Alıntı:
Why Nickli Üyeden Alıntı
Allah Dostu Diyor ki ;
Her insanda bir çok ilâhi esmaların benzerleri vardır.
Bu esmalar içinde muradı ilâhi ne ise o esmalardan biri o kimsede galiptir. Bazı esmalar her insanda mevcut ve müşterektir.
Bazı esmaların tecelli miktarları farklıdır. Böyle farklı esmaların
tecellisi insanlardaki karakter nevilerini husule getirir.
Umumi ibadet bu esmaların insanda mevcut benzerlerini olgunlaştırır. Bu suretle o insan şah damarından daha yakın olan hakka yanaşmağa başlar. "VE İLA RABBİKE FERGAB "...
Yani hak kudret ve güçleriyle insanda gizlenmiş olduğundan insan kendi kendine yanaşmağa başlar .
"Ben insanın sırrıyım, insan benim sırrım." "EL İNSANE SIRRI
VE ENE SIRREHU" Hadisi kudsi. Budur.
Bu benzer esmanın hududuna girildiği takdirde o esma kuvvetli
bir mürşidin yardımıyla iyice ortaya çıkar.
Mürşidin vereceği ilim değildir. Söz değildir.
Manevi himmettir. (H İ M M E T ) nedir? Bunu bilmek çok güçtür. Himmet Haktan Resulü Ekreme, oradan mürşide erişen bir şeraredir ki talipte bulunan ilâhi güçleri ateşler ve harekete geçirir.. Mürşidin talipte ortaya çıkaracağı işte bu esma ile "İSMİ AZAMA" Yani (A L L A H) lâfzını hakkıyla söylemek ve tesirini görmek imkanı hasıl olur.
O esma benzeri o kulun (A L LA H) lâfzına yanaşmasını temin
eder. O esma o kulun (İSMİ AZAMI OLUR ).
İnsanda meknuz hak güçlerinin ateşlenmesini temin eden lafz =
söz budur. Himmet : Mürşide Resul kanalından gelen şerareyi
vermeğe verilen isimdir.
Yoksa hakiki "iSMi AZAMI''ı yalnız Resulü Ekrem söyleyebilir.
Büyük veliler Resulü Ekrem yardımıyla bundan istimdat ancak
edebilirler...
Bir çok dualar, bir çok ayeti kerimeler vardır ki (İSMİ AZAM)
burada gizlidir diye bildirilmiştir. İsmi azam gizli değildir. Ona varılabilmesi için dua ve âyetlerde istiane edilen şeyler tam hakkıyla yapılırsa, yoluna girilir demektir .
"İsmi azamın insanı kapladığı anda, o insandaki düşünce Allah'ın düşünce ve arzusu yepne geçer. O insan istediği şeyi aklından geçirir geçirmez o vaki olur. Zuhur eder. Bir anda tayyi mekan eder. İstediği yerde kelâmıyla, şekliyle veya cesediyle bulunur... Keramet ise insanda galip olan esmanın hududuna girenlerde tabii bir hadise gibi tecelli eder.Bulutun bir anda yağmur olması gibi... O esmaya teveccüh eder. Arzusu, istediği husul budur."
Bazen haberi olmadan o esma ile dolmuştur. Keramet zahir olur. Farkında değildir. Çünkü onun için tabii bir haldir. Etrafındakiler gönül sahibi iseler, onlar bunu anlarlar. Kerameti gönül sahibi olmuyanlar (Bilgi, ilim, görüş şeklinde) idrak ederler. (Çok akıllı adam nasıl biliyor.) diye söyler dururlar.
Bazı zavallılarda ruh çağırmaya kalkarlar, yıldızlara bakarlar, fal açarlar.
Bu haller insanın kendi kendini tahkir etmesidir ki insanı helâke
götürür. İslâmda küfürdür.
ADAM VARDIR : Allah der. Tayyi mekân eder. Bir anda arşa yükselir.
ADAM VARDIR : Allah der Hemen canını verir.
ADAM VARDIR : Allah der. Bayılır, yıkılır.
ADAM VARDIR : Allah der. Bir şey olmaz. Odun gibi durur.
ADAM VARDIR : Allah demez.
ADAM VARDIR : Allah diyemez.
Allah Dostu Der ki 1
Dr.Münir Derman(K.S.)
|
esmaların bi benzeri insanda yoktur olamaz .
en güzel isimler yanlızca Rahmana aiddir .
Sizin dediğiniz şey şu olması gerek kulun kalbinde Allah a duyduğu hangi zannı var Çünkü Bi yerde okudum sağlık sorunlarımdan dolayı okuduklarımın kaynagını nerde okuduğumu hatırlamıyorum çok okuduğum için meseleler aklımda fakat hadismi tefsir mi ayetmi hiç hatırlayamıyorum neyse bi yerde okudum Kulun Allah a karşı zannı Ne ise ahiret günü Allah celle caleluhü onu öyle karşılayacak . Misal benim zannımda Allah ın Allah cc sıfatı ve Rahman Rahim sofatı var Benim zannımda o ilahtır ve çok merhamet edendir Rahmet edendir Rahman sıfatı insanı kuşatıyor inşallah onu Rahman ve rahim sıfatıyla ahirette görürüm inşallah