Alıntı:
Yusufiyeli Nickli Üyeden Alıntı
Taberi bu hususlarda önemli bir kaynaktır. Kitaplarının tahrif edildiği söylenir ama ne ölçüde doğru. Bilemeyiz. Mesela şa’rani el-Yevakit isimli eserinin önsözünde der ki ‘’Futuhat’ı özetlerken bazı yerlerde durakladım, bu hususların şeriata uygun olup olmadığı konusunda tereddüde düştüm. Sonra, Fütuhat’ın elimdeki nüshasını Ebu Thir Mağribi’nin bizzat İbn Arabi’nin kendi el yazısıyla yazmış olduğu Konya’daki nüshasından istinsah ettiği nüsha ile karşılaştırdım. Gördüm ki tereddüt ettiğim noktalar Futuhat’ın esas nüshasında mevcut değil, Anladım ki, Futuhat’a sonradan bir şeyler ilave edilmiş şeriata aykırı olan şeyler bunlarmış’’
Peki Şa’rani böyle diyor ama nelerin ilave edildiğine dair bir tane misal bile vermiyor iddiası mücerret kalıyor. İmam-ı azam ‘’Kuran’ın lafzı mahluktur’’ diyor Gavsu’l-Azam Abdulkadir Geylani ‘’Kuran’ın lafzı mahluktur’’ diyen kafir olur diyor. İbn Hacer Mekki, bu söz, medhustur Geylani’nin değildir eserine sonradan sokulmuştur diyor. Yine mesela Mukatil b. Süleyman’ın tefsirinin bazı bölümlerinin Abdullah b. Sabit tarafından sonradan ilave edildiği söyleniyor.
|
abi şu sözde sanki hata var gibi
İmam-ı azam ‘’Kuran’ın lafzı mahluktur’’ diyor
imami azam kuran mahluk demedigi icin katledildi
kuran mahluktur diyen mutezile mezhebidir