Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Her bidat delalet midir ?
Tekil Mesaj gösterimi
  #28  
Alt 19.01.24, 19:42
Yusufiyeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
☆Yusufiyeli Yusufiyeli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Manevi
 
Üyelik tarihi: 24.09.16
Bulunduğu yer: Trabzon
Mesajlar: 3,064
Etiketlendiği Mesaj: 234 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
La Tahzen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aabi kitabı indirip bakabilirsin sonra dersin bu budur şu şudur bakmadan karar vermemek gerek bende söylediklerine vakıf değilim



Emeğine sağlık abi yani bidat olan şey sünnet veya farz ı etkilemediğinde bidatı hasene oluyor etkileyincede cirkin bidat oluyor Allah razı olsun tek tek alim araştıramıyoruz bildiğin Şu tarzda hadis kitabı varmı misal hadis alttada müctehid görüşleri imam azam imam şafii imam malik ahmed hanbel gibi
Kardeşim sorduğun soru çok önemli mesela Nevevi derki ‘’Buhari ve Müslim deki hadisler sahihtir. Geri kalan sünen ve müsnedlerin çoğunda ise hem sahih hem hasen hem zayıf hem de batıl hadisler vardır. En iyisini Allah bilir’’. Fakat şu bir gerçektir ki Buhari ve Müslim’de de mevzu veya şiddetli zayıf değil fakat zayıf hadis vardır. Nevevi’nin ‘’sahihtir’’ ifadesini ‘’çoğu’’ şeklinde anlamak gerekir. Müslim’in illetlerine dair müstakil hadis kitapları yazılmıştır. Buhari ve Müslim’e birlikte yöneltilen tenkitler de vardır. Şerhlere baktığımızda tenkitlerle karşılaşıyoruz. Müstakil tenkitler de bulunmaktadır. Bunların çoğuna cevaplar verilmiştir ancak yine de az da olsa zayıf hadis vardır. Buhari’yi savunmakla meşhur olan İbn Hacer bile bazı hadislerde Buhari’nin hayta ettiğini ravileri içinde cerhe uğrayanlar olduğunu belirtmiştir. O zaman ‘’Buhari ve Müslim’deki hadisler sahihtir’’ şeklindeki ifadeyi iki türlü anlamamız gerekir.
Birincisi ihticac etme, delil getirme makamında kaydettikleri hadisler sahihtir, bununla birlikte iştişhad ve takviye etme makamında ya da bablarda kaydettiği hadisler içinde az da olsa zayıf bulunmaktadır.
İkincisi sahih olanlara nazaran zayıf hadisler oldukça azdır. Dolayısıyla genel olarak onlarda bulunan hadisler sahihtir, demektir. Ayrıca diğer hadis kitaplarına kıyasla bunlardaki zayıf hadisler devede kulak gibidir.
Müsnedlere gelince onlarda zayıf ve mevzu hadis vardır. Mesela İbnu’l-Cevzi, Hanbeli olmasına rağmen Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inde 15 tane uydurma hadis olduğunu belirtmiştir. Gerçi tekrarlarıyla birlikte kırk bin hadisin bulunduğu bir eserde tartışmalı on beş mevzu hadisin bulunması abartılacak bir sayı değildir.
Kütüb-i sitte içindeki sünenlere gelince onlarda zayıf ve mevzu hadisler vardır. Zaten kütüb-i siitenin bazı müellifleri naklettikleri zayıf hadislere işaret etmiştir. Bununla birlikte günümüz araştırıcılarından Muhammed Şevman er-Rumli, Elbani’nin bu sünenlerde geçen mevzu hükmünü verdiği hadisleri bir araya getirmiştir. Buna göre Ebu Davud’da mevzu olarak bir hadis, Tirmizi’de on sekiz hadis İbn Mace’de kırkbeş hadis bulunmaktadır. Nesai’de ise az zayıf hadis olsa da mevzu hadis yoktur Elbette Elbani’nin verdiği bu hükümlerin de tartışmaya açık olduğu belirtilmelidir.

__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147