Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı
sen okuduğunu anlayabildiğine emin misin? o adam dediğin kişi ibrahim en nehai seleften bir alim yani dahada açıklayayım sana
sahabeler varya peygamber efendimizin arkadaşları heh işte sahabelerin talebesinin talebesi... umarım şimdi daha iyi anlamışsındır oradada kendi görüşünü söylemiyor kendisinin yetiştiği sahabelere tabi olan kişilerin görüşünü söylüyor.
İbrahim en nehai böyle diyor SELEFTEN (SAHABELERE TABİ OLANLARDAN)YETİŞTİKLERİMİZ KURANDAN OLAN YADA OLMAYAN TÜM MUSKALARI KERİH GÖRÜRLERDİ.
bu konuda böyle görüşler olduğu için vefk,tılsım falan bunlarla tedavi caiz değil... çünkü ibn Kayyım demiş ki selefin dilinde kerih görmek sözünün manası haramlıktır demiş...
he ilaça falan bağlıyacaksan konuyu peygamberimiz tedavi olunuz demiş... dine göre caiz şekilde tedavi olursun. bunda hiç bir sıkıntı yok çünkü seleften sahabeler veya peygamber bu konuda bize ameliyat olmayın dememiş. ama temime takmak konusunda peygamberin görüşü belli şirk demiş. ibrahim en nehai de seleften görüş aktarıyor velhasıl kelam anlamak isteyen anlar çok zor değil. anlamayan adama laf anlatmak bazen büyük kayaları kaldırmaktan daha zordur.
|
tuhaf bizzat resululahın kaynaklı olan hadisleride bu muhterem zaatın dediğine ters
ilginç değilmi sende aynı şekilde bu zaatın görüşünü destekleyen nitelikde hadisler paylaştın
4 mezhtepede hadisler farklı farklı yorumlanarak zaten farklı helal haram kavramları ortaya çıkdı
tabi zorlamak yok sen boyle amel etmek istersen amel edebilirsin
ama şahsen şunun altını çizmek isterim allahın sozleri herkesin sözünden üstündür
resululahın sozu de diğer salih insanlarınkinden evveldir
4 büyük halife de ve bana göre 4 büyük mezhep imamları ve
ibnu muhyidini arabi veysel karani imam azam ve abul kadir geylani gibi zatlarda daha öndedir o mubarek zaatan
farkındaysan bu büyük zaatlar bile birbirlerine zıt görüşleri bolca var o yüzden tutkulu bişekilde savunma yaparken bunuda düşün
işin özü ne bilinçte amel etmene bağlı bence...
ister adı muska ister adı ilaç ister adı başka şey olsun
gaflet içinde olmamak gerek allahın şuurunda olmak gerek