Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı
emeğine sağlık abi değer verip uzunca yazmışsın buharinin 3 4 cilt hadisini okıdum ve Okuduğum bi kitap daha vardı hatırımda değil çok iyidi buhari ve bikaç alimin beraber aktardığı hadisleride belirtiyordu zayıf sa zayıf diyordu güzeldi muhari sahih hadis kitaplarını çok okudum yanlız aklımda kalmıyor malesef sorunlardan dolayı Allah u alim işte mezhep imamlarının zayıf hadislerle hüküm vermesi tuhaf fakat mezhebe muhalefet etmek için müctehid olması gerek bunun için düşüncemin önemi yok abdesttir her vakit tazelenir ecri vardır illaki mezhepsiz olmayalımda işte hadislerle alim görüşlerinin olduğu hadis kitabı olsaydı güzel olurdu
|
Estağfurullah kardeşim ayrıca Nesai’nin Süneni’iyle ilgili bir hususa işaret etmek gerekir. Nesai’nin es-sğnenu’l-kübra adlı bir eseri vardır. Bugün elimizde el-Mucteba (es-Sünenu’s-suğra) adıyla bildiğimiz Sünen’i ise es-sünenu’l-kübra’daki zayıf hadislerin çıkarılmış halidir. İlkinde zayıf hadisler ö-çokkenhaliyle ikincisnde zayıf hadis bulunmamaktadır. Ama asıl tartışma konusu es-Sünenu’l-kübra’dan zayıfları eleyenin kim olduğudur. Bazı araştırmacılara göre ortaya çıkmıştır ki, bu tasarrufu gerçekleştiren Nesai değil Sünen’in ravilerinden biri olan İbnu’s-Sinni’dir. Dolayısıyla mesela Ebu Davud ve Nesai arasında hangisinin en sahih olduğu noktasında bir kıyas yapılacaksa Ebu Davud’un hadislerinin daha sahih olduğu söylenebilir.
İmam Malik’in Muvatta’ı muteber hadis kitaplarından biridir. Malik’in farklı görüşlerini de içermektedir. Çoğu sened munkatı ve mudal olsa da bunlar İmam malike göre sahihtir. Çünkü o zayıf ravilerden nakletmez. Bu ilmin en önemli simalarından biridir. İbn Abdilberr söz konusu Muvatta hadislerini araştırmış üçü hariç hepsinin muttasıl senetlerini tespit etmiştir.
Darimi, Darekutmi ve Beyhaki’nin sünenlerinde sahih zayıf ve mevzu hadisler vardır. Kütüb-i siite sünenlerine göre biraz daha dikkatli olunmalıdır.
Taberi’nin üç Mu’cem’inde sahih zayıf ve mevzu hadisler vardır dikkatli okunmalıdır.
Hakim en-Neysaburi Müstedrek’inde Buhari ve Müslim’in şartlarına uyduğu halde eserlerine almadıkları hadisleri almıştır. Ancak hadiste gevşek olduğu için metruk ve mevzu hadislere de yer vermiştir. Onun için Zehebi’nin Telhisu’l-Müstedrek’i ile birlikte okunmalıdır.
Deylemi’nin Müsnedu’l-firdevs’i hadis açısından sıkıntılı bir kitap olup mevzu ve metruklarla doludur. Ayrıca eserde hadisler sadece sahabe ravisyle nakledilmiştir. Deylemi’de geçen bir hadisin şahidi aranmalıdır.