Alıntı:
Sparrow Nickli Üyeden Alıntı
Hocam bunun açıklamada detayı farklı durum veya vakaları kapsayan bir durumu olabilir mi.Yani cinlerden haber almak tamamen yasak değil , çalınan mali gören bir insanın tarifi gaybi bilmek olmuyor neticede cinlerden sorulması da buna benzemiyor mu. Gelecekten falan bilinmeyen alemlerde bilgi değil neticede
|
Arapça'da “gizli kalmak, gizlenmek, görünmemek, uzaklaşmak, gözden kaybolmak” anlamında masdar ve “gizlenen, hazırda olmayan bulunmayan şey” mânasında isim veya sıfat olarak kullanılır. Sadece geleceğe matuf değil.Bakara suresi 33. Ayeti incele, Maide suresi 120. Ayeti ayrıca Enam suresi 59 Yunus Suresi 20 ayeti bir tetkik ve tahkik et bakalım.Hz. Peygamber zaman zaman gaybı bilmemekle itham edilmiştir. Örneğin Benu Muttalik Gazvesi’nden dönerken Hz. Peygamber’in devesi Kasva’nın kaybolması üzerine münafıklardan olan Zeyd b. Lusayt: ‘’Muhammed kendisinin nebi olduğunu ve gökten kendisine haber geldiğini iddia ediyor. Ancak kaybolan devesinin yerini bile bilemiyor’’ (Vakadi Muhammed b. Ömer Kitabü’l-Meğazi Alamğl Külüp) Bunun üzerine Hz. Peygamber zihinlere nakşedilmesi gereken şu cevabı veriyor: ‘’Vallahi ben ancak Rabbimin bana bildirdiklerini bilirim.(Müslimin rivayetinde ise Hz. Peygamberin soru soran kişiden rahatsız olduğu hatta yanaklarının kızardığı belirtilmektedir. Müslim Lukata 2,6). Hz. Peygamber sürekli olarak kendisinden gayba dair bilgi isteyen muhaliflere Kuran diliyle şöyle cevap vererek muhataplarını susturmaya çalışmıştır: ‘’ De ki: “Ben size Allah'ın (rahmet) hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Ve (Rabbimin bana bildirdiklerinden başka) gaybı (da) bilmem. Ben size, bir meleğim de, demiyorum. Ben sadece bana vahyedilene uyarım.” De ki: “Kör olanla, gören bir olur mu?’’ Enam suresi 50. Ayet, Hud suresi 31. Ayeti Araf suresi 188. Ayeti ve Ahkaf suresi 9. Ayeti tetkik et konu uzun zamanım kısıtlı daha sonra daha tafsilatlı yazarım.