Ben bu tartışmaları anlamlıramadım zaten mazlum açısından bu tür ritüellere gerek yok. Hz. Peygamber mazlumun bedduasının Allah tarafından kabul edilmesine bir engel olmadığını ve ondan sakınılması gerektiğini belirtmiştir. İnsanlarla daima iletişim içinde Allah Resûlü’nün bizzat kendisinin de mazlumun bedduasının muhatabı olmamak için Allah’a yakarışta bulunduğu görülmektedir. Nitekim Hz. Peygamber’in bir sefere çıkarken şu şekilde dua ettiği nakledilmektedir .’’Allah’ım Yolculuğun yorgunluk ve sıkıntılarından kötü bir şekilde dönmekten iyi durum ve hallerden kötü hallere ve durumlara düşmekten mazlumun bedduasından (mal ve aileye gelecek) kötü nazarlardan sana sığınırım’’ (Müslim, Hac, 426; Nesai, es-Sünen, ‘’İstiaze’’, 41 ; Darimi, ‘’İstizan’’, 42; İbn Mace, Dua ,20)
Hz. Peygamber ‘’Mazlumun bedduası ile Allah arasında bir perde yoktur’’ buyururken o kişinin sadece zulme uğramış olma hali üzerinde durmuştur. Bir başka ifadeyle duasının kabul edilmesi için o kişinin mazlum olmasının dışında bir vasfı dile getirilmemiştir. Öte yandan Allah resulü mazlumun bedduasının kabul edilmesinde onun günahsızlığı gibi bir şart olmadığını da belirtmiştir. Nitekim bir hadisinde Peygamber efendimizin ‘’Günahkâr bile olsa mazlumun duası makbuldür, zira onun günahı kendini ilgilendirir.’’ Dediği nakledilmiştir. (Ebu Davut et-Tayalisi, Süleyman b. Davud b. Carud, Müsnedü Ebu Davud et-Tayalisi, tahk. Muhammed b. Abdul-Muhsin et-Türki, Hicr lit- Tıbaa ven-Neşr, Cize, 1999 4, 92; İbn Ebu Şeybe, el-Musannef, 15.cilt 195, Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, 2.cilt sayfa 367)
Bazı hadislerde ise mazlumun duasının kabulünde Müslüman olup olmadığının dahi önemli olmayacağı belirtilmektedir. Nitekim Enes b. Malik’in naklettiği bir hadiste Allah Resulü ‘’Kafir dahi olsa mazlumun bedduasından sakının çünkü onda (kabul edilmesinde) perde yoktur’’ buyurmuştur. (Ahmed b. Hanbel, el-Müsned 3. Cilt sayfa 154 Ahmet b. Hanbel tarafından nakledilen bu hadisin isnadında yer alan Ebu Abdullah el Esedi’nin meçhul olması sebebiyle zayıf olduğu ifade edilmiştir. Bkz. Ahmed b. Hanbel, Müsnedül- İmamı Ahmed b. Hanbel (tahkilki neşir) 20.cilt 22(2 nolu muhakkik notu.)
Gelelim sitedeki Havas Hocalarına rahmetli olanlar hakkında konuşamam ama rahmetli olmadığını bildiğim biri vardıkı bu tatlı su kurnazı bir garibanın güya kalp gözünü açmak için neredeyse bir otomobil parası istediği o dönem ifşa oldu. Neticede bu gayretleri akabinde gayretli üye olmuş. Daha niceleri vardır da son derece asabi bir yapıya sahip olduğum için formda sürekli kalamadım. Samimi olanlar anladığım kadarıyla devam ediyor.
__________________
Yunusça sevgimizden anlamayana cevabımız Yavuzca olacaktır...
|