Ehl-i Sünnete göre cennet nimetleri ile dünyadakiler arasında bir isim benzerliği olup cennet nimetlerinin mahiyetleri hakkında bir şey söylemek mümkün değildir. Bunlar bir fikir uyandırmak için yapılan benzetmelerdir. (Razi, Mefatihul-Gayb cilt 30 sayfa 249) Kelam alimleri arasında cennetin şu an mevcut olup olmadığı tartışılmıştır. Havaric ve Mutezile ’nin çoğunluğu Cehmiyye’nin de bir kısmına göre cennet şu an yaratılmış değildir. ( Makalatü'l-İslamiyyin: İlk dönem İslam mezhepleri. (Çeviri-metin) EBÜ'L-HASAN EL-EŞ'ARİ sayfa 475 Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı ; bahrül kelam fi akaid-i ehlil-islam BAHRÜL KELAM Fİ AKAİDİ EHLİL İSLAM ebu-muin meymun muhammed ennesefi hanefi can kitabevi, 1978 sayfa 244) Cennet ve cehennemin şu an yaratılmış olması hikmete muvafık değildir. Bu durumda yer ve göğün yok olması gerekirdi. Ehl-i Sünnet alimlerine göre cennet şu an mevcuttur. (İbn Hazm el-Fasl, ) Ancak cennet ve cehennemin yeri için belirgin bir yer söylemek mümkün değildir. (İbn Kayyim el-Cezviyye, Hadi’l-Ervah ile Biladi’l-Efrab) Cennet nimetlerinin sürekliliği hakkında hüküm bildiren alimlerin çoğunluğuna göre cennet ve cehennem asla yok olmazlar. Kıyamet koptuğunda (cennet, cehennem, azap melekleri ve huriler hariç) göklerde ve yerde ne varsa hepsi öleceklerdir.(Cehm b. Safhan ve Mutezileden Ebu’l-Huzeyl el-Allaf cennet ve cehennemin ebedi olduğunu kabul etmemişlerdir. Bunların dışında cennet ve cehennemin ebediyeti hususunda alimler arasında görüş birliği vardır.) Ahiretteki hayat filozofların iddia ettikleri gibi sadece ruhani olmayıp ruh-beden bütünlüğü içinde cismani bir şekilde yok olmadan devam edecektir.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|