Alıntı:
paradise Nickli Üyeden Alıntı
İnsanlara muska dinde varmış ve muskayla tedavi caiz algısı yaparak anlatmayın. Adam muska takanı tekfir edersede laf etmeden önce bir düşün ne yapıyorki bunlar tekfir ediyor diye bir düşün aklet...
Resulullah buyurmuş muska takan şirk koşmuştur, ALLAH onun korumasını o taktığı muskaya bıraksın demiş.
İbrahim en nehai, onlar(sahabe ve sahabelere tabi olanlar) ayetlerden olsun veya olmasın muskaları kerih görürlerdi demiş.
İbrahim en nehai ise sahabenin âlimlerinden olan Abdullah ibni Mesudun talebesidir. Umarım bu bilgilerden sonra bana muskayı savunmazsın.
Havas ilmini dışardan gören birisi aklına muska gelmesi çok doğal bir şeydir.
|
öfff bitmediniz be,
o adamlar herkesi her seyi tekfir ediyor, hz. peygamberi vesileyi bile
Resulullah buyurmuş muska takan şirk koşmuştur,
buna delil getir
demek o kadar alim o kadar ulema hic bilmiyor senin gibi 3 tane cıbılin her seyden haberi var,
al sana hadis
“(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)
Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)
Kim,kendisine fayda verdiğine veya kendisinden zararı giderdiğine inanarak muska takarsa, Allah hayatta onun hiçbir işini tamamlamasın.Kim, kendisinden göz değmesini (nazarı) uzak tuttuğuna inanarak nazarlık takarsa, Allah ona rahatlık ve huzur vermesin." (İmam Ahmed, hadis no: 16951.)
Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e on kişilik bir topluluk (heyet) geldi. Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- bunlardan dokuz kişinin biatını kabul etti ve birinden elini çekti.
Bunun üzerine onlar:
- Ey Allah'ın elçisi! Dokuz kişinin biatını aldınız da bunun biatını niçin almadınız? diye sordular.
Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:
- Onun üzerindemuska (temîme) var, buyurdu.
Sonra elini o adamın elbisesine girdirip muskayı eline alıp parçaladı, daha sonra onun biatınıkabul etti.
Ardından şöyle buyurdu:
- Kim muska (temîme) takarsa, Allah'a şirk koşmuştur." (Ahmed; hadis no: 16969).
Değerli âlim Elbânî,"Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha" adlı eserinde hadisin sahih olduğunu belirtmiştir. Hadis no: 492.
İkincisi:
Temâim, temîme kelimesinin çoğuludur ki bu; çocukların veya büyüklerin boyunlarına asılan veya kötülüğü -özellikle de göz değmesini- gidermesi veyahut da fayda vermesi için ev ve arabaların üzerine asılan boncuk ve kemikler bu türdendir
şimdi anladin mi neyin haram oldugunu...