Alıntı:
imas Nickli Üyeden Alıntı
yani adi müsluman olacak omrunde hic ibadet itaati ameli olmayacak, yani gayri ihtsri ömrunde 1 defa kelimeyi sahadet getirmis diye, kabir azabi ve mahser sıkıntısi ile cehenneme girmeden affa mazhar olacak, böyle düsunmek Allahin el adl isminden şuphe etmektir , nisa 145. ayete muhalefet etmektir ayette kafirler demiyor münafiklar diyor yani günahkar Müslüman dan bahsediyor
ayrica bu tur inanclar muslumani ibadetindren sogutur heleki birazda ihlasi zayıf müslumansa "" nasıl olsa Allahin affi sonsuz zaten sehadet getiren müslumanida cehennemden azat edecek ne gerek var ibadete ihlas keyfime bakayim"""
fikri olusturur. zaten insanin mizacinda bu tur egilim mevcuttur, bu konularda bu sozlerde cok dikkat etmek gerekir,çunku cok büyuk vebxl yukler insana
ayrica ibni arabi haric. boyle beyanda bulunan evliyalar kimler ve nerede geciyor bu ifadeler?
|
Hocam zaten hayatında sadece gayri ihtiyari bir kelimei şehadet getiren biri imanla ölebilir mi o çok büyük soru işareti . Nisa-145 'de bahsi geçenler zaten kafir, mevzumuzun dışında kalıyor. Ayrıca kabir azabı da hafife alınabilecek bi şey değil cehennem kadar olmasa da insanın takat getirebileceği bir azap değil.
İmamı Gazali hazretleri ihyasına bu hadisi aldığı için meseleye hüsnü zanla bakıp rahmeti ilahiye cihetinden yorumlamaya çalışıyorum. Elbette ki Allah cc adildir ama aynı zamanda ğafurdur ğaffardır afüvvdür kerimdir rahimdir halimdir cemildir Erhamer-rahimindir. Ahirete ait bütün müjdeler imanla ölenler içindir peygamberler hariç kimsenin imanla öleceğinin garantisi yok o yüzden şeytanın rahmeti ilahiye ile aldatmasına karşı da uyanık olmalı
Sual: Allah’a inanıyor, namaz kılıyorum. Fakat çok günah işliyorum. Ben münafık mıyım?
CEVAP
Allahü teâlâya inanan mümindir. Kimse zorlamadan namaz kıldığınıza göre, münafık olmanız mümkün değildir.
Yalan söylemek, emanete hıyanet etmek ve verdiği sözde durmamak münafıklık alametidir. Fakat bu günahları işleyene münafık denmez.
Münafık, inanmadığı halde, herhangi bir dünya menfaati için inanmış gibi görünen kimsedir. Eshab-ı kiramı seven de münafık olamaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali’nin sevgisi [radıyallahü anhüm] bir münafığın kalbinde toplanmaz.) [Taberani]
(Ensarı ancak mümin sever. Ancak onlara münafık buğzeder.) [Buhari]
Sözün kısası, Allahü teâlâya ve Onun Resulü Muhammed aleyhisselama inanan kimse mümindir. Çok günah işlese de münafık değildir.