. Ali’ye şöyle buyurdu:
—Gel sana geçmişte olup bitenleri, şuanda yaşananları ve kıyamete kadar neler olacak hepsini anlatayım.”
Bu hadisten yola çıkarak zaten onun keramet sahibi, ilim deryası olduğunu ve Allah indindeki makamının yüksek olduğu anlaşılıyor.
Başka bir hadiste “Fatıma kimden razı olursa ben de ondan razıyım. Fatıma kimden razı olmazsa ben de razı değilim. Onu seven beni sevmiştir. Onu sevindiren beni sevindirmiştir. Onu gazablandıran ise beni gazablandırmıştır.” denmiştir. Yine Hz.Fatıma r.a ahirette kime şefaat ederse o kişiye Hz.Peygamber efendimizde şefaat eder. Çünkü kendi sözü üzerine "O kimden razı ise bende ondan razıyım" Eğer ki makamı mahmud (büyük şefaat makamı) hakkında bahsedilen övgü sahih değilse bile bu söz onun büyüklüğünü açıklamaya yeter. Estağfirullah muhabbet büyük nimettir amacımız o doğru şu yanlış demek değildir. Biz kendi büyüklerimizden duyduğumuzu, tecrübelerimizi aktarmaya çalıştık sadece. Delilsiz iş yapmaktan Allah'a sığınırım.
|
bu hadislerin var olmasi hic kimseyi makami mahmuda yükseltmez, makami mahmud safece hz peygamber sav makamidur sadece ona aittir
bahsettigin hadisler gibi cok hadis var kimisi sahihtir kimisinin sahihligi tartisilir
bur hadiste hz. paygamber
*** cennet ehli hanimlarin en üstünu umran kızı meryemdir
bir baska hadiste
*** dunya kadinlarinin en ustunu fatimadir***
buna benzer en az 10 hadis sayabilirim
butun bunlara ve bu söylenenlere rağmen bu hanimlarin hic biri onlari evliya yapmaz
ayrica icimize oyle şia ve vahhabi fitnesi girmiş ki
şia dilimize namaz, oruç,peygamber gibi 10 larca kuranin dilinde olmayan sözleri sokmuş, bir cok uydurma hadis yerlestirmis
vahhabi nin en küçük etkisi. kurani kesik kesik okumayi empoze etmiş ve şu an biz Kur'an'ı kesik kesik okuyoruz, surelerin duraklarinda durmak kesik okumak memnudur